2016-01-10, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inga problem med att ta in det. NB är dömd för mord för att han har förklaringsbörda, och samma sak kommer att hända i HR om han inte förklarar sig.
.. men trots detta så har nån mördat Lisa, han har hittat henne och är nekrofil och även om det dras till HD så kommer du fortsätta med det du snöat inne på eller vad vill du ha sagt med allt detta dravel?
2016-01-10, 00:39
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=carro22|55964831]
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

http://www.exponerat.net/wp-content/...Bilevicius.jpg

Det blev konstigt med citeringen.

Du har rätt, det är Aivarus på de första. Från och med bröllopet är det NERIJUS. Sorry
2016-01-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
0:25 i denna video finns en bild som dök upp tidigt i fallet, men numera mer eller mindre är försvunnen:

https://www.youtube.com/watch?v=ln2W8-sWdtM

Är det verkligen NB?

Dom två första bilderna är AB...http://www.exponerat.net/wp-content/...Bilevicius.jpg
2016-01-10, 00:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Precis xenia ontop vad grundar du dina påståenden på egentligen.Det är bara löjliga spekulationer. Och alla dom 10 DNA spåren går inte att prata bort med nån löjligt förklaring om griftefridsbrott.
Han är dömd för mord och lär med 99 procent vara det även efter HR.Så lägg ner dina löjliga teorier för det är bara du som tror på dom.
På vilket sätt bevisar de tio DNA-spåren annat än griftefridsbrott?
2016-01-10, 00:48
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med att ta in det. NB är dömd för mord för att han har förklaringsbörda, och samma sak kommer att hända i HR om han inte förklarar sig.

Han har en övertygande massiv DNA bevisning mm som ligger som grund för domsluten.

Lagens strängaste straff, Livstid fängelse samt permanent utvisning från Sverige.

Detta tar domstolen på högsta allvar.
2016-01-10, 00:48
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB är dömd för mord på Lisa Holm. Det är domstolen som värderar bevisningen.

Inte du.
Han är inte dömd än. Det finns en överklagad dom och ska avgöras i högre instans. Det som är intressant är vad som händer i HR härnäst.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6341337
2016-01-10, 00:49
Medlem
Så du menar att en osylig mördare finns och sen dyker NB plötsligt upp och utförande griftefridsbrott menar du??.

Ingen tror på detta tramset.Inte ens NB själv så lägg ner.Han är mördaren..
2016-01-10, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
På vilket sätt bevisar de tio DNA-spåren annat än griftefridsbrott?
Så enligt ditt resonemang ska bevisen underkännas, sänkas till griftefridsbrott, för att mordet inte var filmat eller bevittnat? Med ditt resonemang så är alla domslut ända till högsta nivå fel?
Kom osökt att tänka på en annan tjej i sammanhanget i samma ålder: Johanna Gurgu.
Griftefridsbrott eller vad blev domen när hon stryptes?
2016-01-10, 00:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så enligt ditt resonemang ska bevisen underkännas, sänkas till griftefridsbrott, för att mordet inte var filmat eller bevittnat? Med ditt resonemang så är alla domslut ända till högsta nivå fel?
Kom osökt att tänka på en annan tjej i sammanhanget i samma ålder: Johanna Gurgu.
Griftefridsbrott eller vad blev domen när hon stryptes?
Nej, det menar jag inte. Har jag inte gjort tillräckligt tydligt att NB har förklaringsplikt? Eller ska jag upprepa? NB har förklaringsplikt.
2016-01-10, 00:57
Medlem
Xenia ontop.
Vad menar du med förklaringsplikt??.
Han har ju nekat hela tiden och lär väl fortsätta göra det i HR.

Och om han nu plötsligt skulle komma med en ny förklaring så är hans trovärdighet lika med 0...
2016-01-10, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, det menar jag inte. Har jag inte gjort tillräckligt tydligt att NB har förklaringsplikt? Eller ska jag upprepa? NB har förklaringsplikt.
Förklaringsbörda vet vem som helst och det var denna förklaringsbörda han inte klarade av i TR och blir det inte mer spännande än "jag vet inte, jag har aldrig mött henne" och inte advokaten slår mer knut på sig själv än hon gjort så är det samma utslag.

Nolla griftefridsbrottet. Det är inte ett svar som motsvarar en förklaringsbörda i det här rättsfallet.
2016-01-10, 01:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Xenia ontop.
Vad menar du med förklaringsplikt??.
Han har ju nekat hela tiden och lär väl fortsätta göra det i HR.

Och om han nu plötsligt skulle komma med en ny förklaring så är hans trovärdighet lika med 0...
Bevisningen binder honom till ett brott, men är inte övertygande.
Citat:
Den tekniska bevisningen ger således ett mycket starkt stöd för åklagarens talan och
Nerijus Belivicius har inte förmåtts lämna någon rimlig förklaring till de gjorda
fynden.
TR har alltså funnit att NB har en förklaring att ge, vilket innebär att han har en förklaringsbörda. Förklarar han sig inte i HR kommer han att dömas som skyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in