Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 01:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Du är duktig.

Äntligen något om mopeden.

Ska bli intressant att höra hur pappan förklarar det i hovrätten.

Lisa's pappa behöver inte ha haft med mopedens konstiga placering att göra, mera sannolikt att GM har attackerat Lisa där mitt på parkeringsplatsen och att han sedan, innan had körde Lisa's kropp tll Martorp har satt tillbaka mopeden där den stod tidigare bakom cafeet iom han sannolik har iaktagit Lisa gå till mopeden.
2015-11-29, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det är inte bevisat att han onanerat i samband med mordet men inte heller motsatsen. Gärningen är så udda att inga normala föreställningar om vad han borde ha gjort fungerar. Han kanske onanerade, kanske inte. Han kanske ejakulerade kanske inte. Kanske använde han lampkupan, kanske kalsongerna. Polisen har inte sökt av hela förrummet. Detaljerna i hans upplevelse och hans fysiologiska reaktioner anses inte nödvändiga för fällande dom. Det är bara vi i detta forum som vill veta och förstå allt. Men som sagt, detaljerna om hans eventuella onanerade si eller så behövs inte för fällande dom.

Ja, alldeles riktigt, det är precis som du beskriver. Är inte viktigt i sig om han onanerat eller inte i samband med mordet och det har heller ingen betydelse för en fällande dom.
Jag svarade som jag gjorde p.g.a en ettrig användares konstiga frågor om NB:s onanerande.
2015-11-29, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det är inte bevisat att han onanerat i samband med mordet men inte heller motsatsen. Gärningen är så udda att inga normala föreställningar om vad han borde ha gjort fungerar. Han kanske onanerade, kanske inte. Han kanske ejakulerade kanske inte. Kanske använde han lampkupan, kanske kalsongerna. Polisen har inte sökt av hela förrummet. Detaljerna i hans upplevelse och hans fysiologiska reaktioner anses inte nödvändiga för fällande dom. Det är bara vi i detta forum som vill veta och förstå allt. Men som sagt, detaljerna om hans eventuella onanerade si eller så behövs inte för fällande dom.

Är du hovrättsdomare eller hur vet du det? Vad bygger du det på?
2015-11-29, 01:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ytterligare oklarheter med polisutredningen således:

- Varför är inte MW hörd om var han befann sig vid tiden för försvinnandet?
- Varför finns inte GJs uppgift om mopedens position med i FUP?

Ett till vittne säger att den 7 Juni, "någon gång efter klockan 18.00" han såg en mopeden
"stå mitt på grusplanen" HFs fru säger att det var ca 18:20.

FUP 309
Förhör med Harald Fallgren 3 Julie, 2015

Den 7 juni var Harald tillsammans med sin fru och hennes dementa mamma ute och åkte bil
på Kinnekulle. De hade besökt Munkängarna och körde sedan mot Stenmuséet och vidare ut
på vägen som går till Källby.
När de kom fram till Blombergs Café var klockan någon gång efter klockan 18.00 säger
Harald. Utanför caféet vid den vänstra sidan av caféet såg Harald en gul moped. Mopeden
stod som Harald minns det mitt på grusplanen
. Den hade framhjulet i riktning mot vägen.
Han såg inga personer i närheten av mopeden vad han minns.
2015-11-29, 01:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lisa's pappa behöver inte ha haft med mopedens konstiga placering att göra, mera sannolikt att GM har attackerat Lisa där mitt på parkeringsplatsen och att han sedan, innan had körde Lisa's kropp tll Martorp har satt tillbaka mopeden där den stod tidigare bakom cafeet iom han sannolik har iaktagit Lisa gå till mopeden.
Varför ta risken att bli sedd vid mopeden? Varför inte bara låta den stå?
Senast redigerad av iesho 2015-11-29 kl. 01:25.
2015-11-29, 01:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ett till vittne säger att den 7 Juni, "någon gång efter klockan 18.00" han såg en mopeden
"stå mitt på grusplanen" HFs fru säger att det var ca 18:20.

FUP 309
Förhör med Harald Fallgren 3 Julie, 2015

Den 7 juni var Harald tillsammans med sin fru och hennes dementa mamma ute och åkte bil
på Kinnekulle. De hade besökt Munkängarna och körde sedan mot Stenmuséet och vidare ut
på vägen som går till Källby.
När de kom fram till Blombergs Café var klockan någon gång efter klockan 18.00 säger
Harald. Utanför caféet vid den vänstra sidan av caféet såg Harald en gul moped. Mopeden
stod som Harald minns det mitt på grusplanen
. Den hade framhjulet i riktning mot vägen.
Han såg inga personer i närheten av mopeden vad han minns.
OK, men kan det ha varit Julias moped? Strax innan hon åkte norrut?
2015-11-29, 01:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Varför ta risken stt bli sedd vid mopeden? Varför inte bara låta den stå?

För att dölja att Lisa attackerades vid mopeden.

På så sett såg det ut som att Lisa själv lämnat mopeden/platsen, vilket var just det som Lisa's papppa också trodde då han kom fram till cafeet.
2015-11-29, 01:27
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
En utmärkt introduktion till ämnet Perversioner/Parafilier är Anna Bäsén och Niklas Långström bok Pervertion Om sex utöver det vanliga, DN förlag. Den finns att ladda ner som talbok på biblioteket. Författarna ägnar iofs inget större utrymme åt sexuell aggressiv sadism typ övergrepp med mord etc. Men de utforskar lustarna utanför normen och det är ingen dålig början.
http.://www.forum.se/bocker/halsa-skonhet-och-samlevnad/p/pervers/
.

Korrigering: Boken Pervertion Om sex utöver det vanliga, DN förlag. finns inte som Talbok, utan som E-bok att ladda ner från från massor av bibliotek.
2015-11-29, 01:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
För att dölja att Lisa attackerades vid mopeden.

På så sett såg det ut som att Lisa själv lämnat mopeden/platsen, vilket var just det som Lisa's papppa också trodde då han kom fram till cafeet.
Men varför dölja det?
2015-11-29, 01:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
OK, men kan det ha varit Julias moped? Strax innan hon åkte norrut?

Nej det tror jag inte Julia's moped var röd.
2015-11-29, 01:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Men varför dölja det?

Det förklarade jag ju i mitt inlägg:

"På så sett såg det ut som att Lisa själv lämnat mopeden/platsen, vilket var just det som Lisa's papppa också trodde då han kom fram till cafeet."

Och detta försenar ju att man förstår att Lisa har varit utsatt för ett brott som då ger GM mera tid att gömma sitt offer och själv komma i säkerhet etc.
2015-11-29, 01:40
Bannlyst
Citat:

Nej han behöver inte ha handlat utifrån annat än tankspriddhet vilket också får ses som fullt normalt i situationen.

Dock om han är med och påverkar utredning åt ett visst håll så kan han störa mer än han tillför.

Han har själv varit mycket anklagande mot NB. Jag har aldrig förstått varför. Varför anklagar man någon innan saken prövats i domstol? Eller är slutgiltigt prövat?

Varför över huvudtaget bilda sig en uppfattning om en person som ska höras?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in