2015-11-05, 17:20
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Han är säkert skyldig.

Men om LH va din syster.

Tkr du då att du verkligen hade förstått vad som hänt henne utifrån vad som kommit fram fr. Åklagare och polis?

När NB inte säger flaska ska man väl kunna få fram det anhöriga vill ha svar på med mer exakthet!!!

Som att döden kan ha inträffat 7 8 eller 9:e.

Jag hade inte varit nöjd om jag var nära anhörig!

Det och andra detaljer om vad som egentligen hände är ju under all kritik!
Du är en förbannad idiot genom hela den här tråden med dina patetiska funderingar och "tvivel" i din törst på lite uppmärksamhet.
BO.s kropp placerades i det trånga skåpet innan likstelheten satt in och du funderar på dödsdatum, idiot!
En människa är död efter att ha blivit hängd, go figure.
2015-11-05, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Var det ett annat lik än Lisas, de 4 poliserna baxade ur skåpet? Hade inte den manövern varit lika mödosam för MGM?
.. Självklart sker en annan behandling beroende på situation och person.
2015-11-05, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du är en förbannad idiot genom hela den här tråden med dina patetiska funderingar och "tvivel" i din törst på lite uppmärksamhet.
BO.s kropp placerades i det trånga skåpet innan likstelheten satt in och du funderar på dödsdatum, idiot!
Jag glömde en sak förut som också är relevant i sammanhanget. Det hade kunnat bli riktigt illa för både rättsläkare, forensiker och främst anhöriga:
han hade kunnat göra sig av med kroppen, men som tur är blev han trängd av det stora eftersöket.
2015-11-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar

Har du bevis för att det är gjort INNAN likstelheten uppträdde?
Det kan ju lika gärna ha gjorts EFTERÅT!

Dödstid är inte fastställd, det finns ingenting som säger NÄR kroppen ska ha förflyttats. Så en förbannad idiot och patetisk, stämmer lika bra på dig.

Även OM det är NB som är GM så finns det inga bevis på hur ev. transport/placering har gått till, eller hur många ställen kroppen har befunnit sig på.
2015-11-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Självklart sker en annan behandling beroende på situation och person.
Läs inlägget jag svarade på innan du tjafsar
2015-11-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Blödande och utan handskar skulle han alltså ha tejpat Lisa utan att något spår hittats? Nja...
Hur vet vi att han var utan handskar? Jobbarkompisarna sa att han inte brukade ha handskar. Eller...? Hade Lisa strypts med skärpet till en morgonrock hade hans jobbarkompisar också kunnat gå i god för att han aldrig visade sig på jobbet i morgonrock. Ungefär den nivån på argumentation beträffande handskar. Det går att hantera silvertejp med handskar. Till exempel sådana där tajta montagehandskar i skinn. Testa.
2015-11-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Den insikten besitter jag, men varför använda så stor kraft o möda, om kroppen inom kort tid skulle köras vidare... Bättre o lättare alternativ fanns i byssjan

Missuppfattade kanske något.
Själv tror jag att kroppen är flyttad en gång innan. Byssjan är en andra placering då den första placeringen, vad jag tror, är för ytlig.
2015-11-05, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Har du bevis för att det är gjort INNAN likstelheten uppträdde?
Det kan ju lika gärna ha gjorts EFTERÅT!
Dödstid är inte fastställd, det finns ingenting som säger NÄR kroppen ska ha förflyttats. Så en förbannad idiot och patetisk, stämmer lika bra på dig.
Även OM det är NB som är GM så finns det inga bevis på hur ev. transport/placering har gått till, eller hur många ställen kroppen har befunnit sig på.
Vart har du tänkt dig förvaringen?
2015-11-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Hur vet vi att han var utan handskar? Jobbarkompisarna sa att han inte brukade ha handskar. Eller...? Hade Lisa strypts med skärpet till en morgonrock hade hans jobbarkompisar också kunnat gå i god för att han aldrig visade sig på jobbet i morgonrock. Ungefär den nivån på argumentation beträffande handskar. Det går att hantera silvertejp med handskar. Till exempel sådana där tajta montagehandskar i skinn. Testa.

Om han nu hade handskar, var kommer blodet ifrån då?
2015-11-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart har du tänkt dig förvaringen?

Jag tror att hon har befunnit sig i ladan under i alla fall en tid på natten.
2015-11-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och är han inte mördare så är det inte så förbaskat svårt att räkna ut att han bidrog med det lilla han kunde veta om försvinnandet.
Att rätt gubbe sitter, är jag fullständigt övertygad om... Initialt log jag i mjugg åt din teori att mördaren verkar vilja bli avslöjad, jag köper det resonemanget nu
2015-11-05, 17:33
Medlem
Fråga: Stod den alarmerande bilen i samma lada som resterande ska ha utspelat sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in