2016-01-10, 16:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
TACK #develi för att du alltid är noggrann och seriös, även när du besvarar diverse svammel och förvanskade uppgifter. Är så det ska vara, svar på tal med fakta som talar sitt tydliga språk.
Ingen försköning, förvanskning eller urklippta, missvisande citat. Enbart korrekt information. Är så det ska vara när sanningen presenteras.
Och, Wennerholms överklagan här tar ju upp det uppenbara
Japp - det står inte Inger Rönnbäck - det gäller samtliga försvarare. Dock är ju IR helblåst om hon anser att det handlar om "otillbörlig press" samt " psykiska påtryckningar, detta till styrkande av att de båda utsatts för en påtaglig psykisk påverkan av ej lämplig art" i de förhör hon suttit med och tigit.
Hon är väl snarare den som ska granskas gällande sitt ämbete i så fall - utifrån passivitet, att blunda och tillåta all denna press.
2016-01-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det tänkte jag, IB kommer inte. Varför var det inte viktigt att ta hand om sitt barn under de år hon befunnit sig här? Då var det inte tal om att ta hand om nåt barn inte.

Hur har hon med högt blodtryck och hjärtsjukdom kunnat leva med NB med sitt humör och hur han är?

Rädd för svensk polis, skitsnack! Hon vill inte säga sanningen för hon är rädd för NB även att han sitter bakom lås och bom. Hur länge är livstid? Sitta i fängelset tills han dör i fängelset eller blir han nån gång utsläppt?
Permission om han sköter sig? IB rädd....... och vem skulle inte vara det med en NB som make, vet ju inte vad han kan ta sig till.

Dom åkte hem och stannade Litauen i månader. Det är massor med kvinnor från fattigare EU-länder som är i Sverige och jobbar tex med städning som får lämna sina barn. Visste du inte det? Det är ingen svensk som månar om dessa barn bara de får sitt hem rent. Det gör väl inte du heller?
2016-01-10, 16:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan du svara på varför du ältar griftefridsbrott vs NBs DNA i denna tråd som handlar om ett mord och inbillar dig att det han kommer med - dvs om han tvärvänder och påstår han enligt dig utövat nekrofili - ska ens tolkas som trovärdigt i HovR?

Åberopar den engelske domaren Lord Denning i sammanhanget: "det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt" samt nekande i sex månader innan (förtroendekapital förbrukat vill säga..).
Jag ältar inte. NB kan vara oskyldig till mord, men skyldig till griftefridsbrott.
2016-01-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
FEL! DNA bevisar att han tagit i kläderna! Det kan ha varit veckan innan, det kan ha varit dagen innan, eller att han träffat LH på morgonen och dom kramats

Du är ett troll som förstör tråden, tyvärr för du har bra egenskaper när det gäller att söka fakta, vrida och vända på dem, men nån stans går det snett och du hamnar i resonemang som är helt orimliga....

DNA kan också vara kontaminerat - det säger t o m polisen själva här.
2016-01-10, 16:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
NB blödde precis just då om han skrapade sig på skåpetes vassa plåtkanter när hon trycktes in med stor kraft.

Om så var tilfället, då skulle krim-teknikerna ha hittat NBs blod "på skåpetes vassa plåtkanter"
2016-01-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
en varg i fårakläder är han; AB

Men hur är det med hans alibi?
2016-01-10, 16:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
, AB är alt en slug jävul tycker jag och jag har tidigare sagt att det är mycket mera sannolikt att det är AB som mördade Lisa än att det är NB.
Ser att du är det högst osympatiska och pladdrande stycket till kvinnlig advokat behjälplig med
att förtala en bror som är avförd ur utrednningen och alltså inte föremål för misstankar längre.
"Mycket mera sannolikt att det är AB" påstår du och gör det mot bakgrunden av en
hel svärm med handfast teknisk bevisning mot en helt annan person. Mot bakgrund av
annat viktigt också.

Hur kan det bli mycket mera sannolikt då? Är det nån ny slags logik du uppfunnit?
Har brodern konspirerat mot NB och strött ut dennes DNA och färska blod lite överallt?

Spänningen stiger.
2016-01-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är ju liklukten hon avser när hon säger att hon kände att något var fel. Hon känner igen lukten av död kropp, hon är ju polis så det är inget märkvärdigt med det vet du.

Det gör även den militär som vittnade i TR. Allt enligt hans egen utsaga. Tror faktiskt inte alls att man kan missa det.
Men i alla fall strax efter styr HA kosan rakt in och snubblar över liket. Visst är det märkligt.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-10 kl. 17:26.
2016-01-10, 16:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ältar inte. NB kan vara oskyldig till mord, men skyldig till griftefridsbrott.
Jo, ältar kan nog vem som helst hålla med om men för övrigt har du hållit med om att han har en förklaringsbörda (vi är eniga) men det du kommer med är inte relevant i sammanhanget med tanke på förbrukat förtroendekapital. Fortsättningsvis har du gett förslag som är så extremt långsökta att man skaka på huvudet och funderar hur det är ställt?
Hon dog av en olycka och ströps i hjälmen alternativt mördad av nån annan och NB, nu nekrofil enligt dig, hittar henne och begår griftefridsbrott.

Sätt förtroendekapital (nekat 6 månader hittills) och rimligt förlopp i samma mening och ruska på tomteluvan en sväng.
2016-01-10, 16:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag håller på att läsa igenom det igen nu, jag har enbart läst ABs förhör i skilda bitar tidigare, aldrig det hela på en gång ut i en köra.

Men de tankar jag har haft på det jag läst tidigare är att AB är en otäkt giftig broder som redan mycket tidigt säger en massa saker som han med säkerhet vet kastar misstanke på hans bror, och han gör det helt och hållet onödigt, dvs utan att förhörledaren på något sätt pressar honom.

Och som i ditt exempel, i ena sentensen säger han att hans bror NB inte känner/har mött Lisa, och i nästa sentens säger att NB har varit och fikat på cafeet för 1-1.5 veckor sedan, AB är alt en slug jävul tycker jag och jag har tidigare sagt att det är mycket mera sannolikt att det är AB som mördade Lisa än att det är NB.

Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Du är djävligt nära. Törs jag säga.

Handlar det om förhöret där AB byter fot mitt i så att säga, där han liksom leds in i att börja baktala sin bror och själv gå fri?
Det var länge sedan jag läste FUP men jag citerade några partier av detta då. Du är så hemlig, PlanBoksBok
2016-01-10, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det framkommer att Niklas Lindström han hotar henne genom att dra in hennes son såväl som annan släkt. Vissa människor mår väldigt dåligt av att vara inlåsta och kränkta. IB tillhör en utav dem. Det utnyttjade Niklas Lindström & co till max. IB led av sömnbrist - det är också tortyrmetod.
Citat:
IB led av sömnbrist - det är också tortyrmetod
Menar du att folk som lider av sömnbrist, i allmänhet, är utsatta för tortyr?
Du tror möjligen inte att Irinas eventuella sömnproblem har att göra med chocken över att ha förstått att hennes man mördat och skändat en ung flicka? Det tror jag.
Citat:
Vissa människor mår väldigt dåligt av att vara inlåsta
Ja, vem skulle må bra av att vara inlåst? Du?
Men, det finns ju en mening med att misstänkta hålls inlåsta, förstår du inte det?
Eller, skulle de misstänkta - i det här vidriga mordfallet - fått fortsätta sina vanliga liv i friheten och sen skulle polisen bara hoppas att de dyker upp vid förhör de bokat in, så där lite småtrevligt - "är det ok att ni kommer förbi sen på lite fika och förhör"?
2016-01-10, 16:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, ältar kan nog vem som helst hålla med om men för övrigt har du hållit med om att han har en förklaringsbörda (vi är eniga) men det du kommer med är inte relevant i sammanhanget med tanke på förbrukat förtroendekapital. Fortsättningsvis har du gett förslag som är så extremt långsökta att man skaka på huvudet och funderar hur det är ställt?
Hon dog av en olycka och ströps i hjälmen alternativt mördad av nån annan och NB, nu nekrofil enligt dig, hittar henne och begår griftefridsbrott.

Sätt förtroendekapital (nekat 6 månader hittills) och rimligt förlopp i samma mening och ruska på tomteluvan en sväng.
Så om hans förtroendekapital är förbrukat kan han dömas oskyldig. Är det det du vill?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in