Citat:
Ursprungligen postat av
Alternativa
Ingen från militären var "inkallad" det var vänner till SH. Vid ett tillfälle vet jag att det beskrivs att det fanns EN vit militär bil och 3 (eller 4) gröna.
Det vittnet som i förhör sa att han INTE hade talat om någon om militärerna till NB tog ju senare tillbaka detta om jag inte minns fel. Vid ytterligare förhör så sa han väl att han KAN ha nämnt detta till NB.
Okej.
Men det låter ändå som att de vill ge sken av att man kallat in millitären.
För vittnet som anger vad NB säger ju inte att det inte var millitären som var där och sökte och att han möjligtvis (det framgår inte) var därför han upplevde honom som suspekt.
För den lögn vittnet talar om spräcker han ju inte själv genom att exempelvis säga just att ' där förstår jag att han ljuger mej rakt i ansiktet eftersom det bara var missing people som letade.
Även om alla inblandade som tillhörde MP vet hur det var så ska ju åklagaren genom vittnesmålet visa hur det var för domare och nämndemän som inte var där. Då krävs det ju att vittnet dementerar tydligt att millitär aldrig varit där.
Men om de tar millitära fordon så har ju ändå millitären varit där officiellt. Eftersom du inte får använda dej av deras fordon eller inte bör ha uniform privat. Så antar jag att försvarsmakten var underrättade om att del av deras fordon var på martorp för att del av deras anställda hjälpte sin kollega att
finna sin försvunna dotter.
Antar då att detta är godkänt från försvaret/deras arbetsgivare.
Men det framkommer aldrig tydligt att så var fallet.