2015-11-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Släpp han inte ur häktet föränn domen är klar för jössenamn!! Då sticker han direkt

Ingen risk då han kommer dömas för mordet och därmed sitta häktad tills domen emot honom börjar gälla.
2015-11-03, 20:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tjejerna kände nog inte till varken NB eller bil han körde. Tror det är klarlagt i förhören.

I övrigt håller jag med dig. Attacken var ingen stundens ingivelse
Hur kunde NB veta att de inte kände igen bilen som han har tagit till jobbet varenda dag?

Det är åklagaren som du håller med, inte mig.
2015-11-03, 20:56
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Som jag skrev. Han skar ner henne, tog emot kroppen och la den på ladan golv. Då flickans underbyxor var neddragna samt jeansen, och han tagit emot henne, sedermera fått panik och placerat henne i någon form av plast har fruns dna kontaminerats, eller vid tillfället då han tryckte in henne i skåpet. Kanske fanns NBs frus dna på något av de många klädesplagg som han gömde henne under - rätt troligt. Eller om Nb hade sin frus dna på något av sin bärande klädesplagg som hamnat där då han lyft henne någon av gångerna...

Du hör inte själv hur sinnessjukt det låter? Vad är du ute efter egentligen? Du kan gå så långt som att säga att han till och med gömmer kroppen, så gott han kan i alla fall, men du kan bara inte förstå att han också mördade henne.

Varför har han inte sagt något om detta i så fall? Inte en enda jävla protest. Varför vet han ingenting om någonting?

Jag bad dig snällt att ge mig en vettig förklaring, jag sa till och med tack.
Det är så mycket "kanske" hos dig.
Senast redigerad av softmoon 2015-11-03 kl. 21:01.
2015-11-03, 20:56
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Korruption förekommer i alla länder, även i Sverige. I den svenska makteliten finns kopplingar överallt om en börjar att titta hur makteliten ser ut. Sen lever dolda nätverk som frimurare m fl kvar. Män med samhällsposition har alltid skyddats av rättsväsendet. Det är inget nytt.

Håller med, i Sverige talas inte om korruptionen. Rättsväsendet är i stort ogranskat av media.I andra länder finns bättre granskning av korruption och maktmissbruk, där har svensk media mycket att lära.

Ja, den tekniska bevisningen är allt för lätt att manipulera. Eftersom polisförhören ser ut som dom gör, pappan inte är granskad, mopeden, skärpet, skorna, mobiltrafiken etc inte är undersökta/redovisade så talar det för större sannolikhet att den tekniska bevisningen är manipulerad än om utredningen hade sett ut/genomförts på ett annat sätt.

Lägg där till det osannolika/orimliga i den tekniska bevisningen och hela tillvägagångssättet med fynd, 300 meters sökområde i början, resultatlösa sökningar, misstänkliggörande av litauerna, militärernas agerande, det snabba skeendet på fredagen etc så går det inte att utesluta korruption och maktmissbruk i detta fall.

Blodspår är inte lätt att manipulera. En sköterska på Kriminalvården tar blodproverna - är hon också korrupt? Om inte, vem ordinerar vilka prover som ska tas? Vem saknar svar på dessa blodprover.? Prover måste vara ordinerat av en doktor och vill man ha färskt blod måste det tas i ett heparinrör för att hindra koagulation. Det är ett prov man bara tar om man vill kolla koagulation på en patient. ( enkelt uttryckt).

Inte heller kan man, som någon föreslog, gå in i NB:s hus på natten och ta blodprov - skulle tro att man vaknar av det. Detta eftersom man, enligt Irina, haft besök i huset vilket jag tror är en efterhandskonstruktion.
2015-11-03, 20:57
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hade folk varit intresserade av den sekretessbelagda bilagan upplagd?
Väldigt många skulle jag tro. Har du den och kommer posta?
2015-11-03, 20:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur kunde NB veta att de inte kände igen bilen som han har tagit till jobbet varenda dag?

Tonårstjejer. Stänger en söndag. Kl 18.

Det var ett extrajobb för tjejerna. De hade definitivt ingen stenkoll på vem NB var. Än mindre vilken bil han har.
2015-11-03, 20:58
Medlem
Är det någon här som tror att han kommer erkänna någon gång?
2015-11-03, 20:58
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Varför har inte NB uppgett den förklaringen? Varför har inte advokaten framfört den förklaringen? Ni som vet; varför tipsar ni inte advokat,polis och åklagare med all fakta ni sitter på? Om vi nu ändå har en förklaringsmodell till all DNA.

Jag tror att han i första hand har velat slå sig helt fri från allt samröre med LH. Risken att han skulle bli trodd (särskilt då han i panikens hetta stuvade in henne i ett skåp) är ju trots allt liten. Han har väl kanske hittills hoppats på att polisen skall hitta den verkliga förövaren?
2015-11-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z0
Vilka är det egentligen som sett hans bil parkerad utanför ladan den där tiden?

Har läst Gustavs vittnesmål men det tycker jag verkligen inte talar för att det är den bilen då han först beskriver en helt annan bil och sen efter påtryckning svarar på en fråga om det skulle kunna vara den bilen: det är inte uteslutet men då skulle han inte ha tyckt att det var konstigt att den stod där? Jag uppfattar det som att han själv inte tror att det är den bilen som han känner igen. (Om det är en bil som han känner igen och som till och med kan förväntas stå där så utgår man väl ifrån början ifrån att det är den om det nu hade funnits tveksamheter, men han var ändå ifrån början helt säker på att det var en annan bil.) Vilka andra är det som sett bilen stående utanför ladan?

Varför har den där Janne som sett en (helt annan?) man gå ut ur ladan en intressant tid lämnats helt utanför?

Samma personer som har vittnat om att bilen kommit ifrån Martorp på kvällen, har också vittnat om att den kommit ifrån Martorp 10-10.30 samma förmiddag, har någon annan noterat att någon av bröderna varit ute och kört på söndagsförmiddagen?

Det par som beskriver bilen som åkter TILL martorp beskriver tjejen en normalstor bil, absolut inte en större bil, medans karl när helt säker på att det finns ett L i nationalbeteckningen fast bilen kör jättefort och dammar och det lilla L:et på skylten bör vara hyfsat svårt att hinna med att se vid ett sådant möte, helst eftersom det står LT antar jag...eller har han någon större beteckning på sin skylt än den vanliga?

Ja och så är det jättesäkra på att NB kör bilen fast föraren kör med riktigt hög fart och har solglasögon...
2015-11-03, 20:59
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Inte förvånad att samma konspiratoriska personer även i denna som andra krimtrådar inte kan se bevisbördan.
Aldrig funderat på att rättssystemet och bevisen är bra, och erat omdöme undermåligt?

De finns de som aldrig "blir nöjda", de som balanserar på gränsen mellan skarpsynthet och prestige. Skillnaden mellan tron på en annan GM och viljan att det ska vara en annan GM kan kännas aningen otydlig hos vissa skribenter.

Sagan om den mystiska svarta bilen, A.J, kattletandet och en eventuell tonårig GM lär förbli en oändlig historia som troligen kommer blåsa liv i denna tråd lite då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag tror att han i första hand har velat slå sig helt fri från allt samröre med LH. Risken att han skulle bli trodd (särskilt då han i panikens hetta stuvade in henne i ett skåp) är ju trots allt liten. Han har väl kanske hittills hoppats på att polisen skall hitta den verkliga förövaren?

Är det alls fastslaget eller bevisat i någon grad att han gjorde det i panikens hetta och inte för att dölja sitt brott?
Senast redigerad av exquisitely 2015-11-03 kl. 21:01.
2015-11-03, 21:00
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Nu var det inte mig du frågade ... men jag tror att polisen var så övertygade att NB gjort detta att de helt enkelt tog ett extra blodprov och såg till att blodet hamnade där det skulle.
Sen behövde de inte anstränga sig mer eftersom NBs DNA av naturliga skäl fanns på rör , snören mm, detta var ju hans arbetsplats.

Detta är den "snälla" varianten.
Den mindre snälla är att de ville sätta dit NB av en eller annan anledning.

När jag säger "polisen" menar jag inte att hela Skövdepolisen var inblandad , det räcker väl med ett par stycken.

Säg inte att det är omöjligt
Säg inte att det inte hänt förr
.

Nja och vad skulle anledningen till detta vara, för mkt ouppklarade mord i området plus att detta mord fått otroligt stor uppmärksamget ?
2015-11-03, 21:00
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Släpp han inte ur häktet föränn domen är klar för jössenamn!! Då sticker han direkt

större chans han hittas med en kula i huvudet då. han lär då ha en fotboja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in