Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Nu får du allt lugna ner dig. Du spekulerar om 8-9 gm, det har inte IB sagt. Du påstår detta för att smutskasta henne.
Däremot är det viktigt med de som hon såg där fynden senare hittades. Här har polisen misslyckats grovt att de inte har förhört IB förutsättningslöst.
Citat:
VARFÖR FÖRVANSKADE DU TEXTEN OCH UTESLÖT ETT VITALT PARTI i det vittnet återgav?
Där har du ursprungsdiskussionen som du undviker. Du hoppade över en viss mening texten och skrev:
och nämnde att hon inte fick någon hjälp från litauiska ambassaden och någon skulle ordna transport till Arlanda. Hon var så rädd och bad mig hjälpa henne. Det gjorde jag av medmänsklighet.
Sanningen är dock via Bennhage och ljudfil:
Hon nämnde att hon inte fick hjälp från litauiska ambassaden direkt, nån skulle ordna så hon kunde åka tåg ifrån Skövde till Stockholm, till centralen, sen ta sig själv ut till Arlanda, men hon var så rädd så hon bönade och bad om jag kunde hjälpa henne och då gjorde jag det av medmänsklighet.
Du skrev även:
Citat:
De ordnade specialtransport till för honom (men inte för IB!) via Göteborg till Litauen. Varför skulle han annars transporteras dit för sista förhöret?
AB i FUP:
Citat:
Släppt från häktet i Göteborg. Hämtad av utredningspersonal och körd till Landvetters Flygplats. Hemtransport ordnad via ambassaden.
Kl 11 den 23 juni kom besked att IB släpps ur häktet.
CG:
Citat:
Hon frigavs och blev hemkörd till Blomberg
På henne står följande i FUP:
Citat:
Släppt från häktet i Mariestad. Hämtad av utredningspersonal och körd till Blomberg för vidaretransport till Litauen
#
Vad skulle hon till Blomberg och göra istället för att åka direkt till Arlanda med tanke på att du förfasas över att hon inte fått "specialtransport" likt AB?
# Varför påstår hon att hon inte fick hjälp via ambassaden? Kan det ha med en viss svängom till Blomberg att göra? Trots detta påstående från henne fanns tydligen
en tågbiljett som "nån" skulle ordna...
Det här nämns också i förhöret med CG:
Citat:
Hon hade en telefon och dom andra sa hon att hon lämnat till fru Jönsson för att dom skulle lämnas till grabbarna när dom kom ut.
Dagen efter frisläppandet sker resten så vart hon sov natten mellan 23-24 juni framkommer inte. Enligt media så var lägenheten fortfarande avspärrad vid den tidpunkten.
24 juni under dagen upptäcks att hon fått mobilerna med sig - dvs samma dag som hon åker till Arlanda. Dock snarare med hjälte Bennhage
än tåg som ordnats.
SENSMORAL: Via allt detta har du påtalat särbehandling och hur synd det är om IB. Svara mig nu på rätta frågeställningen som ställts gång efter annan där du istället dravlar om annat.
Tack på förhand.