Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Svara och på du. Du svarar självklarheter. Försvaret har sina orsaker. Åklagaren sina. Varför rätten däremot inte önskar en större utredning övergår mitt förstånd. Rättens ordförande svarar dock på varför och svaret är. "Inget konstigt med denna man" . Trots det hittas det i domskälen ett och annat som påtalar det annorlunda . En konstig man helt enkelt.
Nu är det så att jag har kunskap inom området och att en P7,a eller en RPU skulle uteslutas är anmärkningsvärt. Alla fall som finns, på FB dom mer spektualära osv , så är detta annorlunda. Visst kan jag ta annorlunda men i och med att man dagligen, behöver inte endast handla om mord som på FB hamnar i toppen utan kan ha med enklare saker att göra så som ekobrott, trafikbrott, misshandel, eller tjänstefel inom arbetet. Alla genomgår en sinnesundersökning om underlaget finns. I detta fall finns underlag. Såklart är mannen skyldig upp över öronen men det får inte utesluta "rättens" rutiner. Visst gällande "rättens rutiner" finns det ett ämne utan botten som tål att debatteras men det är i en annan tråd det. . . .
"Rättens rutiner"....
Nej, jag hugger inte på det här, för det vore lika klantigt som att gifta ihop en personutredning med P7a likt två sammanhängande blad i en brödtext.
Om en personutredning finnes stå i direkt relation till en P7 -- RPU (med ett facit i hand/beslutande) är det få som finner det kontroversiellt att gifta samman dessa, men man kan ha ett mer dynamiskt synsätt på ickebeslutade facit, då själva innehållet i någon grad är intetsägande.
I detta avseende handlar det alltså om att sätta underlag i relation till varandra. Om personutredningen är ingressen, så är RPU brödtext, och då blir det inte lika klantigt längre?
Tillbaka till underlag (brödtext) - Det är enbart en knipande NB som sitter på underlaget, såvida underlaget inte påträffas och bekräftas, tex utomlands på hans tidigare platser.
Utan att dra in offtopic i för hög grad - ganska olikt fallet med mördaren i motionsspåret. Visst finns klara indikationer i bägge fall och iaf jag står fast på punkten att bägge mördare sitter i samma sexualsadistiska båt, men det är
enbart baserat på FUP.
Vad som också troligtvis står klart är att bägge dessa har koll på sig själva vid handlingen dom begått. Fortlöpande mot att sedan behöva förklara sig genom en rättsprocess - har NB i högre grad kontroll än KA, då NB i sitt stenhårda förnekande även besitter sin egna form av självkontroll, vilket kan ses som ett nyckelord här.
Nu bakas "rättens rutiner" in.
Hur ska en rätt, åklagare, eller försvarsadvokat förorda sinnesundersökning på den lösa basen underbyggt av iofs seriösa proffstyckande "gissningar", eller för den delen - NB´s självkontroll?
Det är gärningsmannens ord ihop med handling som är vägvisare, och ingen kan inom "rättslig rutin" skriva en brödtext baserat på den ingress som lagts vad gäller NB, då det enda som egentligen är bevisat rörande hans sinnessjuka, är att han faktiskt är högst medvetande.