2016-01-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Men hallå där, hur ska någonsin AB kunna ta tillbaka det som redan står i förhöret om alibit för NB som NB framtvingade av sin fru/bror och likadant med tvätten. Ha, kan ju bara försöka, skrift är skrift ändå eller hur? Bättre hon stickar tröjor som nån sa här i diskussionsforumet. Jaja, håller med HYDRA2016, blir väl en cirkus att minnas. En annan kan ju ha svårt att hålla 2000 FUP i huvudet, tänk vad rörigt det blir med repris på förra rättegången där NB blev dömd...... VAD skulle förändra så mycket nu då tror IR? Ta in en som hade hand om Palme-fallet, jaja, och mördaren gick lös. Trovärdigt vittnesmål och frun som själv ifrågasatte varför NB ville tvätta sina kläder samt hur han kunde skita ner sig så eller om det var vad han rullat sig i på söndag mordet skedde 7/6, och ifrågasatte ju om det var han som var skyldig t o m enligt FUP:n om än på skoj och NB blev aggressiv eller reagerade starkt som hans bror sa. Känsla i magen att AB vet mer än vad han säger faktiskt. Varför inte kalla hit honom? Lilla mamma? Kanske grannen i Litauen? Eller en ifrån en öde ö? Starka vittnen!!!!!!!!!!!!!!!! Trams

Som jag skrev, det kommer inte att gå.

Har hon bara målsättningen att få Fhl prickad/varnad så är det riktigt korkat.
Nä, någon jäkla plan måste hon ha.

Hursomhelst ser jag fortfarande en både lång och brant uppförsbacke.
2016-01-06, 12:22
Medlem
rotesaus avatar
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...all-fortsatter

" Jakten på fler Lisa Holm-fall fortsätter "

" Polisen vill veta om Nerijus Bilevicius mördat förut. Men jakten på utländska mord som påminner om Lisa Holm-fallet har hittills varit resultatlös. Vi har inte fått några svar från andra länder än, säger kriminalkommissarie Lars Johansson. "
2016-01-06, 12:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jag Upprepar Min Fråga Som Jag Gav Till Zeniaonatopp Men Hon Visste Nog Inte:

Vad är Det För Mössa/basker Som Ligger På Golvet Sid 651 I Fup?

Bra fråga!

Det är den här mössan:

5503/26565-
15/S218
Stickad svart mössa I "hall" vid dörr.
Kakelrum öster (närmast
väg).
Thomas
Carlsson

Jag hittar inget DNA test/toppsning på mössan (S218) vilket är otroligt märkligt !!!

Jag tror att det är ABs mössa, beskrivningen stämmer.
Jag undrar vad hans mössa i så fall gör i mjölkrummet och hur den hamnade där?:

FUP 1185
Förhör med Bilevicius, Aivaras; 2015-06-29

min vintermössa hänger kvar i det här lilla rummet där,
och sen sluta han med det här

-Mmm, du menar att din vintermössa var kvar i det lilla rummet?

Här det är väldigt små dörrarna där så ( ohörbart ) när man öppnar dom där någonstans då…

-Mmm

… och de, en sån eh, svart

-Mmm

vintermössa med någon text där framme

-Mhm

…ja det är arbetsmössa

-Mmm, i den södra delen av ladan mitt emot kafét?

Men den har glöm, så att säga den har ….

-Mmm

…lämnats för längesen, när det var kallt och blåsigt, när vi täckte taket då…

-Mmm

…jobbade med taket, då lämnade jag den

-Det blir många streck och siffror på den här bilden nu, men du kan väl göra ett kryss
där du tror att mössan är, och om jag förstår dig rätt, när jag tittar på krysset så är det
inte inne i någon av dom här, den här sidobyggnaden, utan i den södra delen av den
större ladugårdsbyggnaden?

Ja det står ju så att säga en sån röd korg…

-Mhm

…hink står där, och där stod allt material som man stoppade under taket
2016-01-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
# Resterande mobildel inkl batteri + simkort.
# Handskar
# Byggplast
# Resterande (ev tom) silvertejpsrulle.
#.. och så undrar ju om det saknas nån ring.

En av mina "hangups". Irina säger i förhör att hon brukar rensa ogräs. Barhänt? Behandskad? Var är Irinas trädgårdshandskar i så fall? Röd-vita DoIt-handskar vilken roll spelar de?
2016-01-06, 12:43
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Dessutom såg NB att GJ hade en ljusblå skjorta med vit krage vilket kan bevisas då det togs många bilder på Årnäs. Tiderna kan justeras enl följande:

17.34 togs ett foto på en tårta som skulle serveras. Då fotot togs fanns Gustav och Victoria Jönsson kvar på Årnäs. sid 215
18.40 togs nästa foto och då Victoria fanns inte med på fotot och Honorine drog slutsatsen av att hade de varit kvar skulle Victoria varit med på fotot.
18.47 Gustav och Henrik möts allén och pratar 5 min
18.52 Efter mötet i allén åker Henrik till Andreas, körtid 6-8 min.
18.52 Gustav åker till huvudbyggnaden körtid högst ca 3 min.
18.55 Gustav kommer fram till huvudbyggnaden enl FUP's körtider,sid 209 och 929, samt enl NB och IB's vittnesmål.
19.00 Lämnar Gustav huvudbyggnaden enl NB och IB. sid 1488, 1293
19.00-19.30 avslutas middagen enl LMT vilket AJ preciserar till 19.10-19.15.
19.15 Kommer Gustav åter till huvudbyggnaden och säger till AJ att litauerna vinkat när de körde förbi men det måste i så fall varit när de körde förbi 18.55 och 19.00 då ingen av litauerna var ute därefter.

Gustav har tydligen kommit rakt in och stört i den pågående middagen så det finns all anledning att han och VJ valt att återkomma som AJ säger 19.15.

Visst, detta kan man tycka borde ha fungerat som alibi för NB men ändå icke:

Vi förväntas nämligen tro att han faktiskt hunnit köra hem från ladan via halva fyndvägen och satt sig på trappan för att röka före 18.55!
Kanske funderade han på vad fan gör jag nu?
När han vinkat färdigt ska han ha tagit av sig byxorna och gett till IB som kör dem i tvättmaskinens entimmesprogram varefter han trampar gasen i botten och uppmärksammas av vittnen 19.00-19.15 på väg i riktning mot Martorp.

Observera att det är farbror ARNE som säger att frun såg litauerna och att det är ARNE som säger att Gustav hälsat på dem.

Frun säger att hon är osäker, Gustav kan inte minnas att han hälsade. Jag tror detta grundar sig på att Arne inte ville/kunde tro att någon av litauerna begått detta brott.

Det faller ju tillbaka på farbror Arne som har anställt dom samt uttalat sig överdrivet positivt om NB i personutredningen.
2016-01-06, 12:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Oavsett om det är fritidskläder eller arbetskläder, och om de är mörka eller ljusa, bör man beskriva dem lika två gånger med fyra dagars mellanrum.
Intressant att höra henne i TR att de inte har presenterats för varandra. Hur står det till med fröken Berglunds minne?

Beror på vad man menar med presenterad. NB har sagt "hej" till tre personer varav Adriana var en.
2016-01-06, 12:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Beror på vad man menar med presenterad. NB har sagt "hej" till tre personer varav Adriana var en.

Där misstar du dig allt, ta och läs här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-06, 12:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Men hallå där, hur ska någonsin AB kunna ta tillbaka det som redan står i förhöret om alibit för NB som NB framtvingade av sin fru/bror och likadant med tvätten. Ha, kan ju bara försöka, skrift är skrift ändå eller hur? Bättre hon stickar tröjor som nån sa här i diskussionsforumet. Jaja, håller med HYDRA2016, blir väl en cirkus att minnas. En annan kan ju ha svårt att hålla 2000 FUP i huvudet, tänk vad rörigt det blir med repris på förra rättegången där NB blev dömd...... VAD skulle förändra så mycket nu då tror IR? Ta in en som hade hand om Palme-fallet, jaja, och mördaren gick lös. Trovärdigt vittnesmål och frun som själv ifrågasatte varför NB ville tvätta sina kläder samt hur han kunde skita ner sig så eller om det var vad han rullat sig i på söndag mordet skedde 7/6, och ifrågasatte ju om det var han som var skyldig t o m enligt FUP:n om än på skoj och NB blev aggressiv eller reagerade starkt som hans bror sa. Känsla i magen att AB vet mer än vad han säger faktiskt. Varför inte kalla hit honom? Lilla mamma? Kanske grannen i Litauen? Eller en ifrån en öde ö? Starka vittnen!!!!!!!!!!!!!!!! Trams

Hovrätten tar väl bara ställning till vittnen på plats samt videouppspelning av vittnen från TR, de läser inte FUP. Så frågan är om dom får ta ställning till AB:s förhör om inte försvaret tar upp det.

Någon som kan reda ut detta?
2016-01-06, 12:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Där misstar du dig allt, ta och läs här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ja, det var det jag läste: Han sa nog bara hej och inget mer ( enligt Adriana )
Senast redigerad av hasselmuz 2016-01-06 kl. 13:00. Anledning: tillägg
2016-01-06, 13:03
Medlem
Citat:
DU VERKAR JU TRO ATT FEL MAN SITTER FR DU LÅTER SÅ I DINA INLÄGG OCH SNARARE FÖRSVARAR DENNE DÖMDE MÖRDARE.

VET DU BÄTTRE ÄN DE SOM DÖMT HONOM BASERAT PÅ BEVIS OCH KLARA FAKTA. SANSLÖST! NEEJ MAN BEHÖVER INTE VARA MÖRDARE FÖR DET MEN KOLLA UPP FUP BÄTTRE INNAN DU KLAPPAR DENNE SNUSKIGE "GENTLEMAN" PÅ HUVUDET.

TÄNK VAD HAN KUNDE GJORT DET ENKLARE FÖR LH:S FAMILJ GENOM ATT BARA FÖRKLARA FÖR DEM HUR DET BLEV SÅ HÄR OCH ERKÄNNA VAD HAN GJORT.

FÖR EN SAK ÄR SÄKER: ETT BESTIALISKT MORD PÅ EN UNG 17-ÅRIG TÖS MED HELA LIVET FRAMFÖR SIG.

DISKUSSION AVSLUTAD. TACK

Jag VERKAR inte tro något.
Bara att om man kan påstå åt ett håll så kan man lika gärna påstå åt ett annat håll.

Jag menar att om man skall döma någon till lagens strängaste straff så får inget ligga emellan som framhäver tvivel.

NB DNA och BLOD finns på LH kläder.
Men det bevisar inte till 100% att han är skyldig.

Vittnen som är veliga bör Rätten inte ta hänsyn till.

Liksom i alla andra fall så bör Svensk lagstiftning gälla även när det gäller mordet på LH.

Kan det styrkas till 100% att NB är skyldig så ska han dömas till lagens strängaste straff.
Det är min mening fullt ut.

Men kan det inte styrkas till 100% så bör tidigare dom ändras.
Det är min mening fullt ut.
2016-01-06, 13:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja, det var det jag läste: Han sa nog bara hej och inget mer ( enligt Adriana )

Jamen varför läser du inte altihop ?

Det står ju också att [u]"Adriana har berättat att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag":

FUP 1313
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-09-23 14:11

"
Genomgång av bevisning
Irina får veta att hon först kommer att få en genomgång av vad några andra vittnen lämnat för
uppgifter
. Att hon därefter kommer få veta en del om den tekniska bevisning som finns. Att
vi därefter kommer återkomma till frågor till henne.

VITTNESUPPGIFTER FRÅN ADRIANA
Irina informeras om att på kvällen den 6 juni var Adriana ute och sprang, det var kvällen
innan Lisa försvann.
Adriana har berättat att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag. Hon har även berättat att hon senare samma kväll gav sig ut och sprang."
2016-01-06, 13:06
Medlem
Citat:
Hovrätten tar väl bara ställning till vittnen på plats samt videouppspelning av vittnen från TR, de läser inte FUP. Så frågan är om dom får ta ställning till AB:s förhör om inte försvaret tar upp det.

Någon som kan reda ut detta?

När det gäller Frun i sammanhanget som vittne så kommer det inte att avgöra något.

Hon är jävig men har rätt att vittna.

Ett jävigt vittne tar rätten mindre hänsyn till.
I en del fall tar man inge hänsyn alls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in