2015-11-12, 13:55
Medlem
"Finansieras via lån" säger hon. IMF-lån då alltså?

11 miljarder för år 2015. Vågar vi fantisera hur mycket man vill låna för 2016?!
Citera
2015-11-12, 13:55
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Så allt finansieras via lån...
Det är ju den svenska modellen. Hela vårt ekonomiska välstånd är grundat på lånta fjädrar.
Citera
2015-11-12, 13:56
Medlem
Skönt med lånefinansiering. Då klarar jag mig ett tag till.
Citera
2015-11-12, 13:59
Medlem
teasardigs avatar
Verkar som om allt ska finansieras med lån. Det är ändå något positivt och det rätta att göra. Räntorna är så låga att det är väldigt billigt för staten att låna. Besparingar i a-kassan eller pensionerna för att finansiera Sveriges status som "humanitär stormakt" hade nog kunnat utlösa en revolution. Eller åtminstone en flodvåg av hatbrott rikade mot asylsökande. Så slätstruken är inte medelsvensson ändå.
Citera
2015-11-12, 13:59
Avstängd
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Så allt finansieras via lån...

Samt besparingar på andra områden....

Mer lån, sänkt välfärd - Heja Sverige!
Citera
2015-11-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Alla incitament är på plats och nu börjar vägen mot vårt nya samhälle. Ekonomin och välfärden är ju uppenbar men den för de flesta av oss mest betydande förändringen kommer att ske i vår trygghet.

Polisens NOGO-zoner kommer att öka dramatiskt och det blir upp till varje område att själv stå för säkerheten. Vissa kommer att lyckas och vissa kommer att misslyckas brutalt.

Och detta gör sveriges egen regering mot sitt eget folk och land - helt frivilligt. Det är inte alls nödvändigt, eller ens humanitärt rätt, att tillåta dessa hundratusentals komma till Sverige

Att det skulle vara en unik flyktingsituation och "den värsta sen värsta sedan 2:a världskriget"är det värsta skitsnack jag hört. Folk har i alla tider dött i miljontal av krig, svält, terror, sjukdomar och fattigdom - de gjorde det långt innan kriget i Syrien startade och de kommer att fortsätta göra det långt efter att kriget i Syrien är slut!!!!!!!!!!!

Det enda som är unikt är att Sverige fått för sig att lösningen är att alla människor i världen som av olika anledningar inte är nöjda med sina liv - ska komma till Sverige! Jävla idioter hela bunten!!
Citera
2015-11-12, 14:00
Bannlyst
"Vi vet inte heller hur flyktingströmmen kommer att utveckla sig" Nej för det går fan inte att stoppa skiten
Citera
2015-11-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84

11 miljarder för år 2015. Vågar vi fantisera hur mycket man vill låna för 2016?!

Vänta... Missade jag något?
Gäller de 11 miljarderna bara årets två sista månader?

Vi kan alltså räkna upp siffran med 6ggr om vi vill komma närmare sanningen för nästa år?
Citera
2015-11-12, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonver
Vänta... Missade jag något?
Gäller de 11 miljarderna bara årets två sista månader?

Vi kan alltså räkna upp siffran med 6ggr om vi vill komma närmare sanningen för nästa år?

Ja 2015 gäller det för
Citera
2015-11-12, 14:03
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Lyxfällan here we come - svensk välfärd finansieras numera med SMS-lån.
Citera
Medlem
Citat:

Jag är inte alls insatt i hur det fungerar med lån i sådana här situationer. Finns det ingen chans att detta till viss del kan betalas av de straffavgifter länder som inte tar emot de flyktingar skall betala?

Är lån enda alternativet? Inget stöd alls från EU?
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Soros gnugfar händerna, svenskarna ska låna pengar för att finansiera sin egen undergång. Vi kommer slösa bort alla dessa miljarder som vi hade kunnat bygga upp städer för i 3e värden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in