2016-01-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hon gjorde några dundertabbar och missbedömningar i TR, vilket blir omöjligt att reparera i HR.

Så jag tycker det verkar som att hon gett upp NB och försöker rädda sitt eget skinn.

Hon fick några dagar på sig att förbereda och läsa fupen /slasken. Nu har hon haft tid och dessutom fått tips från olika expertis. Skaraborgs TR hade liksom lite brått att få rättsprocessen att gå i lås.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-09 kl. 15:36.
2016-01-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte är helt ute och cyklar, så pratade polisen kl 03.00 om en saknad flicka.

Att då börja skapa alibi för en död flicka. Samma dag. Lisa bara är saknad.

Finns det bara en som kunde veta att Lisa var död.

NB.

Så är det inte. Det kan ha funnits flera. Det är t o m sannolikt att det funnits flera.
2016-01-09, 14:45
Medlem
KeithRichardss avatar
0:25 i denna video finns en bild som dök upp tidigt i fallet, men numera mer eller mindre är försvunnen:

https://www.youtube.com/watch?v=ln2W8-sWdtM

Är det verkligen NB?
2016-01-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Skitsnack!
Jackan och hjälmen låg fullt synliga och Missing People såg dom mindst 5 meters avstånd då dom gik och letade, och GM, vem han än är, visste redan onsdag att Missing People letade i området.

Det konstiga var att militären som var där, parkerade i Martorpsbacken på torsdag, och var i området, inte såg detta rosa bylte på håll.
2016-01-09, 14:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det konstiga var att militären som var där, parkerade i Martorpsbacken på torsdag, och var i området, inte såg detta rosa bylte på håll.
Har du missat att jackan var vänd med fodret utåt? Byltet var inte rosa.

Det har dessutom sagts att föremål på platsen inte hade funnits där tidigare.
Kanske det var ditlagt senare av NB, som planerat en brasa.
2016-01-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016

Och nu vägrar ju hustrun att vittna i Hovrätten.
Hon tänker inte komma till Sverige för att vittna - för sin man.????

Det har polisen sett till, att det blivit så ja.
Först utövas skrämsel och kränkningar mot en skör människa - sedan vänds det mot den sköra människan.
Det är en rättsskandal i sig.
2016-01-09, 14:58
Medlem
Citat:
Är ALLA skyldiga i den här konspirationen? Polisen, Militären, Nfc, TB och tillochmed Lisas egna far. Och ingen skugga ska falla på lille Nero. Eller hur?
2016-01-09, 15:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Inget konstigt alls. Det låg inte fullt synligt men inte heller väl gömt. Det låg på baksidan av högen
Jackan var ut vrängd och inte mycket av det rosa syntes. På håll var det ganska kamoflerat. Den som först såg det var ju tvungen att stå ganska nära för att upptäcka det.

Miltären gjorde inget större sök där på torsdagen. Framgår av vittne som möter NB på Martorp på fredagen. Han var själv med på torsdagen och inser att NB försöker lura honom.
2016-01-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sant, det är brodern, jag missade det. Hur som helst, ett antal följande frågor baseras på att AB sa att NB tyckte att det vore bra om det började regna.

antingen var det en onsdag eller en torsdag då vi satt och rökte på altanen till det huset där vi arbetar och då ser han hur dom här personerna alltså går fram och tillbaka, går och går fram och tillbaka och söker, jag såg ju på honom att han var nervös, att han alltså att det var nånting som inte stämde på honom och då, då säger han så här oj det vore ju inte bra att det skulle börja regna snart då skulle det vara slut på deras letande, och sen har jag ju tänkt igenom saker och ting, mycket saker och ting men jag kan inte komma på nånting mera

Var, varför sa han att det skulle va bra att dom sluta leta?

Inte vet jag, han sa så här han kanske trodde att folk, att människorna inte skulle då gå runt där om det skulle börja regna, ja han sa tydligt alltså till mig att om det skulle börja regna då skulle dom sluta och gå runt här

Mmm och det var nånting som du uppfatta som han ville att dom skulle sluta?

Jag, jag såg ju på honom att han stod här på den här platsen, sen gick han bort en bit bort kollade runt sen kom han tillbaka, jag, jag såg på honom att han inte kände sig bra

Hur tänkte du då när han beteende sig så din bror?

Inte vet jag i det, just i det ögonblicket så tänkte inte på nånting utan jag kastade min blick på honom och för att kolla va, va, va han gjorde men nej jag tänkte inte på nånting då, jag tänkte ju att han var orolig och det var bara det

Men om han var orolig för att hon var borta så är det väl bra när folk letar, jag reagerar ju lika dant som du nu i efterhand i alla fall

Ja jag alltså visst hon var ju försvunnen men det var inte så att jag hade nån sorg i mitt hjärta över det att hon hade försvunnit, det händer ju att folk försvinner överallt, jag, jag betedde mig inte som han gjorde det

Nej

Ja han har ju en alltså en äldre dotter nu vet, nu minns jag inte hur gammal hon är men hur som helst, hade hon varit försvunnen då skulle jag ha förstått varför han var så orolig
Men nu var det ju en okänd kvinna som var försvunnen

Ja
Om, om han, om han inte hade nånting med det försvinnande och göra var, var, varför skulle han va så orolig och tycka det var skönt om dom avbröt letandet?

Hela resonemanget ifrån FL:s sida är att AB sa att NB sa att det vore bra om det började regna så att de slutade att leta, jag kan inte tolka det på annat vis.

Bra exempel på hur förhörsledaren väljer att tolka in det de vill i förhören och försöker förleda AB in på att säga det de vill. Att säga "rätt".
2016-01-09, 15:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det har polisen sett till, att det blivit så ja.
Först utövas skrämsel och kränkningar mot en skör människa - sedan vänds det mot den sköra människan.
Det är en rättsskandal i sig.

Troligen är hon mer rädd för NB och tycker att han sitter bra där han sitter.
2016-01-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Troligen är hon mer rädd för NB och tycker att han sitter bra där han sitter.
givetvis har hon nu när hon fått lite distans och tid att tänka insett att hon nu äntligen kan slippa ifrån denna rubbade galning som säkert inte varit kul att vara gift med. bra för henne!
2016-01-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan lägga ner och du kan ta ansvar för den selektiva citering du gjorde i syfte egenvinning. Jag betonar sen att det TYDLIGT inte framkommer rädsla för polisen initialt. Hon är rädd för hela situationen säger vittnet via att suttit häktad och är chockad och repeterar frågor om hur det kan vara sant/att det skett öht.

Det förändras över tid och samtidigt tillkommer 8-9 alternativa gärningsmän- en sak som tydligt inte förekommit i tidigare förhör. Waow...

Om det begås tjänstefel/uttalas lögner/ används psykisk tortyr i ett antal utsagor av Niklas Lindström är det just dessa som ska läggas ut. Och då är det selektivt - just de där han begår misstänkt tjänstefel /ljuger/använder sig av psykisk tortyr.

IB har inte talat om andra gm. Hon har talat - äntligen - om det som hon har sett. Det som polisen inte efterfrågat. De har bara velat tvinga fram "bekännelser".

De som planterade ut fynden iakttogs sannolikt av IB och de såg henne. Detta är givetvis jättekänsligt och utgör stort ett hot mot IB.

Kanske kan hennes iakttagelse ensamt varit orsaken till att NB skulle misstänkliggöras. Annars kanske det varit just ett Helena Andersson-fall till.

Fundera på det.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-09 kl. 15:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in