Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Vad visar din egen uträkning på andelen som inte inte röstade SD då?
Valet 2014 var inte någon folkomröstning om invandringen utan ett sedvanligt riksdagsval där väljarna ofta röster på det parti som står närmast dem i de flesta frågor. Du bör lära dig skilja på ett riksdagsval och en folkomröstning!

Du bör även leverera en källa på att vi hade en folkomröstning om invandringen hösten 2014.
Senast redigerad av artid 2015-11-06 kl. 21:20.
Citera
2015-11-06, 21:02
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Valet 2014 var inte någon folkomröstning om invandring utan ett sedvanligt riksdagsval där väljarna ofta röster på det parti som står närmast dem i de flesta frågor...
Precis, och eftersom SD tvärt emot vad många vill låta påskina är allt annat än ett enfrågeparti så finns det säkerligen massor av människor som är kritiska till gällande invandringspolitik men ändå röstar på andra partier.
Citera
2015-11-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Valet 2014 var inte någon folkomröstning om invandring utan ett sedvanligt riksdagsval där väljarna ofta röster på det parti som står närmast dem i de flesta frågor. Du bör lära dig skilja på ett riksdagsval och en folkomröstning!

Du bör leverera en källa på att vi hade en folkomröstning om invandring hösten 2014.
Sannolikt 90% skulle rösta på ett parti som var motståndare till dagens flyktingpolitik om vi hade ett val idag. Skulle inte spela någon som helst roll om det var ett riksdagsval eller folkomröstning.
Citera
2015-11-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Precis, och eftersom SD tvärt emot vad många vill låta påskina är allt annat än ett enfrågeparti så finns det säkerligen massor av människor som är kritiska till gällande invandringspolitik men ändå röstar på andra partier.
Instämmer därför bör vi ha en folkomröstning om invandringspolitiken eftersom den håller på förstöra vårt samhälle - Sverige.
Citera
2015-11-06, 21:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravande
Sannolikt 90% skulle rösta på ett parti som var motståndare till dagens flyktingpolitik om vi hade ett val idag. Skulle inte spela någon som helst roll om det var ett riksdagsval eller folkomröstning.
Det tror inte jag.
De flesta förstår att det bara är en tidsfråga innan SAP och M tvingas "pudla" angående migrationspolitiken. Sedan har du en blocköverskridande överenskommelse som heter duga och då lär SD backa till den nivå de egentligen borde ligga på. I förra valet fick de mängder av missnöjesröster.
Citera
2015-11-06, 21:19
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad ska Romson och Fridolin säga då? De sitter i en verkligt omöjlig sits såvida de inte har en hemlig plan för att lösa det akuta problemet. Vad den planen skulle kunna vara vågar jag knappt tänka på. Något som har med intrång i den fria ägande och förfoganderätten skulle inte förvåna mig ett dugg. Att tvinga folk att hyra ut sina sommarstugor är i stort sett den enda lösningen som MP kan föreslå.

Hur som helst, även när alla sommarstugor är fulla så kommer tsunamin att fortsätta att överskölja oss, det finns bara ett alternativ, stäng gränsen. Ja, det går!

Håller med, men tydligen vill idioterna i Regeringen inte göra detta ännu.
Dom väntar tills det blir fullständigt kaos.
Någon annan i tråden tror det blir total kaos i Malmö- Stockholm inom några veckor....
Så blir det garanterat, vi lär se situationer där tusentals tar sig in i trapphus nattetid och sover där när den riktiga kylan kommer.
Polisen och fastighetsägarna lär stå helt handfallna pga den stora mängden.
Citera
2015-11-06, 21:26
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Vet inte riktigt vad du fått dina uppgifter ifrån...självklart finns det en viss sanning i den, men långt ifrån allt...det har alltid funnits "gränser" i Jugoslavien både efter och före Tito....Om man låter nån miljon albanier/turkar bosätta sig i Kosovo för att senare runt 10 år senare att kräva bli ett eget land...och får stormakten USA med sig...så blir det krig! att Kroatien tog tillfälligt i akt med övriga länder dra sig bort från Serbien för att det var det enda land som stod upp och vägrade gå med på att bli av med landmassa som tagits av massa löstfolk utan eget land..Exakt samma sak kommer strax ske i Södertälje eller Malmö om 5-10 år så vad ska vi göra? släppa det eller skapa ett inbördeskrig?

Vet inte riktigt vad du menar. Menar du att Sverige ska bli ett nytt Jugoslavien, som ska upplösas i olika beståndsdelar, därför att utlänningar flyttat till olika delar av Sverige?

Ska jag svensk acceptera att folk som kommer hit och och krumbuktat sig, säger sig vilja ha skyddd eftersom de är så förföljda, och sen föraktar de mig och andra svenskar och Sverige så mycket, att de anser sig ha rätt att skapa nya länder i Sverige?

Anser du att jag svensk ska acceptera det? Anser du att Sverige är jämförbart med Jugoslavien och Mellanöstern? Varför skulle jag svensk acceptera något sådant?

Min första tanke är att dessa inkärktare bör kastas ut ur Sverige med huvudet före, dessa som uppenbarligen ljugit om att de behövde skydd, ljugit om sin identitet, ljugit om sin ålder, ljugit om att det är synd om dem, ljugit om att de respekterar svenskar och Sverige, samtidigt som de bevisligen inte drar sig för att utnyttja mig svensk till sista blodsdroppen, dessa som uppenbarligen bara är inkräktare som föraktar mig svensk och mitt land Sverige.

Slängt ut inkräktare har vi svenskar gjort förr. Det kan vi göra igen. Oavsett ad regeringar i Stockholm tycker och tänker om det. Regeringarna i Stockholm är inte Sverige. Sverige är jag och andar svenskar. Att slänga ut inrkäktare, avsätta regeringar som föraktar och skinnflår oss svenskar, det har vi både moraliskt och folkrättslig rätt att göra. Oaktat alla flyktingkonventioner och internationella överenskommelser.

Vi svenskar har tidigare kastat ut danskar och hansaiter. Tror inte det är nåt egentligt problem för oss att återigen kasta ut inkräktare som pissar på oss. Faktiskt. Sen får Morgan Johansson säga vad han vill.
'
För mig svensk är det uppenbart att dagens svenska regering inte represnterar mig, det svenska folket och inte vår historia eller vår rätt till vårt eget land Sverige. Som strax före Gustav Vasa, respresenterar dagens regering inte Sverige och det svenska folket. Man är andras tjänare och kolportörer. Att man vill balkanisera Serige är uppenbart, men till slut kommer det att ta stopp. Det har det gjort förr i Sverige. Tagit stopp.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-11-06 kl. 21:34. Anledning: rättstavning
Citera
2015-11-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Vet inte riktigt vad du fått dina uppgifter ifrån...självklart finns det en viss sanning i den, men långt ifrån allt...det har alltid funnits "gränser" i Jugoslavien både efter och före Tito....Om man låter nån miljon albanier/turkar bosätta sig i Kosovo för att senare runt 10 år senare att kräva bli ett eget land...och får stormakten USA med sig...så blir det krig! att Kroatien tog tillfälligt i akt med övriga länder dra sig bort från Serbien för att det var det enda land som stod upp och vägrade gå med på att bli av med landmassa som tagits av massa löstfolk utan eget land..Exakt samma sak kommer strax ske i Södertälje eller Malmö om 5-10 år så vad ska vi göra? släppa det eller skapa ett inbördeskrig?

Vi håller oss till fakta.
"912,902 inhabitants lived in the Vilayet of Kosova, out of whom 743,040 were Albanians, 53,396 Bulgarians, 106,209 Serbs, 20,009 Jews and 5,043 Romanies."
Officiell Turkisk statistik 1911 (ASHRSH, fund MKK. D-7, doc. 707936. Turkish statistics of 1911).

Notera att Kosovo vid denna tidpunkt, år 1911, inte hade varit en del av Serbien på över 500 år. Resten av din historiebeskrivning orkar jag inte ens kommentera.
Citera
2015-11-06, 21:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Håller med, men tydligen vill idioterna i Regeringen inte göra detta ännu.
Dom väntar tills det blir fullständigt kaos.
Någon annan i tråden tror det blir total kaos i Malmö- Stockholm inom några veckor....
Så blir det garanterat, vi lär se situationer där tusentals tar sig in i trapphus nattetid och sover där när den riktiga kylan kommer.
Polisen och fastighetsägarna lär stå helt handfallna pga den stora mängden.

Jag fick rätt, MP föreslår idag att folk får betalt för att inhysa invällare.

Strutspolitik, Morgan är en struts, vet ni det?
Citera
2015-11-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det tror inte jag.
De flesta förstår att det bara är en tidsfråga innan SAP och M tvingas "pudla" angående migrationspolitiken. Sedan har du en blocköverskridande överenskommelse som heter duga och då lär SD backa till den nivå de egentligen borde ligga på. I förra valet fick de mängder av missnöjesröster.
Ingen skulle vara gladare än jag om dom skulle "pudla" men krävs nog att ett val utlyses. Då gör dom vad som helst för att köpa röster. Men min hypotes om 90% gällde allt lika som idag.
Citera
2015-11-06, 21:36
Medlem
Bra sagt. Det värsta är att säkert 75% kommer göra om det nästa val.
Så tyvärr är det väl så här majoriteten vill ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Svenska folket har fått precis det som de röstade för. MP, V, Fp och C vill ha öppna gränser, M och KD vill öppna våra hjärtan och S skall visa världen vilken som är världens största humanistiska supermakt. 83% vill ha kaos och skövling av det svenska samhället. Är det någon som förrått landet så är det dess dumma befolkning. Att skylla på politiker och journalister är så sinnesslött att man inte förtjänar att bli lyssnad på.
Citera
2015-11-06, 21:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravande
Ingen skulle vara gladare än jag om dom skulle "pudla" men krävs nog att ett val utlyses. Då gör dom vad som helst för att köpa röster. Men min hypotes om 90% gällde allt lika som idag.
Håller med. Det krävs en palatsrevolution inom moderaterna för att de skall göra en ansvarsfull uppgörelse med socialdemokraterna. Med Batra som ledare går det knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in