Citat:
Ursprungligen postat av
klurigkluring
Nu finns Hovrättens dagboksblad också på "infosidan". Lite kul att se att det var en del kommunikations via telefon och mejl mellan parterna och rätten, även om jag inte får ut något speciellt av det.
Längst ner på sidan finns en rad med "gallringsbara bilagor". Verkar som att vi har dom väsentliga handlingarna som finns. Använd länken i min signatur och öppna fliken "Hovrätt" för att titta.
Du framför olika synpunkter i diskussionen som inte har med saken att göra! Nu när det blir intressant får du inte ut något.
Det som du ser är bara att det jobbas på inför hovrättsförhandlingen där vi har att se fram emot en upprepning av spektaklet i tingsrätten, då inget nytt har vaskats fram av advokaten och/eller av hennes troll på Flashback.
Saken handlar om en överklagad dom. En dom som är välskriven och som utgår utifrån det som presenterats av parterna i tingsrätten. Enligt tingsrättsdomen är Nero dömd till livstid för mord. I den rättegång denna sak handlar om.
Hänger du med?
Det som avgjorde saken var bevisningen, och inget annat.
I tidigare inlägg har jag och flera andra postare gjort tappra försök att förklara att det är endast bevisningen som är intressant när saken kokas ner till vad som har betydelse eller ej. Vad olika personer säger har ingen betydelse, bara för att de säger det i en domstol! Det dessa vittnen inkallade till Neros försvar säger när de hörs i en domstol, kan vem som helst fatta att det är slöseri med både tid och pengar. Dessa vittnen och sakkunniga väger lätt, både som personer och i allt vad de påstår, när det kommer till att värdera bevis. Det krävs lite mer...
Det som nu är av intresse är en sak jag påtalat upprepande gånger tidigare, och det är att Inger Rönnbäck levererar inget som kommer ge hennes klient fördelar i hovrätten, tvärtom. Det blir bara ett blurr som imponerar på hennes likasinnade, och den korkade klienten som tror att han kommer undan med att lustmörda en ung flicka. I realiteten är försvaret av denne mördare en dimridå av nonsens som ska få igenom en ny kostnadsräkning från oss skattebetalare till advokatens konto. Tydligen så har god advokatsed och kvalité på utfört arbete inget samband! Det har vi de senaste åren sett fler exempel på i domstolspraxis när advokater arvoderar för idiotier.
Det jag efterlyst i flera inlägg är att domstolarna avvisar de värsta idiotierna, typ inkallade lallare och skitsnackare som inte kan tillföra saken något annat än förvirring. Det krävs en aktiv åklagare som yrkar på avvisning och på att advokaten inkommer med ett bevistema.
Det framkommer nu i GT, att åklagaren drar in det långa repet han gett sin före detta kollega Inger Rönnbäck. Man måste le mitt i eländet!
http://www.expressen.se/gt/sa-ska-dn...olm-forklaras/
Åklagaren är kritisk
Åklagaren Lars-Göran Wennerholm har i lämnat in sitt yttrande om advokatens begäran. Och han är kritisk.
"Jag önskar ett mer preciserat bevistema – vad skall exakt styrkas med den åberopade bevisningen", skriver han.
Lars-Göran Wennerholm skriver också att han å sin sida kan komma att åberopa ett nytt vittne, en forensiker.
GT har utan framgång sökt Inger Rönnbäck och Lars-Göran Wennerholm. P4 Skaraborg har varit i kontakt med Anne Kihlgren, som avböjer att kommentera.