2015-11-25, 10:08
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det mest pinsamma i denna story är ju i så fall Mattias Karlssons svar på frågan om varför han skriver anonymt på avpixlat. Har jag?, nej det har jag ingen vetskap om

Detta kan jag verkligen hålla med om. MK vet bättre än att slingra sig. Stå rak och säg som det är, det hade sänkt den "story" som nu Baas försöker få till på Exporessen.
Citera
2015-11-25, 10:09
Medlem
gubbroras avatar
Några saker som man kan konstatera är, Mattias är en syltrygg som inte vågar stå för sina artiklar, det finns uppenbarligen starka band mellan Avpixlat och SD eller i vart fall framträdande SD-medlemmar, samt att Avpixlat uppenbarligen är en djupt opålitlig produkt eftersom man maskerar inskickade artiklar som sina egna. Egentligen är knappast något av ovanstående någon överraskning men det är kul att få det bekräftat
Citera
2015-11-25, 10:10
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Varför är etablerad media så hatiska mot Avpixlat? Är det för att Avpixlat avslöjar PK lögner och låter folk utanför etablissemanget komma till tals?

Antar att de känner sin position som enväldig sanningsägare hotad.
De upplever säkert också ett hot mot sina intäkter.

Hur får Baas info i detta fall? Hacking eller som gåva?
Citera
2015-11-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så Sverigedemokraterna är inte ett Sverigevänligt parti längre ?
Att dom gör allt för att anpassa sig till det korrekta samhället visste jag, men inte att dom inte längre var vad "folk" kallar Sverigevänner.

Ännu ett steg emot Åttaklövern då.

Min definition av sverigevän har jag fått genom att läsa fb där det är tydligt att sverigevän är kod för nationalist åt SDU hållet snarare än SD. Självklart finns det även många sverigevänner tex i Tanzania som fortfarande minns och älskar Olof Palme. Troligen är det inte dessa vi syftar på?
Citera
2015-11-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Några saker som man kan konstatera är, Mattias är en syltrygg som inte vågar stå för sina artiklar, det finns uppenbarligen starka band mellan Avpixlat och SD eller i vart fall framträdande SD-medlemmar, samt att Avpixlat uppenbarligen är en djupt opålitlig produkt eftersom man maskerar inskickade artiklar som sina egna. Egentligen är knappast något av ovanstående någon överraskning men det är kul att få det bekräftat

mm, när jag tänker på det är det lite kul att han förklarar att han gjorde det för att PK har en tendens att döma skribenter för allt annat som skrivs på siten. Samtidigt var detta på stenåldern när siten var ny och han hade ingen aaaning om var han var nånstans. Lite "swedish fa[u]ckmeeting" över det om ni är gamla nog att komma ihåg det.
Citera
2015-11-25, 10:23
Medlem
Mr Bs avatar
Patetiskt av expressen men oroväckande att karlsson är så pk, vem fan bryr sig, han får skriva precis var han vill, varför han är anonym hade jag svarat för att slippa vidriga journalister från expressen.
Ynkligt karlsson fan visa lite cojonas.
Citera
2015-11-25, 10:24
Medlem
Tubleross avatar
David Baas har alltså tillgång till hela SD:s interna mejlserver och detta är det bästa han fått fram?

KÄMPA EXPRESSEN KÄÄÄMPA!!
Citera
2015-11-25, 10:26
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Avpixlat uppenbarligen är en djupt opålitlig produkt eftersom man maskerar inskickade artiklar som sina egna. Egentligen är knappast något av ovanstående någon överraskning men det är kul att få det bekräftat

Nu är jag knappast något fan av Avpixlat, men i ärlighetens namn så är det nog ganska vanligt förekommande även i etablerad media att man maskar artiklars verkliga författare. Att tro någonting annat är naivt.
Citera
2015-11-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Antar att de känner sin position som enväldig sanningsägare hotad.
De upplever säkert också ett hot mot sina intäkter.

Hur får Baas info i detta fall? Hacking eller som gåva?

En sak måste SDare lära sig. Lita aldrig på någon och allt man skriver kan komma upp till ytan även flera år senare.
Citera
2015-11-25, 10:31
Medlem
Zujs avatar
Hahaha!
Mattias Karlsson är en sådan vekling. Han trollar på Avpixlat anonymt, ändå utesluter han folk som skriver betydligt mindre alllvarliga grejer där.
Citera
2015-11-25, 10:32
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu är jag knappast något fan av Avpixlat, men i ärlighetens namn så är det nog ganska vanligt förekommande även i etablerad media att man maskar artiklars verkliga författare. Att tro någonting annat är naivt.

Vad bra att du inte är naiv, då kan du säker ge exempel som styrker ditt påstående.
Citera
2015-11-25, 10:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
En sak måste SDare lära sig. Lita aldrig på någon och allt man skriver kan komma upp till ytan även flera år senare.

Det gäller ju alla. Vår anonymitet på flashback är självklar idag men vem vet vad som händer imorgon.

Man ska försöka göra/säga sådant man är beredd att backa upp ute i det verkliga livet där man ingår i samhället med jobb och familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in