2016-01-09, 22:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Utveckla gärna

Jag tror inte att denna IB är en god människa.
Jag tror att hon hjälpt sin man att kasta bevis och att hon visste strax efter mordet vad som hänt eller något senare, men innan Lisa hittades, att hennes man var mördaren.
2016-01-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Du har fel!

Här är MB's egen berättelse om när hon hittade jackan:

FUP 436
Mikaela gick upp på en av kullarna och såg då en rishög som hon uppskattade var ca 2x3
meter i diameter. I den vinkel som hon stod och tittade ner i rishögen såg hon tydligt färgen
ljust rosa
och ett märke "Henry Lloyd".
Och det förändrar?
2016-01-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja detta är din historia!

Men jag tror inte på den.
Och tyvärr tänker jag inte ändra min uppfattning om henne.
Tror inte denna kvinna har mycket till samvete.

Som sagt Jag tror att" Äpplet inte faller långt ifrån trädet" i detta fall.

Det verkar så.
2016-01-09, 23:04
Medlem
Citat:
Jag tror att hon hjälpt sin man att kasta bevis och att hon visste strax efter mordet vad som hänt eller något senare, men innan Lisa hittades, att hennes man var mördaren.
Och varför tror du det?
2016-01-09, 23:08
Medlem
Citat:

Både IB och AB noterade en märkbar förändring i NBs beteende. Han var nervös, åt inte på hela sökveckan men rökte dubbelt så mycket cigaretter. Vaken på nätterna för att gå ut och röka, dålig i magen mm

Jag tror ingen av dom visste något. Däremot med tiden anade att NB kan ha haft med den försvunna flickan att göra. Pga hans förändrade beteende.

Icke att förglömma är att både AB och IB var av NB satta mer eller mindre i husarrest. Vad som hände utanför var det som NB förmedlade.
2016-01-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Intressant. Det är alltså troligare att någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen än att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen. Nekrofili förekommer, Expressen: Skändade lik i kyrkan, och är klart vanligare än det brott åklagaren beskriver. Och jag antar på goda grunder att nekrofilibrott ofta sopas under mattan, dels för att skona den avlidnes anhöriga, men framförallt för att skona ryktet hos den institution som hanterar den avlidne. Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.

Trots att jag varken är matematiker eller statistiker så dristar jag mig till att påstå att det är helt osannolikt att en nekrofil från Litauen skulle hitta ett lik på sin arbetsplats. Och att liket dessutom är en söt, blond ung flicka. Och under det korta tidsspannet det handlar om.

Men du visar vad du tänker. Det du framför styrker att det finns många konstiga uppfattningar och vanföreställningar om brott och aktuella kriminalfall ute i stugorna. Det är en realitet man måste beakta. Och ta på allvar!
2016-01-09, 23:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Men har du undgått, att det skrivs om att det är "synd" om henne, att hon blivit illa behandlad av polis.
Att hon har varit kuvad av sin man m.m... Är rädd för honom...
Hur kan någon veta det egentligen?
Pekar inte ut någon, säger bara att jag läst sånt.
Oj, vad du lägger vikt vid ord här, är du en perfektionist?
Jag anser att det är fjäsk, av flera. Min åsikt, hoppas att jag får ha den?
För detta är väl Flash back forum?
Om du generaliserar om nåt jag inte sett i tråden - förvänta dig motfråga:

För att man är av en annan åsikt än dig - dvs att man inte ser henne som skyddande av brottsling aka har nån vetskap om mordet via NBs information alt. varit delaktig - så innebär inte detta varken fjäsk eller nåt annat av dina tidigare överdrifter från igår som klargjordes. Idag tar du omtag på¨samma sätt tydligen.
Det betyder således inte att man sympatiserar med henne, omhuldar, håller henne bakom ryggen.
Det klargjordes även igår till dig att hennes angrepp mot FL, polis eller häktningspersonal inte anses ok. Det är snarare riktigt bedrövligt. Att sen plocka in henne i TR när hon snarare verkar behöva terapi är heller inte att fjäska:
Lär dig skilj på äpplen och päron.
2016-01-09, 23:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Trots att jag varken är matematiker eller statistiker så dristar jag mig till att påstå att det är helt osannolikt att en nekrofil från Litauen skulle hitta ett lik på sin arbetsplats. Och att liket dessutom är en söt, blond ung flicka. Och under det korta tidsspannet det handlar om.

Men du visar vad du tänker. Det du framför styrker att det finns många konstiga uppfattningar och vanföreställningar om brott och aktuella kriminalfall ute i stugorna. Det är en realitet man måste beakta. Och ta på allvar!
Jag hörde en rättsläkare säga att det går ett mord på tusen hängningar, om vi ska diskutera sannolikheter.

Det behöver inte ha varit en person från Litauen, och det behöver inte ha varit på hans arbetsplats, så det har ingenting med sannolikheten att göra. En man hittade en död flicka och förgrep sig på henne, vilket är mer sannolikt än åklagarens beskrivning. Han skäms för brottet och förklarar sig inte. Vi får inte heller glömma möjligheten att han skyddar den rätte mördaren, någon som brukar bära handskar.
2016-01-09, 23:19
Medlem
Citat:
Intressant. Det är alltså troligare att någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen än att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen. Nekrofili förekommer, Expressen: Skändade lik i kyrkan, och är klart vanligare än det brott åklagaren beskriver. Och jag antar på goda grunder att nekrofilibrott ofta sopas under mattan, dels för att skona den avlidnes anhöriga, men framförallt för att skona ryktet hos den institution som hanterar den avlidne. Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.

Så bra. Kan du då redogöra vad dessa dina goda grunder vilar på? Med angivande av källa.
2016-01-09, 23:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så bra. Kan du då redogöra vad dessa dina goda grunder vilar på? Med angivande av källa.
Nej, jag kan inte ange trovärdig källa, men studera de brottstrådar som finns på Flashback Forum. Det finns en del nekrofili där.
2016-01-09, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, jag kan inte ange trovärdig källa, men studera de brottstrådar som finns på Flashback Forum. Det finns en del nekrofili där.
Bortom nekrofili (vad nu det har med fallet att göra?) så ställer jag mig mer frågande till ditt påstående efteråt:
Citat:
Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.
Olycka??
Senast redigerad av develi 2016-01-09 kl. 23:29.
2016-01-09, 23:27
Medlem
Citat:
Nä men annars ska du anses som trovärdig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in