Citat:
Vilken är din viktigaste fråga här?
Om HA ringde direkt när de hittat LH eller mycket senare?
Eller om hon ringde mycket senare undrar du VARFÖR?
Eller, är din viktigaste fråga vad hon/de "hade för sig" alla dessa timmar?
Att rättsläkaren dröjer har väl sina naturliga förklaringar som restid, upptagen med andra fall o.s.v.
Dina andra frågor verkar vara ute efter något riktigt mystiskt svar.
Det verkar nästan som att du tror att de andra där hade något fiffel för sig innan rättsläkaren kom?
Kanske du själv kan svara på vad det är som du misstänker att de "hade för sig"?
Om HA ringde direkt när de hittat LH eller mycket senare?
Eller om hon ringde mycket senare undrar du VARFÖR?
Eller, är din viktigaste fråga vad hon/de "hade för sig" alla dessa timmar?
Att rättsläkaren dröjer har väl sina naturliga förklaringar som restid, upptagen med andra fall o.s.v.
Dina andra frågor verkar vara ute efter något riktigt mystiskt svar.
Det verkar nästan som att du tror att de andra där hade något fiffel för sig innan rättsläkaren kom?
Kanske du själv kan svara på vad det är som du misstänker att de "hade för sig"?
Jag vet inte vad jag ska tro för det är så himla mycket som inte stämmer i det här fallet.
Ta det här till ex. när advokat Tore Brandtler i Tingsrätten förhör krim tekniker Helena Almgren (ljudfil) om de 2 snörbitar som hittades på golvet under röret som det påstås att Lisa hängdes i) :
Tore: hamnade ni där (förrummet/mordplatsen) direkt eller?
HA: nej nej det gjorde vi inte, utan det är ju..det är altså.... mycket undersökning vi hade gjort och letat och grejat och anledningen till att vi ........ehhhh.......... den här platsen (förrummet/mordplatsen) blev mer..ehhh..och mer intressant det var ju att..ähhhh..det fanns DNA på snörena som låg under.
Tore: hade ni hitta dom innan ni hittade Lisa?
HA: dom FANNS där innan...ja... men vi hade inte säkrat dom innan.
Så förklare mig HUR kan dom ha hittat DNA på snörbitarna (som då gjorde att platsen blev mer och mer inressant) om dom INTE hade säkrat dom ???!!!
Helena Almgren vecklar ju inn sig i en uppenbar lögn av något slag, och man hör ju också tydligt hur himla närvös hon blir när hon får frågan, ta och lyssna på ljudfilen