2015-11-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Och så har han erektionsproblem - vid normalt sex med sin fru, hon fick ju "jobba" för att det skulle bli nåt - berättar hon i förhör.
Din beskrivning kan vid första anblicken verka lite grov - men sanningen är ju tyvärr faktiskt att det är precis som du skriver.
Endera har ju odjuret "världens största otur" - eller så är han så här vidrig och osmart.
Psykopater har ju också en släng av hybris, vilket kan ge en känsla då av att vara fullständig, att inte kunna åka dit och då beter man sig därefter, vilket i normala människors ögon ger ett mycket osmart intryck.

Den isoleringen som dessa litauer levde under kan inte vara sund. De har under lång tid levt i en bubbla, likt andra som lever och jobbar i Sverige. De kommer aldrig in i gemenskapen. De blir aldrig hembjudna på middag till de som påstår sig vara deras "vänner" eller för integrering.

Det handlar om signaler och leverne. De ser olika miljöer på TV och nätet, och i Blomberg som de aldrig själva ens kommer i närheten av. Det blir ett blurr i skallen, som främjar brott, och bottnar i ett hat som bottnar i att andra har det de själva inte har och aldrig kommer få. Det är destruktivt och allt har med girighet och trasiga liv att göra. Det går inte att diskutera öppet i detta land för för man upphöjer avarterna i människans natur till att bli något positivt. Och sen undrar alla naivt hur detta kunde ske!

Det jag nu påstår ovan, framkommer tydligt i den personundersökning av Litauern som gjordes! Och som fick passera en svensk tingsrätt oemotsagd!
Senast redigerad av Vresrosen 2015-11-13 kl. 11:25.
2015-11-13, 11:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag läste ditt inlägg om detta och har själv provat det scenariot i tankarna att militär ville hjälpa polis på traven men det faller på hur dom kan ha fått dit blod och DNA. Blod på jackan blir lätt men blod och DNA på byxor då hon sitter intryckt i skåp verkar svårt i mörkret, inte omöjligt men svårt och vågat. Då ska dom försiktigt flytta dunken och kläderna helst utan att lämna spår från sig själva eller golvet och sedan kanske lyfta kroppen lite så att dom kommer åt byxorna. Kroppen var nog rätt svullen vid den tidpunkten och satt nog fast ordentligt i skåpet. Sedan ska kläder och dunk tillbaka över och framför kroppen, återigen utan att lämna spår. Scenariot finns med i en lista jag har med det ligger lägre i sannolighet än andra. Ska man förklara blod och DNA på Lisas kläder från NB tycker jag kontaminering från arbetsplatsen är troligare.

Men visst, uteslutet är det ju inte då så lite på den platsen av någon anledning är undersökt av polisen.
Av hänsyn till föräldrarna så rörde de nog så lite som möjligt i skåpet. Lyfte på kläderna, upptäckte kroppen och lade sedan tillbaka allting. Utom möjligen hjälmen och jackan.

Nils Landin, den legendariske chefen för Sveriges kriminaltekniska laborarorium, var med i det svenska Stay-behind, det kanske allra hemligaste militära projektet under kalla kriget. Och jag är övertygad om att militära agenter kunde beredas tillträde till de upphittade plaggen. Vilket kan förklara varför varken blod eller DNA fanns direkt på kroppen.
2015-11-13, 11:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Då är jag nyfiken på vilken sorts " militär operation" som ansågs kräva Lisa Holms död? Har du någon teori där?

Sen är jag också nyfiken på vilka resurser militären har att plantera DNA och blod. Dom har alltså ett fullskaligt Kem-lab där personalen är korrupt? Det kan ju knappast vara vanligt att militären planterar blod och DNA. Lab-personal skulle väl nu i efterskott undra varför dom har centrifugerat blod på NB.

Jag funderar också på hur dom har fått tag på NB:s blod, ingen verkar förstå att just den hanteringen är komplicerad. Det kräver en hel kedja av konspiratörer, från provtagare, lab, doktor som ordinerat prover och väntar svar på dessa, polis mm.

Som alla väl nu har förstått så räcker det inte att förklara NB:s DNA/blodlämningar med att han jobbat där, eller att dra en tröja tillhörande NB över Lisas kläder, rep mm. Hamilkar har beskrivit detta alldeles utmärkt.

Eller tänker du att man tagit blodprov på NB i smyg i ett hepariniserat rör? Militär kommer hem till NB och tar blodprover när han sover? Och han och Irina skulle då inte vakna?
Jag föreställer mig inte att hon mördades av militärer, men att frågan om vedergällning olyckligt kom att bli en militär fråga.

Hur kan du vara så säker på att det inte tagits blodprov på NB? Eller att hans DNA inte har tillförts annat blod? Eller att fyndet inte är ett falsarium?
2015-11-13, 11:32
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ja, det kan väl vara ett möjligt tillvägagångsätt eller förlopp som du säger.
Några frågor.

Hur lång tid tar det?
När gick han tillbaka med tejprullen?
Hur hamnade handsken vid brunnen.
Var togs hjälmen av, gick han tillbaka och hämtade den i ladan?
Hon har blod på händerna men har varit bakbunden, varifrån kommer blodet.
Varför finns inga märken efter någon kamp (dödskamp) på väggar och golv om hon levde?
Vad gjordes i slaktrummet om ingen inplastning?
Handskar av och handskar på men då inga spår i/på bil eller kniv samt i bod?
Varför tog han inte med repbitarna då en del runt halsen följde med?
Hur förklarar du ordningen på fynden om han slängde dom på väg till Martorp?
Hjälm och jacka på rishögen men inte telefon?
Varför behöll eller gömde han den viktigaste delen av telefonen?
Adrenalinpådrag och irrationellt beteende går över direkt vid hemkomst?
Har du någonsin haft ett liknande adrenalinpådrag?

Hålla på att skriva om en jävla massa oväsentligheter utan att först och främst kunna förklara hur hans DNA i form av färskt blod hamnat på in och utsida av Lisas jeans som hon hade under mjukbyxorna, känns för mig helt befängt!!!
Tänk vad många skräpinlägg denna tråd kunnat besparats på!!
2015-11-13, 11:36
Medlem
Grandiosos avatar
Försvarsadvokat Inget Rönnbäck menar att polisen gjort en dålig utredning som redan från början riktade in sig på 35-åringen.
https://brottsplatssverige.se/kall-t...-och-oskyldig/

Sanslöst uttalande. Det har väl inte undgått att bemötas med kritiska kommentarer
tidigare antar jag och jag måste väl också ta och hugga lite på dårskapen.

Hur in i glödheta helvete kan man ha gjort en dålig utredning när man tidigt lyckats
få tag i rätt gärningsman? Är gumman fallen för galen rättshaverism kanske?
Var det inte bra att en ung flickas mördare kunde ringas in närmast per omgående?
Skulle man struntat i all bevisning som hopade sig mot Nero Zero och valt en annan väg
att gå eller hur fan tänks det här i huvudet på känslokalla och vildsint slående människan?

Hon är ju inte dummare än att hon verkligen begriper att klienten är hur jävla skyldig
som helst - hon har ju för höge fan själv jobbat som åklagare och kan bedöma
bevisning efter förtjänst får man väl utgå ifrån - och borde inrättat sig efter detta och
följaktligen iakttagit ett mera nedtonat, mindre offensivt sätt att arbeta på i sitt försvar.

"Dålig utredning"....

Nej, men ett undermåligt skött försvar av en ond, psykopatisk lustmördare från Litauen.
Man kan säga att hon var klienten behjälplig till sitt fall, det oundvikliga.
Och på vilka sätt behöver man inte ens nämna mera, det har påtalats tillräckligt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-13 kl. 11:49.
2015-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag vill bara tillägga info om likfläckarna. Efter 8-10 timmar är de permanenta, flyttas kroppen efter det så befinner sig likfläckarna på "fel" ställe försåvida man inte kan lägga kroppen i exakt samma position igen. Och det verkar vanskligt med tanke på inklämningen i skåpet.

Tack för påpekandet. Det är en så bra skött utredning att det finns inte utrymme för spekulation om alternativa händelseförlopp och andra gärningsmän. Åklagaren har varit skicklig på att plocka fram och sammanställa bevisningen som ger utredningen och åtalet en röd tråd om hur detta gick till.

Det jag noterar är att där de är osäkra har de lämnat saker därhän, i stället för att spekulera. Det är särskilt skickligt gjort eftersom det är saker som ändå inte har med saken att göra.
Senast redigerad av Vresrosen 2015-11-13 kl. 12:05.
2015-11-13, 11:38
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ska man förklara blod och DNA på Lisas kläder från NB tycker jag kontaminering från arbetsplatsen är troligare.

Kontaminering - har du varken läst FUP eller lyssnat på vad forensikern sa på rättegången, eller vad professor Hamlikar sagt i detta ämne!?!?!
2015-11-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
...

Det fetade: Jo, men det åkte ju förbi en bil i den vevan Nerijus den onde kom ut från ladan.
Cirka 18:25 tror jag det var. Föraren som var på väg att hämta beställda pizzor i Källby
råkade se honom. Men hur skulle den personen kunna veta vad balten hade i görningen...?

Bara en liten stund senare var Lisa i det obarmhärtiga monstrets våld.
s.350 (312)
Citat:
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp.
NB hade mörkblå träningsbyxor och jacka med dragkedja. NB:s hår var mycket kort och passar inte alls beskrivningen. Resten stämmer väl bra men hur ska det värderas? Jannes beskrivning passar också ganska bra på Adrianas kartläsare.

Om vittesuppgiften stämmer så visar det troligen att GM inte planerade brottet. I så fall hade han väl väntat tills bilen åkt förbi och sedan gått ut ur ladan osedd. Hade han panik redan då med inledande misstag? Något hände då vid mopeden om han klampade ur ladan och gick över vägen. Att han skulle få Lisas uppmärksamhet då hon stod med ryggen mot och kanske hörlurar i öronen verkar inte troligt. Men man vet inte (som advokaten brukar säga).
2015-11-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Av hänsyn till föräldrarna så rörde de nog så lite som möjligt i skåpet. Lyfte på kläderna, upptäckte kroppen och lade sedan tillbaka allting. Utom möjligen hjälmen och jackan.

Nils Landin, den legendariske chefen för Sveriges kriminaltekniska laborarorium, var med i det svenska Stay-behind, det kanske allra hemligaste militära projektet under kalla kriget. Och jag är övertygad om att militära agenter kunde beredas tillträde till de upphittade plaggen. Vilket kan förklara varför varken blod eller DNA fanns direkt på kroppen.
Ok, du menar att det skulle ha hänt på NFC.
2015-11-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag föreställer mig inte att hon mördades av militärer, men att frågan om vedergällning olyckligt kom att bli en militär fråga.

Hur kan du vara så säker på att det inte tagits blodprov på NB? Eller att hans DNA inte har tillförts annat blod? Eller att fyndet inte är ett falsarium?

De påståenden du framför är lika sannolika som att utomjordingar invaderat din kropp utan att du vet om det. Men om det var möjligt så skulle det förklara hur du tänker, och varifrån du får allt!

I en domstol måste den som påstår något, ta ansvaret för bevisbördan. I läroböckerna diskuteras utomjordingar som exempel på påståenden om vem som har bevisbördan när en absurd sak framförs. Det du och Rönnbäckskan framför är i linje med de exempel man tar upp i processrätten som befängda resonemang i bevisfrågor.

Du är ursäktad för du lattjar på ett anonymt forum. Rönnbäckskan tycker en mordrättegång är Lattjo Laban och kommer med samma resonemang du har, men det sker i en domstol!
Senast redigerad av Vresrosen 2015-11-13 kl. 11:51.
2015-11-13, 11:53
Medlem
ieshos avatar
Mitt problem med utredningen är att Lisa enligt dom som känner henne inte skulle låta sig luras in i ladan, att hon helt säkert deltog i stängningen vid fickringningen 18:26, var framme vid mopeden med hjälm på och nyckel i låset säg 18:27 och att hennes mobil noterade en längre förflyttning 18:39. Det finns ingen tid för några ritualer i ladan.

Jag tror att någon smög sig på henne bakifrån där hon stod med musik i öronpropparna under hjälmen, dödade henne efter instruktionen hur man dödar en vaktpost, gömde kroppen tillfälligt, hämtade fordon och transporterade bort kroppen mot Martorp.

Ska försöka ta reda på de exakta villkoren för position update på en något äldre iphone. Att gps-en används för att bevaka viss förflyttning är jag övertygad om (i syfte att inte göra onödiga update) och det är fastställt att mobilen aldrig flyttades så att två updates skickades innan den förstördes.

Ladan måste vara ett fejk.
Senast redigerad av iesho 2015-11-13 kl. 11:59.
2015-11-13, 11:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ok, du menar att det skulle ha hänt på NFC.
Jag bortser i varje fall inte från det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in