2015-11-06, 21:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har kommit direkt från NB eftersom det är blod +4. Det är rent blod och inte kluster.
Det är flertal träffar och där det är en blandning ses +3 som är starkaste graden ihop med Lisas.

Det kan med andra ord inte ske en kontaminering.
Att diskutera fjällande Psoriasis med HUDFLAGOR som Rönnbäck gjort är rent pinsam läsning.

NB blöder och alla bloddroppar hamnar på Lisa? Det borde väl finnas fler på brottsplatsen också eller har man inte hittat den rätta platsen? I bilen borde det finnas blod på t.ex ratten. Kollat?
Säg inte att han satte på ett plåster.
2015-11-06, 21:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: åklagaren kan inte bevisa det. Åklagaren spekulerar.
Vittnesmål går isär avseende tider och bilar. Grannarna är dessutom förhörda först då NB är gripen.
Bara det är en skandal som jag inte fattar att Skövdepolisen Grova Brott kommer undan med.

Kom ihåg att det inte finns någon dödstidpunkt eller dödsorsak.
DNA-spåren är dessutom ologisk upphackade. Det tyder på en plantering.
Polisen/åklagaren har inte förklarat denna upphackning av spåren.
Dom har faktiskt inte förklarat eller analyserat någonting. Fruktansvärt oprofessionellt.

Citat Hamilkar:
Professor i molekylärbiologi

Jag kan alltså inte se något sätt som en medicinskt och molekylärbiologiskt outbildad person skulle ha kunnat avsatt de DNA-spår som utredningen har kommit fram till.

Det räcker så.
2015-11-06, 21:08
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja de vill känna sig säkra på att gm döms. Men som demonstreras tydligt i tråden är det lätt att inbilla sig att en som det tycks sannolik gm också är den verklige gm. Man kan hävda att allt tyder på att det är så. Men familjen och deras vänner vill inte att en sannolik gm ska frikännas. Och här finns motivet för bevisplantering. Och ju fler bevis som har planterats desto ihåligare är lekmanna-åsikten: "allt talar för att det är han".
Ok. Bevisa det då.
Måste vara svårt att leva med en sådan misstänksamhet. Obotlig vad det verkar också. Litar du ens på dig själv?
2015-11-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Följande förstår jag inte i detta fall:

IB:s trosor har försvunnit, IB fick inte tillbaka dem. Vad skulle polisen med hennes använda trosor till?

Varför har man tagit blodprover på GM hela 4 ggr?

Varför hängs NB ut i medierna och beskrivs som en mördare innan dom ens fallit? Detta brukar inte vara fallet i andra fall där identiteten skyddas till dom fallit.

Tyvärr är det något som luktar skunk i detta fall. Korruption? Maktmissbruk? Jag vet inte. Men man börjar ju undra.

Bra frågor.
Dessa tycks inte "finnas" svar på.
2015-11-06, 21:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Bild på Alf*onso

http://www.inhoco.com/alfonso-del-corral/

Här är en annan bild, med solglasögon, med dessa kanske han kan likna NB?

http://pololine.com/?lang=1&sec=2&gal=1478 sök på "Alf*onso".
Han star bredvid en svensk man som har ett företag inom hotellsäkerhet (H*nr*k K*nold)

http://www.affarsresenaren.se/artike...-riskerna/4642

Är detta rätt man, är han verligen styvson till AJ? Eller är detta en trådsanning?

Han är AJs styvson. Hans frus son.
2015-11-06, 21:10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Tolkkaoset i rätten tycks ha varit minst lika illa i förhören, FUP sidan 1102:

Citat:
då vi satt och rökte på altanen till det huset där vi
arbetar och då ser han hur dom här personerna alltså går fram och tillbaka, går och går fram
och tillbaka och söker, jag såg ju på honom att han var nervös, att han alltså att det var
nånting som inte stämde på honom och då, då säger han så här oj det vore ju inte bra att det
skulle börja regna snart då skulle det vara slut på deras letande
, och sen har jag ju tänkt
igenom saker och ting, mycket saker och ting men jag kan inte komma på nånting mera

Var, varför sa han att det skulle va bra att dom sluta leta?

Inte vet jag, han sa så här han kanske trodde att folk, att människorna inte skulle då gå runt
där om det skulle börja regna, ja han sa tydligt alltså till mig att om det skulle börja regna då
skulle dom sluta och gå runt här

Nerijus tyckte alltså att det inte var bra om det skulle börja regna och de skulle sluta leta efter Lisa. Tvärtom vad poliserna får det till (och vilket AB märkligt nog köper).
2015-11-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: åklagaren kan inte bevisa det. Åklagaren spekulerar.
Vittnesmål går isär avseende tider och bilar. Grannarna är dessutom förhörda först då NB är gripen.
Bara det är en skandal som jag inte fattar att Skövdepolisen Grova Brott kommer undan med.

Kom ihåg att det inte finns någon dödstidpunkt eller dödsorsak.
DNA-spåren är dessutom ologisk upphackade. Det tyder på en plantering.
Polisen/åklagaren har inte förklarat denna upphackning av spåren.
Dom har faktiskt inte förklarat eller analyserat någonting. Fruktansvärt oprofessionellt.

Du skriver bara massa skit. Bevisningen är väldigt stark. Det finns inget alls som tyder på planterade bevis. DNA bevisen är direktöverföring och inte sekundär/kontaminering.
Att DNA inte påträffas överallt är som det brukar vara.

Inget tyder på någon annans inblandning och bevisningen mot mgm är stark.
2015-11-06, 21:13
Bannlyst
Citat:
Det nämns bara en mormor, han bodde till 14 års ålder i hos föräldrarna i Panevezys - men flyttade för att komma närmre skolan. Torde ju lätt gå att kolla upp om det är en sanning geografiskt sett (skola vs mormor vs föräldrahem). Sen bor han där tills han är 18.

Det är roligt att läsa personutredningen igen hur han bedöms - nu när FU är presenterad, DNA-bevisningen finns och mordets karaktär. Via hans anhöriga, utan att de ens förtalat honom, så framträder en helt annan bild (..och nej det jämförs inte med en RPU.. bäst att lägga till):

Jag tyckte nog att man ändå läste lite mellan raderna, t.ex det om att han hade en 14-årig dotter som han tappat kontakten med och inte visste var hon bodde. Tänkte då att det kanske var så att mamman valt att bo på "okänd ort" pga honom, att hon kanske var rädd. Nu vet man ju inget om detta men AB sa ju i alla fall i förhören att NB bråkat (slagit?) sitt X och att AB på något vis hjälpt henne.
Ja, personutredningen kändes alldeles för perfekt och godsägarens superlativ om NB kändes lite som att han nästan överdrev för att det verkligen inte skulle framgå någon som helst tendens till att NB hade några dåliga drag = så någon skugga skulle falla på godsägaren.
2015-11-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det du citerade i ditt inlägg om NBs karaktär säger väldigt mycket.

Så liksom du skulle jag också vilja veta mer om uppväxten och även hans ex frus upplevelser. Antar att hon hade en god anledning att skilja sig och se till att skydda sin dotter från NB.

Även om AB antyder lite är han försiktig i sina uttalanden. Men det viktigaste framgår ändå.

NB är oberäknelig
NB är aggressiv
NB är lättirriterad
NB är nedlåtande mot kvinnor
NB är provocerande
NB är våldsbenägen

När NB väl är inlåst för gott kanske AB möjligtvis släpper på förlåten lite, men inte säkert. Tror nämligen NB dessutom är hämndlysten och långsint.

Min uppfattning.
Ok, hur många svensk män har du då träffat? Jag tycker ovan stämmer in ganska bra på många. AB bråkar då inte utan är försynt och foglig? Ett vittne hade sett dom snabbt stanna bilen utanför den lilla sjön en vecka innan mordet och kliva ur bilen. De båda bråkade och vittnet tyckte situationen såg hotful ut. Båda kunde tydligen besinna sig men man undrar vad det gällde.
2015-11-06, 21:14
Medlem
Citat:
Du skriver gång efter annan om Lisas pappa, du håller med andra skribenter som säger att han antingen är suspekt eller har en direkt inblandning:

Varför är den enkla frågan?

Jag frågar hela högen samma sak men ingen lyckas redovisa nåt. Sen så börjar samma sak om och om igen:
Insinuationer, små mystiska hintar, två tusen frågor kring honom.

Känns mer som att folk stödjer denna teori för att dom vill hålla liv / få medhåll av andra FB agenter, vilket självklart är helt idiotiskt, att peka ut pappan utan som helst några bevis/motiv är som att sparka på nån som ligger
2015-11-06, 21:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Citat Hamilkar:
Professor i molekylärbiologi

Jag kan alltså inte se något sätt som en medicinskt och molekylärbiologiskt outbildad person skulle ha kunnat avsatt de DNA-spår som utredningen har kommit fram till.

Det räcker så.
Hans kunnighet räcker långt, men hur är det med hans objektivitet? Det är självklart en lätt uppgift att söla ned med andras DNA om man har tillgång till det. Men jag kan inte uttala mig om varje DNA-spår i polisutredningen, hur möjligt det skulle vara att plantera.
2015-11-06, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Goonsteady: Vilka kunskaper om juridik och brottsmål har du? Jag tror att de är ganska gedigna.

Varför så ivrig att förneka att SH ingår i SOG? Han skall vara en vanlig mekaniker anställd av militären i Skövde? Varför är han då borta så mycket? Enligt FUP var Lisa ledsen för att hon inte kände igen sin far, han var borta så mycket.

Reser en mekaniker i armén så mycket?

Hej Alla Ni duktiga Tråd_detektiverna:

Ni kommer ju inte fram med några konkreta fakta, ni sitter bara och dividerar och fantiserar.
Om...Ni trotts allt skulle ha Konkreta Fakta, varför vidtager Ni inte själva åtgärder:
Som ex; Kontakta Polis - Åklagarmyndighet - Advokat......Nej det törs Ni inte.
Låt oss istället samtala vad som kommer att hända om nuvarande GM fälls av Tingsrätten.
Och Vad kommer att hända med den misstänkte GM, när han kanske kommer till KUMLA eller annan sluten anstalt.

ingo22

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in