Citat:
Vad spelar det för roll? Hade blodet kommit från tröjan och (eller) skjortan som du tydligen far efter så hade väl NFC sett i sin analys att det var gammalt koagulerat och återfuktat blod. Eller tror du att att blod på kläder håller sig färskt i flera månader? Dessutom så syns det mycket väl på ena ärmen av offrets jacka att det är färskt blod precis som en annan postare mycket riktigt påpekade. Med andra ord är de kastade kläderna ointressanta i sammanhanget.
Är det inte lika bra att du hoppar över mina inlägg? Du verkar ju inte förstå ett smack av det jag skriver.
Vad spelar det för roll? Ja vad spelar det för roll så länge man har sitt monster? Oavsett hur det gått till? Varför ens ha en rättegång? Varför får han överklaga? Varför inte bara binda han vid en påle vid rishögen där jackan och hjälmen så behändigt hittades och fjutta på?
Jag påpekade tidigare att oavsett vad jag skriver för att styrka mitt påstående att utredningen inte är speciellt gedigen så kommer du att skrika om att det är irrelevant. Vilket du nu gör.
Om plaggen hade funnits kvar hade de kunnats användas som bevis för eller mot NB. Det du inte riktigt verkar förstå är att man inte fått svar från NFC än och då inte borde ha vetat att det fanns väldigt graverande tekniska bevis då man struntade i dessa plagg och Lars gick och slängde det/dem. Nu när det visade sig finnas det så var det ju tur för utredarna men om de haft kvar plaggen hade de dessutom kunnat överbevisa NB och hans påståenden.
Det var ju även klantigt av polis/utredare att släppa avspärrningarna till ladan och sedan så dök det upp nya bevis och ladan spärrades av igen. Det tyder ju inte riktigt på en skicklig utredning.
När det gäller det "färska" blodet så kanske vi ska släppa det. Du verkar inte ta till dig det. Blod kan inte åldersbestämmas. Hur kan man då säga att det är färskt? Man kan säga att blött blod ser färskt ut eftersom gammalt blod koagulerar. Om koagulerat blood får fukt på sig så ser det med andra ord "färskt" ut. Även om jag nu skriver till dig att jag tror inte blodet är planterat utan att det mest troliga är att det kommer från NB men att jag ogillar när folk dribblar med fakta så kommer det väl snart ett inlägg som hävdar att jag är av motsatt åsikt.
Avslutande kan jag nämna att jag nu läst det väsentliga i den hemligstämplade bilagan och det var mycket riktig ingenting i den som borde varit hemligstämplat förutom bilderna, precis som jag antog. Det var förmodligen fråga om ren bekvämlighet och inkompetens om att man inte riktigt visste hur man skulle få bort bilder och var rädda att de skulle läcka.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-02 kl. 22:30.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-02 kl. 22:30.