Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förhör IB
12/6 Kl 22:07, Förhörsledare PB. Fortsatt förhör efter midnatt och sen info att hon är anhållen.
13/6 kl 16.:03, Förhörsledare PB.
14/6 kl 16:16, Förhörsledare PB.
15/6 11:06, Förhörsledare PB.
Här är IB rädd för NB - sin son och sin egen säkerhet:

20/6 Förhörsledare Lindström inkommer i sista förhöret.

NL visar hur de ocensurerat lagt ut bilder på henne i litauisk media, vilket han tycker är illa. Han vill med detta visa att hon inte är anonym längre och berättar sen att han är gift själv, att man lätt väljer att ställa upp för en älskad person men att det därmed inte är säkert att man vet allt om denna person för den skull.
Han vädjar till henne att överväga om det är värt att skydda en person, väga detta mot sitt eget anseende likaväl som sin sons, att lägga detta i vågskålen och inte skydda eller lämna felaktiga uppgifter.
Hon sitter nämligen i detta läge häktad misstänkt för skyddande av brottsling.

I detta förhör presenteras den första tekniska svaren från NFC. I förhören innan har det bestått av rena frågor utan nåt som vänder sig mot NB. Det blir mer konkret fakta om hennes man.
Hon får information om att de säkrat hans sperma i ladan, vilket hon inte vill tro på, samt hans avföring. Hon mår dåligt givetvis.

Sen fortsätter förhöret relativt som vanligt - frågor som IB svarar på. FL försöker sen få klargjort om de viktiga tidpunkterna och en bit in i förhöret skrattar sen IB åt FLs kommentar:

Sen säkerställer sig FL om det han säger/uppfattat är korrekt - han gör en avstamp och dubbelkollar med IB:

Samt frågar om det är korrekt det hon berättat:

Under förhör kommer frågor till både advokat och IB själv om de vill ta med nåt mer och IB vill tillägga detta med potensen - hon vill självmant fortsätta. Sen avrundas det med att återigen fråga om advokat vill tillägga nåt eller IB:

Sen hålls inget mer förhör och hon släpps ur häktet 3 dar efteråt dvs den 23/6.

Över till NBs förhör 22/6 där NL påtalar att hans fru mår mycket dåligt över hela situationen. Han berättar att han även signalerat till häktespersonalen att han uppfattat henne vara i dåligt skick - dvs han tror det finns risk för suicidalt försök - vilket givetvis betyder att de ska kolla upp henne, hjälpa henne och ha bevakning:
Han har inte hotat ett skit - han snarare förmedlar det IB faktiskt sa, att hon tyckte att NB skulle erkänna:

Det framkommer att Niklas Lindström hotar henne genom att dra in hennes son såväl som annan släkt. Vissa människor mår väldigt dåligt av att vara inlåsta och kränkta. IB tillhör en utav dem. Det utnyttjade Niklas Lindström & co till max. IB led av sömnbrist - det är också en tortyrmetod.

Jag har skrivit om behandlingen av IB tidigare.
Du får friska upp minnet.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Dessutom bör en oberoende kommission utröna hur hon behandlades i häktet.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-10 kl. 17:09.
2016-01-10, 16:22
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Jag har läst igenom sidorna igen (4e ggn) jag ser ett förhör med en man som är ganska säker på att
det är hans bror som gjort detta, men som inte riktigt kan ta in det...

Vad tyckte du?

redan klargjort.
2016-01-10, 16:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Provar en gång till.

Jag håller på att läsa igenom det igen nu, jag har enbart läst ABs förhör i skilda bitar tidigare, aldrig det hela på en gång ut i en köra.

Men de tankar jag har haft på det jag läst tidigare är att AB är en otäkt giftig broder som redan mycket tidigt säger en massa saker som han med säkerhet vet kastar misstanke på hans bror, och han gör det helt och hållet onödigt, dvs utan att förhörledaren på något sätt pressar honom.

Och som i ditt exempel, i ena sentensen säger han att hans bror NB inte känner/har mött Lisa, och i nästa sentens säger att NB har varit och fikat på cafeet för 1-1.5 veckor sedan, AB är alt en slug jävul tycker jag och jag har tidigare sagt att det är mycket mera sannolikt att det är AB som mördade Lisa än att det är NB.
2016-01-10, 16:25
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag håller på att läsa igenom det igen nu, jag har enbart läst ABs förhör i skilda bitar tidigare, aldrig det hela på en gång ut i en köra.

Men de tankar jag har haft på det jag läst tidigare är att AB är en otäkt giftig broder som redan mycket tidigt säger en massa saker som han med säkerhet vet kastar misstanke på hans bror, och han gör det helt och hållet onödigt, dvs utan att förhörledaren på något sätt pressar honom.

Och som i ditt exempel, i ena sentensen säger han att hans bror NB inte känner/har mött Lisa, och i nästa sentens säger att NB har varit och fikat på cafeet för 1-1.5 veckor sedan, AB är alt en slug jävul tycker jag och jag har tidigare sagt att det är mycket mera sannolikt att det är AB som mördade Lisa än att det är NB.

Du är djävligt nära. Törs jag säga.
2016-01-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag sa inte att det rosa inte syntes, jag sa att det mesta som syntes av jackan var insidan. Alltså var man tvungen att stå hyfsat nära - och i en speciell vinkel, vilket vittnet påtalar.

Men som sagt, färgen kvittar, NB kan ha lagt grejerna där strax innan upptäckten, kanske på natten mot fredagen.

Men med tanke på att den lyste rosa är ju konstigt att ingen sett detninnan tex under helikoptersök. Om de inte kan se en rosa jacka från luften -hur ska de kunna hitta en försvunnen människa överhuvudtaget?
2016-01-10, 16:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är fullt möjligt att han inte blir trodd, och om förklaringen är sann blir han oskyldigt dömd.
Du utesluter alltså inte möjligheten av att han verkligen sitter och håller på en förklaring
som är av det sannfärdiga slaget och som innebär att han inte har någon delaktighet i
Lisa Holms död? Du tilltror honom om detta alltså? Att den möjligheten kan existera?

Tack då vet jag.

Dumma domstolar förresten som inte har vett att tro på vad mordåtalat folk har att
säga när de väl har nåt att säga vilket kan dröja läääänge.
Man ska väl utgå från att de flesta håller sig till sanningen hur otrolig den sen än kan vara.
De får skärpa sig i våra domstolar.
2016-01-10, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ingenting tyder på mer än griftefridsbrott, och det tar inte längre tid att begå griftefridsbrott än att döda och begå griftefridsbrott.
Kan du svara på varför du ältar griftefridsbrott vs NBs DNA i denna tråd som handlar om ett mord och inbillar dig att det han kommer med - dvs om han tvärvänder och påstår han enligt dig utövat nekrofili - ska ens tolkas som trovärdigt i HovR?

Åberopar den engelske domaren Lord Denning i sammanhanget: "det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt" samt nekande i sex månader innan (förtroendekapital förbrukat vill säga..).
2016-01-10, 16:27
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men med tanke på att den lyste rosa är ju konstigt att ingen sett detninnan tex under helikoptersök. Om de inte kan se en rosa jacka från luften -hur ska de kunna hitta en försvunnen människa överhuvudtaget?
Googla värmekamera...
2016-01-10, 16:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Du är djävligt nära. Törs jag säga.

en varg i fårakläder är han; AB
Senast redigerad av Theforeigner 2016-01-10 kl. 16:38.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.....
Inte ett dugg nytt under solen och därmed varken uppseendeväckande eller nåt nytt att förfasas över:
Jag har redan väckt frågan om IR, för att inte skjuta sig själv i foten, tänker angripa förhör med Svärd eller då hon hade vikarie dvs Grimlund.

Eftersom du fetat "ingen advokat" tillägger jag för säkerhets skull att han i samband med information om anhållan delges att han framöver har rätt till försvarsadvokat. Det är även fel då du skriver ingen advokat med den 14/6 eftersom det är en forts. på förhör (efter paus) och det framkommer inne i texten att det är samma person närvarande inkl hennes namn (Helena) i slut på förhör.
Wennerholms överklagan:

TACK #develi för att du alltid är noggrann och seriös, även när du besvarar diverse svammel och förvanskade uppgifter. Är så det ska vara, svar på tal med fakta som talar sitt tydliga språk.
Ingen försköning, förvanskning eller urklippta, missvisande citat. Enbart korrekt information. Är så det ska vara när sanningen presenteras.
Och, Wennerholms överklagan här tar ju upp det uppenbara
Citat:
Vad gäller påståendet att Nerijus Bilevicius skulle ha utsatts för otillbörlig press under vissa av förhören kan jag bara konstatera att han vid samtliga förhör haft försvarare närvarande som inte alls reagerat vid förhörstillfällena samt att han hela tiden nekat till brott.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
NB blödde precis just då om han skrapade sig på skåpetes vassa plåtkanter när hon trycktes in med stor kraft.

Men om kroppen placerades där efter att likstelheten släppt behövs det inte en stor kraft alls. Men då har vi ett helt annat scenario.
2016-01-10, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det framkommer att Niklas Lindström han hotar henne genom att dra in hennes son såväl som annan släkt. Vissa människor mår väldigt dåligt av att vara inlåsta och kränkta. IB tillhör en utav dem. Det utnyttjade Niklas Lindström & co till max. IB led av sömnbrist - det är också tortyrmetod.
Jag har skrivit om behandlingen av IB tidigare
Du får friska upp minnet.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Dessutom bör en oberoende kommission utröna hur hon behandlades i häktet.
Han har inte hotat henne gällande sonen och det framkommer tydligt i det jag sammanfattat. Det är utifrån att ta sitt förnuft till fånga om hon skyddar NB och sitter i ett sammanhang:
Citat:
NL visar hur de ocensurerat lagt ut bilder på henne i litauisk media, vilket han tycker är illa. Han vill med detta visa att hon inte är anonym längre och berättar sen att han är gift själv, att man lätt väljer att ställa upp för en älskad person men att det därmed inte är säkert att man vet allt om denna person för den skull.
Han vädjar till henne att överväga om det är värt att skydda en person, väga detta mot sitt eget anseende likaväl som sin sons, att lägga detta i vågskålen och inte skydda eller lämna felaktiga uppgifter.
Hon sitter nämligen i detta läge häktad misstänkt för skyddande av brottsling.
Nu kan du pallra dig iväg och svara på detta:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in