2016-01-09, 14:16
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Beskriv då för oss alla Vem den riktiga mördaren ÄR....????
Men kom med Fakta....för det verkar du inte veta vad det är.

Jag slutade läsa tråden för flera månader sen. Hörde bara på radio innan att "professorer" inom ämnet, tror att mördaren fortfarande går lös och att fel person sitter häktad.

Där av min frågeställning här i tråden.
Tänkte om det är nått som tagits upp och diskuteras här. Själv vet jag inget,om det var det du ville ha svar på. Slutade bry mig om detta fallet för längesen, men när jag hörde på radio om deras nya infallsvinklar så klart man blev nyfiken.
Skulle fallet nu vara så, så är det faktiskt inget som hade förvånat mig då den svenska regeringen och poliskåren är ett enda stort ha ha ha ha skämt.

Aja, han som sitter där har väl antagligen gjort nått för att förtjäna det. Så han sitter nog bra där han sitter. Om det sen finns andra som är skyldiga till detta hemska och onödiga brott så får dom nog igen på något sätt. Karma är starkare än vad man kan tro.
2016-01-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AB har inte ändrat sig. NB var inte hemma, bara han och IB. Hon lagade blinier som dom åt.

Ja AB sa ju "rätt " till slut när han fick läsa innantill. Sa "rätt" till de "trevliga" poliserna.
2016-01-09, 14:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är bra att du betonar igen att IB är rädd för polisen. Självklart bryr sig inte Skövdepolisen om det underbetyget. Men Helena Trolläng borde göra det.
Du kan lägga ner och du kan ta ansvar för den selektiva citering du gjorde i syfte egenvinning. Jag betonar sen att det TYDLIGT inte framkommer rädsla för polisen initialt. Hon är rädd för hela situationen säger vittnet via att suttit häktad och är chockad och repeterar frågor om hur det kan vara sant/att det skett öht.

Det förändras över tid och samtidigt tillkommer 8-9 alternativa gärningsmän- en sak som tydligt inte förekommit i tidigare förhör. Waow...
2016-01-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Beskriv då för oss alla Vem den riktiga mördaren ÄR....????
Men kom med Fakta....för det verkar du inte veta vad det är.
Jag tror faktiskt att hen är ironisk. Jag ber faktiskt att hen skall förtydliga sig. Det är inte så lätt att förstå "OM" hen skriver ironiskt.
2016-01-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Båda ändrade sina ursprungliga berättelser i oberoende förhör, under häktningstiden. Med resultatet att AB och IB var hemma, men inte NB.

Det var inga "oberoende förhör" Det har jag redan visat.

Ledande frågor under förhör:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Om hon nu vägrar att komma, och hennes ursäkter tycker inte jag själv är skäl att inte komma.
Vad kan då hovrätten göra?

Pratar vi om att skicka ner poliser för att hämta hit henne här?
Skadestånd för att hon vägrar att komma?

Hur ser hovrätten på detta att hon inte kommer?
Att hon har något att dölja eller de kommer bara att släppa det och låta henne inte komma?

Min Spekulation är att de får klara sig utan Irina!

Jag har svårt att tro att en hovrätt ska godkänna tvångsmedel för att få Irina att infinna sig i hovrätten att vittna. Hon behöver ju inte vittna enligt lag om hon som fru inte vill.

Jag tolkar hovrättens beslut som en bekräftelse på att vi fortfarande har fri bevisföring, att man som part får kalla in vilka vittnen man vill. Men om Irina ska vittna måste det ske genom att hon kommer till hovrätten.

Beslutet är inte att Irina måste vittna. Det är ett normalt beslut i enlighet med vår rättsordning, att om Irinas vittnesmål ska ingå i ett försvar så är hon välkommen att vittna personligen i hovrätten. Allt i enlighet med de processuella regler som styr ett brottmål.

Det vi sett prov på är taskspel, där advokaten inte håller sig till processreglerna och hoppas på att komma undan med det. Men denna gång gick det inte, tack och lov.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vem är överraskad? När ska gränsen vara uppnådd för vad man kan göra mot andra människor?

Vi har en fru som vägrar vittna, med all rätt.

Enligt lag behöver inte Irina vittna, hon har också skydd i lagen om att ingen behöver genom vittnesmål i domstol ange sig själv!

Att ens komma på tanken att en så viktig sak som alibi för detta hemska mord, ska avhandlas per telefon med en kvinna som ändrar sin story, och inte låter åklagaren komma med motförhör är så befängt.

Irina får vittna, men hon måste inte. Inger Rönnbäck får kalla in Irina, men hon får inte tvinga Irina, eller utöva påtryckningar över henne, eller bestämma över hur vittnesmålet ska ske. Det är domstolen som handlägger målet och bestämmer över frågor som processens gång, om hur vittnen ska höras. Grundregeln är att vittnen hörs i domstolen och inte per telefon mellan olika ärenden som Irina prioriterar är viktigare!

Att en advokat ens gör en fråga av detta visar bara på hur ovärdigt det kan bli i en domstol när vi har med gränsöverskridande jurister att göra. Det är en självklarhet att det är frivilligt för Irina att vittna och att det måste ske i hovrätten, där man har henne på plats och kan få en helhetsbild av henne och vad det är hon ska vittna om. Om en sak skulle vara oklar är det en självklarhet att det måste förtydligas, av den som undrar.

Antagligen är det väldigt enkelt igen. Vi har med folk som utgår ifrån att alla andra är dumma!

De vänder på bevisbördan, och vill bevisa en sak, med något som inte har med saken att göra. Hur en hustru blir behandlad av svenska poliser, eller tycker om poliser i övrigt har inget med att få till tvivel på DNA och annan bevisning i en mordrättegång.

Det märkliga är att advokaten och Nero tror att de kommer undan med det skulle vara smart strategi i en värld där de är de smarta och alla andra är dumma.
Kan vi anta att advokaten får avslag på sin begäran att förhöra IB över telefon? Vad tror du?
2016-01-09, 14:24
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror faktiskt att hen är ironisk. Jag ber faktiskt att hen skall förtydliga sig. Det är inte så lätt att förstå "OM" hen skriver ironiskt.

#110954 LÄS
2016-01-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det låter väldigt bra om det stämmer. Att vara med sin son och med sin mor kan ge henne lite distans till det helvete hon utsatts för av i första hand Nerijus och i andra hand Rönnbäck.

Det största helvetet var behandlingen i häktet, de tortyrmässiga förhören och det omotiverade bildvisandet i Litauen. Det som indicerar att de närvarande svenska poliserna inte drar sig för sadistiska handlingar.
2016-01-09, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jag slutade läsa tråden för flera månader sen. Hörde bara på radio innan att "professorer" inom ämnet, tror att mördaren fortfarande går lös och att fel person sitter häktad.

Där av min frågeställning här i tråden.
Tänkte om det är nått som tagits upp och diskuteras här. Själv vet jag inget,om det var det du ville ha svar på. Slutade bry mig om detta fallet för längesen, men när jag hörde på radio om deras nya infallsvinklar så klart man blev nyfiken.
Skulle fallet nu vara så, så är det faktiskt inget som hade förvånat mig då den svenska regeringen och poliskåren är ett enda stort ha ha ha ha skämt.

Aja, han som sitter där har väl antagligen gjort nått för att förtjäna det. Så han sitter nog bra där han sitter. Om det sen finns andra som är skyldiga till detta hemska och onödiga brott så får dom nog igen på något sätt. Karma är starkare än vad man kan tro.

Här kan Du ladda ner allt om det tragiska mordet på Lisa Holm.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

2016-01-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om du tror att tortyr handlar om det som (polisen?)#telefoni skriver om, är du fel ute som han. Att hota att hustrun, som NB älskar, är suicidbenägen och att att det finns de som kommer att skada henne, som bara är några exempel på hoten Niklas Lindström använder för att framtvinga ett erkännande är psykisk tortyr. Eller är vi överens om att det bör prövas av en människorättsorganisation?

Hur han det vara hot om FL beskriver hypotetiska skeenden som han inte själv avser medverka i eller på något sätt råder över. Låt oss säga att jag säger till dig att du bör avstå från gå ut på isen på ett visst ställe för att du riskerar att drunkna. Har jag hotat dig då?
2016-01-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, inte alltid ordning (papphammar-varning) men har ett bra minne iaf.
Det är vissa partier som inte talar för skyddande av brottsling i hennes berättelser samt att hon är spontan och lite naiv. Hon ber ju om att få berätta om hans bekymmer med potensen mitt i allt. Jag tror det är en sanning men i hennes lilla bubbla är det nog ett tecken på att han inte kan ha gjort nåt..

Det där var i början av förhållande. Det där är dessutom en kulturkrock som visar att de utredande poliserna inte är lämpade att hantera litauer överhuvudtaget. När det handlar kön, kultur och etnicitet är de som elefanter i en porslinsaffär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in