Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Du kunde ju överväga att skicka ett mejl till David Wilson vid universitetet i Birmingham. Det kan ju inte bli värre än att detta förblir obesvarat. Han är en mycket engagerad person och gör ett sympatiskt intryck.
Faktum är att tanken korsat.. samt att jag redan satt upp ett par mallar för detta att möjligtvis ske någon gång simultant med HR-rättegången startar, så det känns väldigt träffande med ditt förslag.
Det har gått en period sedan Johansson informerade om England-spår, och TR-dom gör att spår just går att göra till spår rent arbetspolisiärt, men en egenreflektion över tidsaspekten från dom fram till nu gör att iaf jag vill ge det några dagar till.
Det jag mest saknar i mallandet är ett uttalande från NOA, vare sig det finns info att tillgå eller ej.
Det går bara att gissa sig till hur mycket resurser som läggs på ett mord som från start hittills saknar internationell konkret koppling gällande handlingen, och en mer icke-konkret koppling´s placering över "ärenden att titta på"
Ditt förslag satt fast på mig sedan innan, och det fastnar desto bättre i att du just föreslår det