2015-11-20, 13:12
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kan ha funnits ett sexuellt motiv. Men eftersom det inte fanns blodspår eller liknande på den blottade huden, så drar jag slutsatsen att kläderna lossades efter att munnen tejpats och kroppen flyttats från kladd och smuts. Jag tror inte att den någonsin förflyttades med kläderna i oordning, utan att kroppen blottades först i byssjan.

Men hallå, hur tänker du - motivera varför han skulle dra ner kläderna i byssjan?
2015-11-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Av intresse är var Litauern ska avtjäna sitt straff, så att härbärgeringen och försörjningen av honom blir per definition det som avses med straff.

Det finns en bra blogg med reportage, foton på hur Litauern skulle få avtjäna sitt straff om han förflyttas till Litauen. Nu med deras medlemskap i EU blir det svårt att inte utlämna honom med motivering om mänskliga rättigheter.

http://prisonphotography.org/tag/latvia/

Brukar det inte vara så att man avtjänar en del av straffet i EU landet man begått brottet eller är den regeln kanske borttagen, har för mig att det vara så i EU's begynnelse.
2015-11-20, 13:21
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du har koll på vindförhållandena den aktuella dagen? Nej, just det. Kvitton och kort har sannolikt blåst en bit.

Bara NB själv kan svara på varför han gjort som han gjort.

Men nycklar blåser liksom inte någonstans och Lisa's nycklar hittades ca 600 m öst om Gustav Jönssons Gum torp.

FUP sidan 765

Lisa's nycklar : G206
2015-11-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Brukar det inte vara så att man avtjänar en del av straffet i EU landet man begått brottet eller är den regeln kanske borttagen, har för mig att det vara så i EU's begynnelse.
Fallet kommer sannolikt upp i Hovrätten och då har NB helt säkert en advokat som kommer att försvara honom, och utgången kan bli något helt annat än Tingsrättens dom.
2015-11-20, 13:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Sitter just nu och tittar i FUP.

Sidan markerad med siffran 12, visar en bild. Där en röd markerad linje visar vägar där fynd gjorts.

På sidan 765 i FUP finns en karta där varje fynd (Lisa's tillhörigheter) som hittades är markerad:

Café på klostret samt Martorps gård är inringade.Fynden är markerade med pilar och benämnda med godsnummer (G1).
G009
G206
G003: Display till mobiltelefon. G226: Skärm till mobiltelefon. G004: Displayskydd.
G105: VISA-kort.
G106: Mobiltelefondel.
G006: Kvitto från Vero Moda.
G005: Kvitto från Coop.
G007: Del av skyddsfodral till mobiltelefon. G008: MetroCard.
G009: Körkort.
G206: Nycklar.
2015-11-20, 13:27
Bannlyst
Citat:
Det var en usel slutsats av åklagaren. Han kan ha lyft huvudet i snöret när hon låg på marken och blodade ner baksidan på sin jacka, samtidigt som han lindade slarvigt med den fria handen.

Jag tycker att Du ska sluta att sprida dina osanningar nu.

Är KRIMINALTEKNIKERNAS slutsats att Lisa tejpats hängande i snöret, är inte åklagaren som kommit med sin alldeles egen analys.

FUP sidan 922
Protokoll Analys, slutsats, 2015-10-08 15:35 diarienr: 5000-K698204-15

Kriminaltekniker
Caroline Brodén, Heléne Almgren, Thomas Carlsson och Jenny Skottheim

Slutsatsen av deras undersökningar:

Citat:
Det blå balsnöret var lindat kring Lisas hals, i nacken stack en ände av snöret ut mellan
tejpvarven. På vänster sida av Lisas huvud fanns den andra änden av snöret, också den
innanför tejpen, dess övre del stack lodrätt upp ovanför tejpningen.
Detta talar för att snöret har virats runt Lisas hals innan tejpen anbringades runt hennes
huvud. Den lodräta snöränden samt det faktum att håret hängde framför ansiktet och var
under tejpen talar för att Lisa hängde i snöret då hon tejpades
.
2015-11-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det var verkligen inte meningen att försöka få min teori till någon sanning. Och jag håller med dig och KSP att det sannolikt har med en sjuk sexuell fantasi att göra. Det är så sjukt så det är svårt att förstå hela grejen. Men som sagt, han gillar att se tejpade, bundna tjejer.

NB har ju bevisligen runkat inne i slaktrummet ett antal gånger med direkt insyn till kafét.
Han har troligtvis en förkärlek till unga kvinnor och en sexuell fantasi att dominera, binda och tejpa kvinnor för total kontroll. Varför han agerade just då och att det råkade bli Lisa har man inte kunnat utreda då han vägrar att prata.
Antagligen har han gått med denna fantasi under en längre tid och till slut inte kunnat motstå sina drifter.
NB har tidigare arbetat i b. la. GB och jag misstänker att det finns fler kvinnor/prostituerade (?) som han kan ha utagerat sina lustar med. Detta kanske vi aldrig får reda på eftersom han vägrar att prata. Få se om det blir någon utredning om hans förehavanden i tex. GB.
2015-11-20, 13:32
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Fallet kommer sannolikt upp i Hovrätten och då har NB helt säkert en advokat som kommer att försvara honom, och utgången kan bli något helt annat än Tingsrättens dom.

Helt annat - på vilket sätt då menar du?

Edit: Enligt IR så ska hon försvara GM i HR.
Senast redigerad av Qwart 2015-11-20 kl. 13:37.
2015-11-20, 13:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag tycker att Du ska sluta att sprida dina osanningar nu.

Är KRIMINALTEKNIKERNAS slutsats att Lisa tejpats hängande i snöret, är inte åklagaren som kommit med sin alldeles egen analys.

FUP sidan 922
Protokoll Analys, slutsats, 2015-10-08 15:35 diarienr: 5000-K698204-15

Kriminaltekniker
Caroline Brodén, Heléne Almgren, Thomas Carlsson och Jenny Skottheim

Slutsatsen av deras undersökningar:
Slutsatsen var inte att hon tejpats hängande i röret i ladan, utan att håret och snöränden talade för att huvudet var upplyft i snöret när tejpen anbringades.
2015-11-20, 13:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Så kan det vara. Lisa blödde efter hängningen. Silvertejpen runt hennes huvud var blodbesudlad, hur mycket blod vet inte vi. Varför tejpar NB henne efter hängningen? Antagligen för att blod, saliv, hår etc inte ska hamna på väg till bilen eller i bilen.

Mitt fetande.

Källa på det ?
2015-11-20, 13:39
Bannlyst
Citat:
Det var verkligen inte meningen att försöka få min teori till någon sanning. Och jag håller med dig och KSP att det sannolikt har med en sjuk sexuell fantasi att göra. Det är så sjukt så det är svårt att förstå hela grejen. Men som sagt, han gillar att se tejpade, bundna tjejer.

Sorry, det var alltså inte riktat direkt till dig #tony33! - utan bara ett allmänt svar på lögnerna om tejpningen som det redan finns svar på i FUP, att hon tejpades hängande i snöret.
2015-11-20, 13:40
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Slutsatsen var inte att hon tejpats hängande i röret i ladan, utan att håret och snöränden talade för att huvudet var upplyft i snöret när tejpen anbringades.

Hur gick han till väga då, sträckte han upp huvudet med ena handen och tejpade med andra handen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in