2015-11-25, 10:40
Medlem
ok deet här var inget WOW alla vet att SD skriver för Avpixlat!
Citera
2015-11-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Några saker som man kan konstatera är, Mattias är en syltrygg som inte vågar stå för sina artiklar, det finns uppenbarligen starka band mellan Avpixlat och SD eller i vart fall framträdande SD-medlemmar, samt att Avpixlat uppenbarligen är en djupt opålitlig produkt eftersom man maskerar inskickade artiklar som sina egna. Egentligen är knappast något av ovanstående någon överraskning men det är kul att få det bekräftat

Enligt expressen så står ju MK för det han skrivit i artikeln.
Dock borde SD lära sig att aldrig ge efter för deras försök till uthängning och guilt by association.

När David Baas säger till MK:
-"Jag har bevis för att du skrivit artiklar i Avpixlat"

så ska MK svara:

-"Jaha, det är det många som gör, jag skriver iallafall inte i Expressen som är Sveriges näststörsta lögnaktiga skvallerblaska. Var det något mer du ville?"

-"I de här artiklarna använder du otroligt hård retorik.."

-"Ja, det händer man blir minst sagt förbannad när regeringen förstör Sverige, om du vill hänga ut mig för min hårda ord så är det OK för mig att du publicerar alla mina artiklar oförkortade i din egen tidning i ett stort uppslag så får svenska folket själv avgöra. Men ni brukar inte vilja ta emot våra invandringskritiska artiklar."

typ.
Citera
2015-11-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Hahaha!
Mattias Karlsson är en sådan vekling. Han trollar på Avpixlat anonymt, ändå utesluter han folk som skriver betydligt mindre alllvarliga grejer där.

Det var detta jag syftade på tidigare, men rockar det verkligen? Har någon blivit utesluten för mindre än en anonym artikel om vp(k) på avpixlat? Nu utgår vi för skoj skull ifrån att uttalad etno nationalism inte är mindre allvarligt än detta.
Citera
2015-11-25, 10:47
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vad bra att du inte är naiv, då kan du säker ge exempel som styrker ditt påstående.

Det ligger väl lite i sakens natur att det är svårt att bevisa, men helt klart finns det tillfällen då opinionsbildare inte vill direkt förknippas med en specifik text. Det kan handla om fackförbund eller näringsliv som vill pusha en fråga som kanske är motstridig den egna intressesfären eller politiker som vill påverka en fråga utan att själva behöva exponera sig direkt för sina väljare, partikamrater eller media. En sorts omvänd lobbyism.
Citera
2015-11-25, 10:56
Medlem
pelle49s avatar
Nu har jag läst artikeln. Lite svårt att föreställa sig att Baas får Stora Journalistpriset för att han avslöjat att MK skrivit på Avpixlat år 2011. Å andra sidan så är det ju fin reklam för varumärket Avpixlat, som trots sina uppenbara brister är ett bra komplement om man vill ha en mer sannfärdig bild av olika skeenden.
Citera
2015-11-25, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsnegrer
Vad är det för skillnad nu? mp är ju hårdare på invandringen än vad Mattias Karlsson är.
Skillnaden är att det är mörka krafter som styr miljöpartiet och dom bär ett stort ansvar för att landet ser ut som det gör idag. Miljöpartister kommer fortsätta kämpa för att förstöra landet.
Miljöpartister bör det vara skottpengar på.
Senast redigerad av Kontakt112 2015-11-25 kl. 11:00.
Citera
2015-11-25, 10:58
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Enligt expressen så står ju MK för det han skrivit i artikeln.
Dock borde SD lära sig att aldrig ge efter för deras försök till uthängning och guilt by association.

När David Baas säger till MK:
-"Jag har bevis för att du skrivit artiklar i Avpixlat"

så ska MK svara:

-"Jaha, det är det många som gör, jag skriver iallafall inte i Expressen som är Sveriges näststörsta lögnaktiga skvallerblaska. Var det något mer du ville?"

-"I de här artiklarna använder du otroligt hård retorik.."

-"Ja, det händer man blir minst sagt förbannad när regeringen förstör Sverige, om du vill hänga ut mig för min hårda ord så är det OK för mig att du publicerar alla mina artiklar oförkortade i din egen tidning i ett stort uppslag så får svenska folket själv avgöra. Men ni brukar inte vilja ta emot våra invandringskritiska artiklar."

typ.

Det jag syftade på var att han inte stod för artikeln när den publicerades utan mörkade då att den var skriven av honom. Ett sant syltryggsbeteende. Jag tror inte att du ska vara någon informations/pressrådgivare åt MK du ger ett lite för naivt intryck

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det ligger väl lite i sakens natur att det är svårt att bevisa, men helt klart finns det tillfällen då opinionsbildare inte vill direkt förknippas med en specifik text. Det kan handla om fackförbund eller näringsliv som vill pusha en fråga som kanske är motstridig den egna intressesfären eller politiker som vill påverka en fråga utan att själva behöva exponera sig direkt för sina väljare, partikamrater eller media. En sorts omvänd lobbyism.

Ok så du vet inte om det stämmer det du skrev utan du tror att det förhåller sig på det sättet.
Citera
2015-11-25, 11:00
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Nu har jag läst artikeln. Lite svårt att föreställa sig att Baas får Stora Journalistpriset för att han avslöjat att MK skrivit på Avpixlat år 2011. Å andra sidan så är det ju fin reklam för varumärket Avpixlat, som trots sina uppenbara brister är ett bra komplement om man vill ha en mer sannfärdig bild av olika skeenden.

Var det inte i denna sanningens fanbärare vi kunde hitta en artikel om vapengömma på en flyktingförläggning författade av den "store Journalisten " Sjunneson
Citera
2015-11-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Antar att de känner sin position som enväldig sanningsägare hotad.
De upplever säkert också ett hot mot sina intäkter.

Hur får Baas info i detta fall? Hacking eller som gåva?

Baas har fått tagit del av SD's interna mailserver.
http://nyheteridag.se/sa-kopierades-...-landsdagarna/
Vet inte sanningshalten i Changs text men att den är kopierad verkar vara sant i alla fall.
Citera
2015-11-25, 11:02
Medlem
Newcastle76s avatar
Att skriva i Avpixlat ska alltså vara en Skandal?
Men att citera Henrik Arnstad är helt ok?

Fan vad jag hatar gammelmedia!!
Citera
2015-11-25, 11:03
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Var det inte i denna sanningens fanbärare vi kunde hitta en artikel om vapengömma på en flyktingförläggning författade av den "store Journalisten " Sjunneson
Jag läser Avpixlat med samma källkritiska ögon och påkopplat intellekt som jag läser all annan media. Det bör alla göra.
Citera
2015-11-25, 11:05
Medlem
usb3s avatar
Jaha, det här var väl ingen nyhet? Den opinionsbildning som skett utanför SD:s partinamn, men som ändå driver deras frågor har varit viktigt för partiet. Partipolitisk opinionsbildning är helt enkelt svårare att ta till sig av och därför är det bättre att sväva under radarn på detta sätt. Om Expressen nu har kommit över Mattias Karlssons kommunikation och detta var det snaskigaste de kunde gräva fram så är jag inte imponerad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in