2016-01-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag tror inte han är hemma 19.30. Vittnena är inte helt säkra på tiderna. Och vittnen är liksom vittnen och minns bäst inom 5 minuter om dom är i de yngre åren dvs. Att bilen inte finns vid ladan eller var dom nu ser den kan betyda att han står vid sidan av den här slaktdelen. Där finns både infart och garage. Utifrån sett syns då inte bilen. Att han pratade med sin mor på datorn tror jag inte heller på.
Tiden här handlar alltså om 18.30 till 20.00. Han har mycket tid på sig att utföra det mesta på.

Men dator var väl kollad? om det inte var NB som skypade modern vid 19.3? var det brodern som började skypa med modern och NB kom in under samtalets gång närmare kl. 20.00.
Har någon sett detta i något förhör?
2016-01-05, 12:18
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
  1. Hur mycket damm borde det ha funnits om blodet var avsatt i februari?
  2. Hur har du och/eller NFC beräknat förväntad dammtillväxt under fyra månader?
  3. Kan den renskrapade ytan under blodfläcken uppkommit i februari om ingen mätbar dammtillväxt sker under perioden?
  4. Hur mycket damm borde det finnas på blodfläcken i dag efter sju månader? Hur mäter ni detta isf?
På vertikala ytor är tillväxten av damm nära noll. Titta på bilden. Pilen pekar på en ännu mera dammskyddad plats på rörets undersida.
Senast redigerad av klurigkluring 2016-01-05 kl. 12:50.
2016-01-05, 12:37
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
På vertikala ytor är tillväxten av damm nära noll. Titta på bilden. Pilen pekar på en ännu mera dammskyddad olats på rörets undersida.

Ja, det blir ännu tydligare på den här bilden där man ser rörets undersida och kan se hur lite damm som samlats under alla de år röret funnits där:
https://minfil.org/ucx8k7b2b3/Bild_12_sid_661.JPG.
Förstora bilden 3-400% och tom texten på röret blir läsbar. Vore mycket intressant att få veta hur de kan mäta förväntad dammtillväxt under dessa förhållanden.
Senast redigerad av Ydrik 2016-01-05 kl. 13:10.
2016-01-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det var MGM:s mor som efter mycket om och men uppgav att hon ville vittna. Hennes önskemål framkom inte förrän samma dag - kl 6 på morgonen via telefon vill jag minnas (till MGM:s advokat). Håller verkligen med Lisas familjs advokat/målsägarbiträde om att hennes vittnesmål blir mycket mer värt om hon gör sig besväret att infinna sig personligen i rätten.

(Den dömde mannens bror har väl aldrig anmält intresse för att vittna?)

Jag tror inte att NBs mor har uttryckt någon önskan att komma hit och hälsa på sin son?

Att resa över hit och närvara under rättegången är naturligtvis också en kostnadsfråga men svenska staten är generös och jag tror att familjen skulle få omkostnaderna betalda av oss

Och dessa utlägg blir en fis i rymden jämfört med vad alla rättegångsdagar kostat och kommer att kosta

Lillebror har inte heller uttryckt någon önskan att närvara vad jag vet?

Men frun och lillebror var ju på platsen när allting hände i den lilla byn
Finns det då inget intresse att närvara under rättegångarna antingen som stöd för sin man eller åtminstone lyssna och se i realtid, bilda sig en egen uppfattning om NB är skyldig eller inte?
2016-01-05, 13:30
Medlem
develis avatar
Citat:
  1. Hur mycket damm borde det ha funnits om blodet var avsatt i februari?
  2. Hur har du och/eller NFC beräknat förväntad dammtillväxt under fyra månader?
  3. Kan den renskrapade ytan under blodfläcken uppkommit i februari om ingen mätbar dammtillväxt sker under perioden?
  4. Hur mycket damm borde det finnas på blodfläcken i dag efter sju månader? Hur mäter ni detta isf?

Så där ja - gratulerar. Då har diskussionen gått från färskt blod, till damm och då är det plötsligt inget damm alternativt förfärligt lite. Samt extremt korkade frågor som du då kommer med nu.
OMG.

Det står övertydligt hur skitig ladan är och även mjölkrum rent generelllt i FUP. Det handlar inte om mängden dammtillväxt per månad.
HA i TR via ljudfil.
Citat:
Det är ju väldigt smutsigt och dammigt, det är både skräp och spindelnät och damm på det och just där då blodbesudlingen sitter, det är ju inte ovanpå utan det är ju mer på sidan av slangen. Där är ju inte lika mycket gammalt damm s.a.s. av förklarliga skäl

Det är damm på sidan av röret, av förklarliga skäl mindre för att det sitter på sidan. Blodet saknar damm på ytan.

För övrigt så finns hårstrå, det finns snören OCH det är som sagt 10 träffar på kläderna så det behöver inte vara överfokus på varken damm eller hans blodfläck i frågan:
Det fråntar inte skuldfrågan eller förklaringsbördan.
Senast redigerad av develi 2016-01-05 kl. 13:50.
2016-01-05, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då är du oense med #Aramir2 och delar min uppfattning att besudling från gammalt blod kan se ut som besudling från färskt blod.
NEJ. Det vete fan om jag ens delar nån av dina åsikter och hur du resonerar och tolkar öht.
Det är nog bara om NBs pitt och överföring av IBs DNA - nåt mer kan jag inte erinra mig?

Jag anser inte att det ser lika ut, jag delar Hamilkars berättelse utifrån förändrad blodbild samt NFC att det inte förväntas se ut lika som upplöst dvs gammalt blod.
Jag anser sen att det inte räcker att dutta runt med en tops eller annat - speciellt inte på det som syns på jackan område G som har en tydligt mörk färg på avsättningen.
Ska det diskuteras plantering ska det gälla varenda fläck för att idiotteorin ska ha genomslagskraft.

Ska NB sättas dit vore det enklare att strypa henne, låta henne ligga kvar inkl mobil, lägga NBs jävla tröja över henne, strössla bilen med DNA (om det nu är polis, NFC eller annat dravel), skita i silvertejp och annat, kleta blod på mopeden etc etc etc etc.
2016-01-05, 13:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
I tingsrätten fick det kaotiska telefonförhöret med Nerijus Bilevicius hustru avbrytas i förtid.

Nu kräver målsägandebiträdet Tore Brandtler, som företräder Lisa Holms familj, att hon ska infinna sig i rättssalen om hon ska vittna i den nya förhandlingen.

Ska hon höras ska hon också hit, säger målsägandebiträdet Tore Brandtler.
Citat:
Tore Brandtler förklarar:

Tanken med det hela är väl att hon ska ge honom alibi. Eftersom det är ett så viktigt vittne för försvaret bör hon vara närvarande personligen, säger Tore Brandtler.

Påverkas din inställning någonting av det misslyckade förhöret i tingsrätten?

Jag menar att även om det gått bra är det ett sådant vittne som ska infinna sig personligen. Ska hon höras ska hon också hit. Det är inte bara det man säger, man ser också kroppsspråket och sådana saker. Så det är viktigt.

Så det är för trovärdighetens skull?

Ja, det är det. Så att man bättre kan bedöma hennes vittnesmål.

Målsägandebiträdet säger att Lisa Holms familj delar hans uppfattning om att Irina Bileviciene ska komma till Sverige om hon ska vittna.

– Ja, jag tror nog att de allra flesta tycker det. Ska man vara ett sådant här vittne ska man vara där och inte höras på telefon, säger Tore Brandtler.

http://www.expressen.se/gt/kraver-at...u-ar-pa-plats/

Ja, det borde väl vara en självklarhet att man mödar sig med att infinna sig personligen
då det är fråga om en sån här viktig sak som att ge alibi till en person som riskerar en
fet livstidsdom.
Vill frun ha ut sin make så får hon minsann lägga på ett kol och ta färjan över till Sverige
eller flyga hit. Men hit i egen fysisk person bör hon komma.
Sitta och snacka över telefon - vad fan liknar det i ett sånt här allvarligt sammanhang?
2016-01-05, 13:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NEJ. Det vete fan om jag ens delar nån av dina åsikter och hur du resonerar och tolkar öht.
Det är nog bara om NBs pitt och överföring av IBs DNA - nåt mer kan jag inte erinra mig?

Jag anser inte att det ser lika ut, jag delar Hamilkars berättelse utifrån förändrad blodbild samt NFC att det inte förväntas se ut lika som upplöst dvs gammalt blod.
Jag anser sen att det inte räcker att dutta runt med en tops eller annat - speciellt inte på det som syns på jackan område G som har en tydligt mörk färg på avsättningen.
Ska det diskuteras plantering ska det gälla varenda fläck för att idiotteorin ska ha genomslagskraft.

Ska NB sättas dit vore det enklare att strypa henne, låta henne ligga kvar inkl mobil, lägga NBs jävla tröja över henne, strössla bilen med DNA (om det nu är polis, NFC eller annat dravel), skita i silvertejp och annat, kleta blod på mopeden etc etc etc etc.
HA säger att det kanske inte ser lika ut, och mer går inte att säga för amatörer som du eller jag. Visste den som dödade Lisa att tröjan var NB:s, och kom hen åt bilen?
2016-01-05, 14:06
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Så där ja - gratulerar. Då har diskussionen gått från färskt blod, till damm och då är det plötsligt inget damm alternativt förfärligt lite. Samt extremt korkade frågor som du då kommer med nu.
OMG.

Det står övertydligt hur skitig ladan är och även mjölkrum rent generelllt i FUP. Det handlar inte om mängden dammtillväxt per månad.
HA i TR via ljudfil.

Det är damm på sidan av röret, av förklarliga skäl mindre för att det sitter på sidan. Blodet saknar damm på ytan.

För övrigt så finns hårstrå, det finns snören OCH det är som sagt 10 träffar på kläderna så det behöver inte vara överfokus på varken damm eller hans blodfläck i frågan:
Det fråntar inte skuldfrågan eller förklaringsbördan.

Nej, röret är runt och blodfläcken sitter under rörets horisontella mittlinje. Därmed på undersidan. I nästa andetag skriver de ju att märkena från snöret inte syns strax intill på samma nivå för det finns inget damm på rörets undersida. Tyngdlagen funkar alltså även här.

När du och HA påstår att "Det är ju väldigt smutsigt och dammigt, det är både skräp och spindelnät och damm på det och just där då blodbesudlingen sitter" ljuger ni som trebenta hästar travar. De länkade bilderna visar klart motsatsen.
Skuldfrågan eller förklaringsbördan ligger därmed på ÅK om han vill bevisa att NB var på BP öht men för NB gäller naturligtvis att förklara vad han sysslat med på Martorp. En helt annan fråga.
2016-01-05, 14:15
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Precis vad jag menade, ingen får mig att tro på några utplanterade "bevis"!
2016-01-05, 14:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, röret är runt och blodfläcken sitter under rörets horisontella mittlinje. Därmed på undersidan. I nästa andetag skriver de ju att märkena från snöret inte syns strax intill på samma nivå för det finns inget damm på rörets undersida. Tyngdlagen funkar alltså även här.

När du och HA påstår att "Det är ju väldigt smutsigt och dammigt, det är både skräp och spindelnät och damm på det och just där då blodbesudlingen sitter" ljuger ni som trebenta hästar travar. De länkade bilderna visar klart motsatsen.
Skuldfrågan eller förklaringsbördan ligger därmed på ÅK om han vill bevisa att NB var på BP öht men för NB gäller naturligtvis att förklara vad han sysslat med på Martorp. En helt annan fråga.
Sluta ljug för i helvete. Du skriver undersidan och det är på sidan av slangen. Det blir ALDRIG undersidan av röret vilket likaväl bilden visar.
Citat:
just där då blodbesudlingen sitter, det är ju inte ovanpå utan det är ju mer på sidan av slangen.

Ydrik som då ser allt via att granska bilder. Bra jobbat. Helt otroligt att inte inse sin begränsning vs krim.tekniker på plats, som står och granskar belysta minimala delar, alla sidor, och som givetvis inte handlar om dammråttor på sidorna. Det är delar som inte framträder på bild.
HA säger INTE att det är spindelnät vid blodbesudlingen - hon talar om röret generellt inledningsvis.
Angående fetat: det heter bevisbörda.
Sen är det NB som har en förklaringsbörda eftersom han påbörjat en diskussion/förklaring:
Jag har aldrig mött henne, jag har aldrig sett henne gällande DNA på Lisas kläder bland annat.
2016-01-05, 14:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du vet alltså inte.Tystad? Det var under rättegången som hon pekade ut honom. Har hon tystats sedan dess? Hur vet du det?De hade inte presenterats för varandra.

Jag är inte ett orakel och hade jag varit det hade den här trista grymma historien varit uppklarad för länge sen.

Läst FUP idag, tejp satt utanpå snaran, OK HINDRAR INTE DET BLODET FRÅN ATT RINNA OAVBRUTET OCH KANSKE DET ÄR DÄRFÖR DET KLARAT SIG SÅ BRA MED TRANSPORT I EN PLASTSÄCK, ALTERNATIVT STÖRRE PLASTLÅDA SOM DE LÄGGER DÖDA DJUR I? Där blir det inget läckage om det är tjockare plast. Har varit med vid slakt av djur, haft jägare i familjen.

Och läs sid 459 FUP, där står det om hur tyst broder AB är enligt vittnesmål och hur han fånglor. Du hittar det nog säkert.

Jag orkade inte traggla igenom hela FUP, men vet att en utländsk arbetare skall ha sagt nåt liknande som jag läste samma dag som rättegången var i media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in