2015-12-30, 21:20
Medlem
Vad vet ni om psoriasis? När min är som värst på våren och försommaren är jag tvungen att byta lakan ofta för jag böder på natten av att jag river mig i sömnen men även för att huden spricker för att den är så tunn och kännslig.Vita t-tröjjor blir rödprickiga.jag kan tex inte lägga upp mina armar på ett bord för direkt är det ett lager av gammal hud och våta fäckar av sårvätska. Så det är väl fullt förståligt att hon går vidare på det spåret något annat spår finns ju inte! [quote=Grandioso|55854336]
Citat:
[b]

Rönnbäck gör alltså ett stort nummer av det här och så visar det sig att hon är helt fel ute.

Hon har underlåtit att inhämta grundläggande kunskaper om ämnet hon ger sig i kast med
och det är ju rent pinsamt att skåda. I all synnerhet som det görs så stort väsen av saken.

Det är alltså helt värdelöst det hon försöker prestera med psoriasisbiten.
På så sätt kan inte DNA-bevisningen angripas det ringaste. Men det har hon inte insett själv
ännu tydligen.
Okunnigheten är markant hos vederbörande. Det är slarv och det är allt annat än seriöst.

[quote=Grandioso|55855040]
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon fick alltså klargörande besked kring den här frågan i tingsrätten och ändå kör hon
ett varv till med samma sak i sin överklagan. Det är precis som om hon inte låtsas om
vad hon fått vetskap om från expertisen.
Det är ju bra anmärkningsvärt.
Vilken advokat alltså.
2015-12-30, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är ju detta man skulle önska, att det grävdes och helst plöjdes upp ett och annat ur det förflutna.
Det är nästan märkligt tyst från litauiskt håll. Kanske är de berörda för chockade, förstår ingenting och inväntar den svenska hovrättens dom. Kanske är det någon form av hänsyn?
Jag tänkte mer på svensk media men visst - även Litauisk. Fast jag vet inte hur det funkar där, via nån i tråden är det ju inte direkt nån "god reklam" för landet, de har ju officiellt beklagat händelsen tidigt.
Hänsyn? Skam? Svårt att veta när man inte känner till landet. Dåligt uppdaterad på vad de skriver om öht.
Det är väl besvärligare att han inte är svensk men annars brukar då media snoka runt i allt, även besök andra länder och gräva fram det mesta. Men nada på den fronten och det förvånar mig ihop med att mordet är av udda karaktär och det är en dubbelpersonlighet i förhållande till domen.
2015-12-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det enda man med säkerhet kan konstatera är att en giltig förklaring ligger inom en gracil marginal.

Mycket gracil. Om han inte öppnat munnen så är det hög tid nu. Har inte träffat Lisa? Erkänn nu för bövelen!!!!
2015-12-30, 21:26
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
HUR kan han förklara att hustruns dna finns på Lisas trosor??????? Hur??

Det kan han inte. Åtminstone inte så att det låter trovärdigt.
2015-12-30, 21:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttrg
Vad vet ni om psoriasis? När min är som värst på våren och försommaren är jag tvungen att byta lakan ofta för jag böder på natten av att jag river mig i sömnen men även för att huden spricker för att den är så tunn och kännslig.Vita t-tröjjor blir rödprickiga.jag kan tex inte lägga upp mina armar på ett bord för direkt är det ett lager av gammal hud och våta fäckar av sårvätska. Så det är väl fullt förståligt att hon går vidare på det spåret något annat spår finns ju inte!
Vi vet en del om psoriasis och vi vet att hudsjukdomen gör huden lättblödande. Då kan ju NB mycket väl ha avsatt blod +4 på hennes kläder med andra ord. Primärt men inte via sekundär överföring.
Och inte via fjällande döda hudceller som saknar DNA.
2015-12-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Det kan han inte. Åtminstone inte så att det låter trovärdigt.

Vem har haft den Närkontakten med hustrun och sedan med Lisas trosa ...?

Personligen tycker jag att det är ett ytterst graverande finger som pekar mot NB, igen..
2015-12-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Hur ska N B kunna förklara om han inte deltagit.
N B svar tyder på att DNA och blod kan vara planterat.
Det blir kontentan av det hela.
Är det svårt att förstå???

Planterat?! Allvarligt talat, säg inte att du tror på det? Det finns bara hans DNA på kläderna och Lisas, ingen annans . Han har inget alibi och han har setts köra på vägen, hans blod på L jacka och på röret hon hängdes i. Han blånekar och visar inte en rörelse när han ser bilder på L men gråter för sin katt . An du inte förklara var någon hittat färskt blod till röret och jackan utan att N märkte att någon tog blod från honom och vem har varit i frugans trosor och burit med sig hennes DNA ?
2015-12-30, 22:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Inte bara påstår Niklas Lindström sådant som inte är sant, han säger också att NB:s fru, som NB älskar, är självmordsbenägen. Detta är skandalöst. Niklas Lindström borde ställas till svars om varför han gör så här. Han har uppenbarligen inga hinder för hur lågt han kan sjunka som polis och tvekar inte att framtvinga ”bekännelser” genom att göra NB mycket ledsen och orolig. Var och en kan föreställa sig, som är det minsta empatisk, hur det måste kännas för NB att höra detta. Han kan inte göra något för att hjälpa sin fru och han vet inte om polisen verkligen skulle skydda henne eller låta henne ta livet av sig. Hur skulle han kunna veta det? Hur ska han kunna lita på svensk polis överhuvudtaget nu?
Det skandalösa är att det finns folk som tar parti för en vidrig person som i en
förmodat utdragen process berövat livet på en blott 17-årig svensk flicka.
Det är skandalöst att mörda dessutom ifall du inte visste det.

Att inte du har några hinder för hur lågt du kan sjunka demonstreras på tydligaste sätt
genom slutraderna från ett annat av dina mastodontinlägg i onsdagsaftonen:
Citat:
Jag konstaterar att Niklas Lindström och Andreas Schüler uppträdde mycket illa mot IB under förhören i Vilnius när de visade bilder på Lisas kropp. Det fanns ingen anledning till det mer än att knäcka henne. De ville förmodligen förhindra att hon skulle klara av att vittna trovärdigt under rättegången i TR. Detta var sista chansen att bryta ner henne inför den. Som sagt elakt och även sadistiskt av Niklas Lindström&co. Faktum är att jag funderar också på om han faktiskt njöt lite av att visa dessa bilder för en kvinna. Kanske ett sexuellt uppsåt alltså?
Rätt sjukt faktiskt.

Sedan har det knappast skett någon "tortyr" avseende den överbevisade mördaren Nerijus
eller hans fru och bror. Hur du än klipper och klistrar bland förhören så tror jag inte den
bilden låter sig framträda av något sånt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-12-30 kl. 22:36.
2015-12-30, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Ett av de mest graverande bevisen, nu tjatar jag om det igen, är IB:s dna på Lisas underkläder. Hur förklarar NB det? Han har rört sig i ladan, något av hans klädesplagg finns där, jovisst. Lisa kan ha släpats där hans blod eller hudpartiklar finns, men HUR kan han förklara att hustruns dna finns på Lisas trosor??????? Hur??

Vi vet inte, bara NB vet men han kanske strök Lisas trosor mot pitten innan han fick utlösning.
En del dårar blir sexuellt upphetsade av tjej trosor.
Därav kan IB:s DNA förklaras om han inte tvättat sig.
Många krånglar till saker då det oftast finns enkla förklaringar.
2015-12-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Menar du på allvar att en som är dömd till livstid för mord i lägsta instans aldrig ska ha rätt att överklaga?

Ja när bevisningen är som den är dvs solklar och N inte har en enda förklaring till hur hans DNA finns på rör, insidan av hennes kläder, jacka och snöre, det finns inget annat DNA förutom från frugan och om hon inte hängt upp L genom att nypa tag i trosan på ena sidan så har N satt dit det också. Han ber om att frugan och bror ska ljuga om när han var hemma, han är sedd i bil på vägen och han försöker vilseleda MP . Det är bara löjligt att någon ska läsa upp allt detta igen och han ska köra sina : vet ej, har glömt och jag kan inte förklara.
2015-12-30, 22:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Vi vet inte, bara NB vet men han kanske strök Lisas trosor mot pitten innan han fick utlösning.
En del dårar blir sexuellt upphetsade av tjej trosor.
Därav kan IB:s DNA förklaras om han inte tvättat sig.
Många krånglar till saker då det oftast finns enkla förklaringar.

Ungefär det framförde åklagaren i sin slutplädering. Så är det, givetvis.
2015-12-30, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ungefär det framförde åklagaren i sin slutplädering. Så är det, givetvis.

Man ska inte krångla till alla saker, det finns alltid en lågisk förklaring.
När ingen av oss vet så kan vi bara samtala om de mest troliga senario i alla moment.
I detta mycket tragiska mord på Lisa utförd av en svårt störd person enligt min åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in