Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag svarade på #Ruggedo. Du får kolla bättre nästa gång.
Ang din fråga om min "teori" så är det ingen teori. Det står i fupen. Svart på vitt.
Förhör 22 juni
säga vi har inga såna svar just nu men vi, men vi kommer få
vi har tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar,
Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
"vi har tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar" - den meningen verkar inte finnas med, har du kommit på den själv eller har jag missat?
Du klipper ur saker som sagts och sammanställer det så det passar dina syften och utelämnar då viktiga detaljer.
Det visar på desperation samt försök till skönmålning av NB och försök till svartmålning av polisen.
Så här ser delen i förhöret ut i helhet, där du klippt ut det som passade dig (s.1520-1521 FUP)
Blir liksom en annan innebörd, han förklarar vilka möjligheter de har till spårsäkring, att säkra bevisen, förklarar lite om DNA.
Det polisen vill komma fram till är
Det du klippt ut är understruket.
Mitt fetande.
Niklas Lindström's påstående
"vi har tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar" finns visst med i förhöret, på sidan 1524 i FUP, så dina anklagelser mot nopomil är felaktiga!:
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-06-22 12:11
FUP 1523 + 1524
Niklas Lindström: Jag tycker du ska tänka så här, om det är du som har gjort det här, då vet du precis
hur kroppen är hanterad, hur tillhörigheter är hanterat, kalkyrera med risken äh, att
äh, vi inte skulle få fram nåt dna, får vi fram dna på henne så är det inte nån bra
situation för dig om, om…
NB: Jag förstår
Niklas Lindström:… om, om din fru och din bror inte har med det, nåt med detta och göra, så genom och sitta här och neka, så utsätter du dom för en, en duktig påfrestning, jag, jag har talat
om hur din fru mår, din bror mår också mycket dåligt, det är också så här jag alltså
fullständigt ärlig mot dig, din fru hon är häktad som skäligen misstänkt, det finns en st,
stor möjlighet eller stor risk beroende på hur man ser det att man släpper henne fri
redan i morgon äh. På grund av den publicitet det här ärendet har rönt, bilder som
ligger ute på er på nätet, så tror jag att det finns en ganska stor hotbild från folk som
mår dåligt och inte förstår att rättvisan ska ha sin gång. Och har du nånting med detta
och göra, men inte din fru, så, så kan du i så fall påverka hennes säkerhet genom och
berätta vad du vet, om hon blir frisläppt och man har kunnat gå ut med ett
pressmeddelande att äh, du har (ohörbart) att du har gjort erkännanden och att hon
inte vart med så kan, så minskar det risken betydligt att nån gör nåt vansinnesdåd mot
henne, det ska du väga mot risken att vi får fram nåt dna eller spår efter, ja kroppen är
hanterad efter dig, eller att det finns andra spår i fordon eller annat när äh, flickan har
transporterats vilket hon sannolikt har gjort…
(harkling)
… det är svårt och transportera en kropp utan alltså ens ett hårstrå lossnar, och
vi har
tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar, det ska du väga mot att ha det här
utdraget eller lätta i så fall om du har nånting och lätta på, då minskar du lidandet för
dig själv och för andra, och om du ska erkänna nånting så räcker det ju inte och bara
säga att du erkänner utan det måste va i så fall ett så kallat kvalificerat erkännande när
man berättar om hur det har gått till
NB: Nej, va, vad, vad ska jag erkänna om jag har inte gjort det, ni tvingar mig och erkänna det vad
jag har inte gjort
Och häröver ser man ju hur massivt Niklas Lindström hotar NB i förhöret !