Citat:
Ursprungligen postat av
JWP
Nej det är definitivt ingen utredning som vänt på i stort sett varenda sten. Långt ifrån.
Hur kan du få för dig det?
Det finns mycket oklarheter i det här fallet som man i utredningen inte kollat närmare på eller ens brytt sig om att undersöka överhuvudtaget.
Utredningen är präglad av ett tunnelseende av inte så små mått. De har tidigt bestämt sig för en misstänkt och kört på det spåret benhårt utan att ens titta på omständigheter vid sidan om som hade kunnat leda in utredningen i en annan riktning.
Så nej det är ingen väl genomförd utredning där man undersökt alla möjliga spår och omständigheter som kunnat ha betydelse för fallet och som möjligtvis hade kunnat rikta om utredningen mot ett annat håll.
Håller med dej helt , utan att ta ställning till om NB är skyldig
angående tiden när Gustav och Dottern sågs
Man får väl förmorda att både Gustav och Dottern hade telefoner ? eftersom polisen väl hävdar ?att de kartlagt telefon trafiken runt Blomberg så borde det vara enkelt att nära exakt spika när de lämnade Årnäs och även åkte till Gum ? jag har fått uppgiften att det ska gå att positionsbestämma en telefon ner till 70 meter ?
detta är ju en exemplarisk FU enligt "handboken" ...? vilket vissa raspar på om och om igen ,som en skiva som hakat upp sig .
vänt på varenda sten ...
så var finns exempelvis kartläggningen av hur telefoner rört sig runt Blomberg ? som väl måste gjorts ?????
visst FU talar klockrent mot NB !
MEN !massor av fynd finns ju längst vägen som man INTE begärt test av DNA/fingeravtryck ?
Lastmaskinen som 4 vittnen ser ute och åka + sedan inkörd i Ladan 20.20 ?
den fanns ju inte där 21.00 vad jag kan förstå ,utan var på morgonen i sitt låsta garage !
var är uppföljningen -förhören på detta ? borde i min värld vara ett högprioriterat spår att följa upp?
en person som fanns på mordplatsen !!
denne "Anders" som sett Lisa ? på väg söderut ? är han ens förhörd ?
den första telefonpositioneringen ,som tydligen visar (enligt kartbilden )att hon flyttat sig mellan 18,22 och 18,26.
"Fickringningen" 18.26 då hon talar svenska med någon ? förklaras tydligen med att det "troligen" är jobbarkompisarna .... men de borde då redan åkt för att en av tjejerna skulle med en buss ?
de hade väl telefoner ? borde vara enkelt se när deras telefoner rörde sig och kopplade upp mot en ny mast ?
Men visst ! utelämnar man detta + mycket mera , frågetecknen i ladan .mm ,.så är det en klockren FU som utan tvekan binder NB till brottet
jag är ju bara en amatör som bor några kilometer från platsen ,så jag begriper ju inget...
hoppas bara vid gud !!! att jag aldrig blir anklagad för nåt liknande !
och då får en lika inkompetent försvarare !!
, följer med spänning kommande HR förhandling