Citat:
Ursprungligen postat av
realist1
Vet inte riktigt vad du fått dina uppgifter ifrån...självklart finns det en viss sanning i den, men långt ifrån allt...det har alltid funnits "gränser" i Jugoslavien både efter och före Tito....Om man låter nån miljon albanier/turkar bosätta sig i Kosovo för att senare runt 10 år senare att kräva bli ett eget land...och får stormakten USA med sig...så blir det krig! att Kroatien tog tillfälligt i akt med övriga länder dra sig bort från Serbien för att det var det enda land som stod upp och vägrade gå med på att bli av med landmassa som tagits av massa löstfolk utan eget land..Exakt samma sak kommer strax ske i Södertälje eller Malmö om 5-10 år så vad ska vi göra? släppa det eller skapa ett inbördeskrig?
Vet inte riktigt vad du menar. Menar du att Sverige ska bli ett nytt Jugoslavien, som ska upplösas i olika beståndsdelar, därför att utlänningar flyttat till olika delar av Sverige?
Ska jag svensk acceptera att folk som kommer hit och och krumbuktat sig, säger sig vilja ha skyddd eftersom de är så förföljda, och sen föraktar de mig och andra svenskar och Sverige så mycket, att de anser sig ha rätt att skapa nya länder i Sverige?
Anser du att jag svensk ska acceptera det? Anser du att Sverige är jämförbart med Jugoslavien och Mellanöstern? Varför skulle jag svensk acceptera något sådant?
Min första tanke är att dessa inkärktare bör kastas ut ur Sverige med huvudet före, dessa som uppenbarligen ljugit om att de behövde skydd, ljugit om sin identitet, ljugit om sin ålder, ljugit om att det är synd om dem, ljugit om att de respekterar svenskar och Sverige, samtidigt som de bevisligen inte drar sig för att utnyttja mig svensk till sista blodsdroppen, dessa som uppenbarligen bara är inkräktare som föraktar mig svensk och mitt land Sverige.
Slängt ut inkräktare har vi svenskar gjort förr. Det kan vi göra igen. Oavsett ad regeringar i Stockholm tycker och tänker om det. Regeringarna i Stockholm är inte Sverige. Sverige är jag och andar svenskar. Att slänga ut inrkäktare, avsätta regeringar som föraktar och skinnflår oss svenskar, det har vi både moraliskt och folkrättslig rätt att göra. Oaktat alla flyktingkonventioner och internationella överenskommelser.
Vi svenskar har tidigare kastat ut danskar och hansaiter. Tror inte det är nåt egentligt problem för oss att återigen kasta ut inkräktare som pissar på oss. Faktiskt. Sen får Morgan Johansson säga vad han vill.
'
För mig svensk är det uppenbart att dagens svenska regering inte represnterar mig, det svenska folket och inte vår historia eller vår rätt till vårt eget land Sverige. Som strax före Gustav Vasa, respresenterar dagens regering inte Sverige och det svenska folket. Man är andras tjänare och kolportörer. Att man vill balkanisera Serige är uppenbart, men till slut kommer det att ta stopp. Det har det gjort förr i Sverige. Tagit stopp.