2016-01-05, 02:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vilken är din viktigaste fråga här?

Om HA ringde direkt när de hittat LH eller mycket senare?
Eller om hon ringde mycket senare undrar du VARFÖR?
Eller, är din viktigaste fråga vad hon/de "hade för sig" alla dessa timmar?
Att rättsläkaren dröjer har väl sina naturliga förklaringar som restid, upptagen med andra fall o.s.v.

Dina andra frågor verkar vara ute efter något riktigt mystiskt svar.
Det verkar nästan som att du tror att de andra där hade något fiffel för sig innan rättsläkaren kom?
Kanske du själv kan svara på vad det är som du misstänker att de "hade för sig"?

Jag vet inte vad jag ska tro för det är så himla mycket som inte stämmer i det här fallet.

Ta det här till ex. när advokat Tore Brandtler i Tingsrätten förhör krim tekniker Helena Almgren (ljudfil) om de 2 snörbitar som hittades på golvet under röret som det påstås att Lisa hängdes i) :

Tore: hamnade ni där (förrummet/mordplatsen) direkt eller?
HA: nej nej det gjorde vi inte, utan det är ju..det är altså.... mycket undersökning vi hade gjort och letat och grejat och anledningen till att vi ........ehhhh.......... den här platsen (förrummet/mordplatsen) blev mer..ehhh..och mer intressant det var ju att..ähhhh..det fanns DNA på snörena som låg under.
Tore: hade ni hitta dom innan ni hittade Lisa?
HA: dom FANNS där innan...ja... men vi hade inte säkrat dom innan.

Så förklare mig HUR kan dom ha hittat DNA på snörbitarna (som då gjorde att platsen blev mer och mer inressant) om dom INTE hade säkrat dom ???!!!

Helena Almgren vecklar ju inn sig i en uppenbar lögn av något slag, och man hör ju också tydligt hur himla närvös hon blir när hon får frågan, ta och lyssna på ljudfilen
2016-01-05, 02:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad yrar du om?
JAG gräver fram denna fakta i den tråden, JAG sitter sen på samma sätt i den tråden och får förklara samma skit som nu. Jourtider, restider och annat dravel.
Är du dum ärligt talat?
Har du nån aning om sen att den inte är Gtbg-Uddevalla dvs E6 som går till Blomberg? Vet du om hon bor nedanför Gtbg? Det är jour i hemmet.
Har du nån aning om hon var upptagen med annat?
Det har absolut inte minsta värde det du tjatar om.

Sen förklarar jag TOTALA tiden för undersökningarna, men det fattade du inte heller..
Jösses..
Det är ett citat.

Fundera på den här meningen, minns tillbaka på allt du inbillat dig och fått korrigerat gång efter annan...

Från Lena Ström's hemadress tar det 1 timme och 50 minuter enligt google map.

Resten du skriver är ju bara otrevligt trams där du försöker att trycka ner mig för att hävda dig själv, tycker synd om sånna som dig.
2016-01-05, 03:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Från Lena Ström's hemadress tar det 1 timme och 50 minuter enligt google map.
Resten du skriver är ju bara otrevligt trams där du försöker att trycka ner mig för att hävda dig själv, tycker synd om sånna som dig.
Nej, det är inte otrevligt trams - du ljög alldeles nyss att jag sa ditten och datten när det är ett citat och det gör mig förbannad.
Sen är det ren skit du kommer med då du inte har en aning om vad hon var upptagen med. Sen vet du ingenting om rutiner, om hon var till jobbet innan.
Du överdriver och förfasas över saker du har noll koll på och gör det till nåt mystiskt.
2016-01-05, 03:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är inte otrevligt trams - du ljög alldeles nyss att jag sa ditten och datten när det är ett citat och det gör mig förbannad.
Sen är det ren skit du kommer med då du inte har en aning om vad hon var upptagen med. Sen vet du ingenting om rutiner, om hon var till jobbet innan.
Du överdriver och förfasas över saker du har noll koll på och gör det till nåt mystiskt.

Ok, du har rätt i att det var ett citat, mitt fel, men jag ljög inte, jag missförstod ju bara, och nu blåser du upp det helt onödigt.
2016-01-05, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok, du har rätt i att det var ett citat, mitt fel, men jag ljög inte, jag missförstod ju bara, och nu blåser du upp det helt onödigt.
Jag blåser inte upp ett skit. Du försökte få det till att det var mina egna ord och vända dem mot mig.
Där ligger problemet snarare än att du inte ens begrep att det var ett citat.
Citat:
Och du develi tyckte tydligen att 4 timmar var lång tid eftersom du skrev "kom först vid 11-tiden"
men skit samma nu är det förtydligat.
.. och sensmoralen är fortfarande att det är jourtid och du har ingen aning om vad Ström var upptagen med.
2016-01-05, 03:24
Medlem
Citat:
I trippelmordet Uddevalla hittades offren kl sju på lördag morgon och rättsläkaren kom ca kl 11.

Det är 4 timmar, i Lia fallet gick det 7 timmar !!!
tiden[/u][/b]."

Hon kanske satt å sket. Vafan hon KAN ju ha varit dålig i magen. Inte helt olikt dom teorier som serveras här. "blöta handskar" ja tjenare. Teorierna blir mer och mer panikartade här.
2016-01-05, 03:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Så förklare mig HUR kan dom ha hittat DNA på snörbitarna (som då gjorde att platsen blev mer och mer inressant) om dom INTE hade säkrat dom ???!!!
Helena Almgren vecklar ju inn sig i en uppenbar lögn av något slag, och man hör ju också tydligt hur himla närvös hon blir när hon får frågan, ta och lyssna på ljudfilen
HA vecklar inte in sig i nån lögn, jag har redan lyssnat och det är en saklig redogörelse.
.. Men snälla nån. Vad säger du nu då?
Hon säger att det ligger två repstumpar på golvet och att de sen undersöker de väggar och rör.
Dom fanns där, men hade inte säkrat dom säger hon. De såg snöret runt halsen och gjorde associationer. Att platsen sen blir mer och mer intressant via DNA-svar.

Hon hoppar väl inte jämfota direkt och skriker brottsplats? Det är väl svaren som är det centrala från NFC.
2016-01-05, 04:06
Medlem
Theforeigners avatar

Problem angående NÄR Lisa plaserades i boden?

Hur kommer det sig att det enbart hittades flug ÄGG på Lisa's hals i sår-fårorna efter snöret som låg om hennes hals ?

http://www.homokozo.se/lh/hr/hemligt.pdf sidan 30

"i snörfåran ses upp till cm-stora områden med ansamlingar av flugägg"

Varför fanns inga flug larver om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni ?

http://www.give2all.org/3/2012/05/sp...livscykel.html
Honorna lägger sina ägg på multnande material såsom frukt eller en avliden djur.
De kan lokalisera och nå ett lik inom några timmar av sin död och är oftast den första av många insekter att göra en måltid av en ruttnande animaliskt.
De föredrar ombonade platser i håligheter såsom näsa, mun och öron där de kan lägga sina ägg i en mörk, fuktig miljö.
Larvstadiet
Äggen kläcks cirka tolv timmar efter att de har lagt, och de larver livnär sig på multnande material precis som sin mamma gjorde.

Lægg till mysteriet med trasmattorna:

TRASMATTORNA SOM FÖRSVANN FRÅN FYNDPLATSEN !

Kom Lisa's kropp till boden EFTER tirsdag den 9 Juni ?

CB beskriver hur det såg ut i boden då han på tisdagen den 9 Juni tittade inn i boden.
han säger att det låg trasmattor framför klädskåpen där Lisa hittades på fredagen den 12 Juni.

Men på dom foton jag sett inne från boden finns inga trasmattor framför klädskåpen !!!

Det finns därimot släpspår framför klädskåpen på bilderna.

DVS att mellan den 9 och 12 Juni måste någon varit inne i boden och gjort något som fick trasmattorna att försvinna från sin plats !!!
var det att Lisa släpades över golvet?, jag tror det !

Så detta skulle ju avgjort kunna betyda att Lisa's kropp inte fanns i boden den 9 Juni !

FUP 458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30

"Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen."

Här är bild inne från boden, inga trasmattor att se!:

https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Ac...8352-60951.jpg

Jag minns också att en av teknikerna (tror jag det var) hittade ett friskt löv på eller vid Lisa's kropp då hon hittades i klädskåpet, vilket styrker teorien om att Lisa inte placerades i Boden på Söndagen den 7 Juni, utan i de allra närmaste dagarna till Fredagen den 12 Juni då hon hittades, jag skulle tro Onsdag, Torsdag eller Fredag.

Någon som har detaljerad info (länk? text? namn på den om hittade det) om det friska lövet som hittades på eller vid Lisa's kropp?

Och var finns trasmattorna nu ???

Och lägg till blodbesudlingarna som rättsläkaren hittade på Lisa's vänstra fotsula, hur kom dom dit? :

Hur kom det punktformade och fläckformade blodbesudlingar på Lisa's vänstra fotsula ?

När Lisa hittades hade hon ju både strumpor och sko på sig.

Hade Lisa varit avklädd och sedan påklädd igen?

I så fall hänger åklagrens handligsförlopp inte ihop och Lisa hade inte transporterats till Martorp boden rakt efter hon dödats i ladans mjölkrums förrum.

Och iom dessa punktformade och fläckformade blodbesudlingar hittades på Lisa's vänstra fotsula, varför har Lisa's strumpor och skor inte DNA & fingeravtryck testats ?
Eller har dom testats? och i så fall vad hittade man där måns tro ?
Och blod besudlingarna på fotsulan var det Lisa's eget blod ?
Och var kom blodet ifrån?
Och fanns det något främmande DNA i blodet och/eller på fotsulan?
2016-01-05, 04:27
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro för det är så himla mycket som inte stämmer i det här fallet.
Jag tror att du går in med alldeles för mycket känslor och tyckande i det här. Du hör och ser vad du själv söker efter som blir din sanning. HA ljuger inte. Du undrar HUR de kan ha hittat DNA på snörbitarna om de INTE hade säkrat dem? Tja, de hittade DNA för att det fanns DNA där? Och, snörena blev ju intressantare då det var samma runt Lisas hals och man kunde börja fokusera på vad som var brottsplatsen, när man också funnit DNA.

1.Nu har jag samlat lite ur texten i domen, finns där något som det råder rimligt tvivel om?
Menar då rimligt tvivel i lagens mening. Hur man själv tvivlar räknas inte dit.

2.Sen har jag en fråga till dig som jag tycker är central och jävligt viktig, och det är -

Varför letade Nerijus hellre efter mask istället för att hjälpa till att leta efter Lisa när de närmade sig Martorp?

#Samlade bevisningen=Utom rimligt tvivel
Citat:
Den samlade bevisningen styrker åklagarens gärningspåstående. Det har inte framkommit något som talar för att en annan gärningsman än Nerijus Bilevicius kunnat vara aktuell.Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått. Gärningen kan inte bedömas som mindre grov. Nerijus Bilevicius ska därför dömas för mord.
#Saknar alibi, vittnesuppgifter om bilen m.m
Citat:
Nerijus Bilevicius har inte något alibi för tiden mellan kl 18.00 till kl 20.00 den 7 juni 2015.*
Vittnesuppgifter gör att det kan fastställas att en*ljus arbetsbil stod utanför ladan strax innan kl 19.00. Några minuter senare var bilen borta. Runt kl 19.10 observerades en ljus kombi med en utländsk registreringsskylt med bokstaven L då den med hög hastighet sladdade ut från grusvägen från Blomberg och på väg mot Martorp. Det fanns en person i bilen. Slutligen finns en vittnesuppgift om att de litauiska brödernas bil passerade på grusvägen från Martorp mot Blomberg kl 19.30 till 19.45. Vittnet har uppgett att det var den äldre av bröderna som körde, dvs. Nerijus Bilevicius.

#Teknisk bevisning
Citat:
Den tekniska bevisningen talar med styrka för att Nerijus Belivicius avsatt en blodbesudling på det rör där Lisa Holm hängts upp. Blodbesudlingen måste enligt NFC ha kommit från färskt vått blod varför Nerijus Belivicius förklaring, att han tidigare jobbat i lokalerna och då avsatt blod, inte är rimlig. Likaså har Nerijus Belivicius dna kunnat påvisas på repstumparna i slaktavdelningen samt på inte mindre än tio ställen på Lisa Holms kläder. Dna-fynden har avsatts på insidan av vissa klädesplagg. Även på Lisa Holms jacka har en blodbesudling härrörande från färskt vått blod återfunnits.*Blodet har visat sig komma från Nerijus Belivicius. Han har inte kunnat lämna någon förklaring till fynden. Att beakta är också att på de fynd som gjorts har det inte förekommit någon okänd dna-profil.
2016-01-05, 04:49
Medlem
Citat:
Och vad menar du med det ?
Att fluggägg, larver och svampar får bättre livsförutsättningar i öppna sår. Va fan trodde du? Borde väl du veta som är "sjuksköterska". Och varför flyttade du från Sverige? Blev du av med legimitationen?
2016-01-05, 05:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Att fluggägg, larver och svampar får bättre livsförutsättningar i öppna sår. Va fan trodde du? Borde väl du veta som är "sjuksköterska". Och varför flyttade du från Sverige? Blev du av med legimitationen?

Om du läst mitt inlägg ordentligt så skulle du förstått att det som jag framförde var:

Hur kommer det sig att det enbart hittades flug ÄGG på Lisa's hals i sår-fårorna efter snöret som låg om hennes hals ?

http://www.homokozo.se/lh/hr/hemligt.pdf sidan 30

"i snörfåran ses upp till cm-stora områden med ansamlingar av flugägg"

Varför fanns inga flug larver om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni ?

Nämligen att om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni så skulle flug äggen, när hon hittades 5 dagar senare den 12 Juni, ha utväcklat sig till flug-larver.

Och angående min sjuksköterske legimitation; nej jag lämnade Sverige när jag var 10 år och jag har fortfarande min sjuksköterske legimitation.

Men man kan ju undra vad det är för problem du har i livet eftersom att du beter dig så otroligt osympatiskt?
2016-01-05, 07:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Målsägandebiträdet säger att Lisa Holms familj delar hans uppfattning om att Irina Bileviciene ska komma till Sverige om hon ska vittna.

– Ja, jag tror nog att de allra flesta tycker det. Ska man vara ett sådant här vittne ska man vara där och inte höras på telefon, säger Tore Brandtler.

http://www.expressen.se/gt/kraver-at...u-ar-pa-plats/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in