Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Nej han behöver inte ha handlat utifrån annat än tankspriddhet vilket också får ses som fullt normalt i situationen.

Dock om han är med och påverkar utredning åt ett visst håll så kan han störa mer än han tillför.

Han har själv varit mycket anklagande mot NB. Jag har aldrig förstått varför. Varför anklagar man någon innan saken prövats i domstol? Eller är slutgiltigt prövat?

Varför över huvudtaget bilda sig en uppfattning om en person som ska höras?

Det kanske har att göra med att den mannen suttit häktad innan han blev dömd till livstid för mordet på hans dotter?Det är i alla fall vad jag tror...
2015-11-29, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det förklarade jag ju i mitt inlägg:

"På så sett såg det ut som att Lisa själv lämnat mopeden/platsen, vilket var just det som Lisa's papppa också trodde då han kom fram till cafeet."

Och detta försenar ju att man förstår att Lisa har varit utsatt för ett brott som då ger GM mera tid att gömma sitt offer och själv komma i säkerhet etc.

Men det kan väl också vara så att mopeden inte startade och Lisa faktiskt bett första bästa bil om hjälp och då råkat ut för något?

Därför är hon kvar på plats en 20 minuter senare och mitt på gårdsplanen.
2015-11-29, 01:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Det förklarade jag ju i mitt inlägg:

"På så sett såg det ut som att Lisa själv lämnat mopeden/platsen, vilket var just det som Lisa's papppa också trodde då han kom fram till cafeet."

Och detta försenar ju att man förstår att Lisa har varit utsatt för ett brott som då ger GM mera tid att gömma sitt offer och själv komma i säkerhet etc.
Men om mopeden stått vid vägen hade det sett ut som hon åkt med någon bil, och då hade man kanske inte letat lika noggrant i Blomberg?
2015-11-29, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Varför ta risken att bli sedd vid mopeden? Varför inte bara låta den stå?

Bra fråga.

Synd att moped undersöktes så sent.
2015-11-29, 01:53
Medlem
Citat:
Är du hovrättsdomare eller hur vet du det? Vad bygger du det på?
Vad menar du med 'det' ?
2015-11-29, 01:55
Bannlyst
Citat:
Men om mopeden stått vid vägen hade det sett ut som hon åkt med någon bil, och då hade man kanske inte letat lika noggrant i Blomberg?

Men hon kan väl rent teoretiskt ha åkt bil en bit därifrån med gärningsman.
2015-11-29, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vad menar du med 'det' ?

Ditt resonemang om hurvida det är viktigt för hovrätt eller ej med vad som är bevisat.
2015-11-29, 02:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nej han behöver inte ha handlat utifrån annat än tankspriddhet vilket också får ses som fullt normalt i situationen.

Dock om han är med och påverkar utredning åt ett visst håll så kan han störa mer än han tillför.

Han har själv varit mycket anklagande mot NB. Jag har aldrig förstått varför. Varför anklagar man någon innan saken prövats i domstol? Eller är slutgiltigt prövat?

Varför över huvudtaget bilda sig en uppfattning om en person som ska höras?

Mitt fetande.

Det håller jag med dig om, och som jag ser det så är det sannolikt har pappan har blivit påvärkad av polisen och åklagaren som sannolikt redan dag 1 haft misstankar till NB, efter han var den första som upptäckte Lisa's handske.
2015-11-29, 02:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Men det kan väl också vara så att mopeden inte startade och Lisa faktiskt bett första bästa bil om hjälp och då råkat ut för något?

Därför är hon kvar på plats en 20 minuter senare och mitt på gårdsplanen.

Det tror jag inte.
Lisa's pappa testade mopeden då han kom till cafeet och det var inget fel på mopeden.
2015-11-29, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Det kanske har att göra med att den mannen suttit häktad innan han blev dömd till livstid för mordet på hans dotter?Det är i alla fall vad jag tror...

Jo fast det gjorde Quick för mordet på jonan Asplund med.
Ändå anklagar inte föräldrarna Quick. De anklagar hennes f d sambo. Men Quick blev fälld.
2015-11-29, 02:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Det kan man ju bara spekulera om.
Fakta är att vitten såg mopeden, ca 18:20, stå ute mitt på grusplanen (parkeringen) och när pappan kom till cafeet kl ca 20:30 stog den bakom cafeet där Lisa parkerat den på förmiddagen då hon anlände på cafeet
2015-11-29, 02:13
Bannlyst
Citat:
Det tror jag inte.
Lisa's pappa testade mopeden då han kom till cafeet och det var inget fel på mopeden.

Vet inte hur det fungerar med mopeder men en gång hade jag en trimmer som var svårstartad. Gjorde man fel blev den sur...lät man då den stå ett tag...startade den direkt.

Bara en hypotes ändå så...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in