Citat:
Problem angående NÄR Lisa plaserades i boden?
Hur kommer det sig att det enbart hittades flug ÄGG på Lisa's hals i sår-fårorna efter snöret som låg om hennes hals ?
Problem angående NÄR Lisa plaserades i boden?
Hur kommer det sig att det enbart hittades flug ÄGG på Lisa's hals i sår-fårorna efter snöret som låg om hennes hals ?
http://www.homokozo.se/lh/hr/hemligt.pdf sidan 30
"i snörfåran ses upp till cm-stora områden med ansamlingar av flugägg"
Varför fanns inga flug larver om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni ?
http://www.give2all.org/3/2012/05/sp...livscykel.html
Honorna lägger sina ägg på multnande material såsom frukt eller en avliden djur.
De kan lokalisera och nå ett lik inom några timmar av sin död och är oftast den första av många insekter att göra en måltid av en ruttnande animaliskt.
De föredrar ombonade platser i håligheter såsom näsa, mun och öron där de kan lägga sina ägg i en mörk, fuktig miljö.
Larvstadiet
Äggen kläcks cirka tolv timmar efter att de har lagt, och de larver livnär sig på multnande material precis som sin mamma gjorde.
Lægg till mysteriet med trasmattorna:
TRASMATTORNA SOM FÖRSVANN FRÅN FYNDPLATSEN !
Kom Lisa's kropp till boden EFTER tirsdag den 9 Juni ?
CB beskriver hur det såg ut i boden då han på tisdagen den 9 Juni tittade inn i boden.
han säger att det låg trasmattor framför klädskåpen där Lisa hittades på fredagen den 12 Juni.
Men på dom foton jag sett inne från boden finns inga trasmattor framför klädskåpen !!!
Det finns därimot släpspår framför klädskåpen på bilderna.
DVS att mellan den 9 och 12 Juni måste någon varit inne i boden och gjort något som fick trasmattorna att försvinna från sin plats !!!
var det att Lisa släpades över golvet?, jag tror det !
Så detta skulle ju avgjort kunna betyda att Lisa's kropp inte fanns i boden den 9 Juni !
FUP 458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30
"Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen."
Här är bild inne från boden, inga trasmattor att se!:
https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Ac...8352-60951.jpg
Jag minns också att en av teknikerna (tror jag det var) hittade ett friskt löv på eller vid Lisa's kropp då hon hittades i klädskåpet, vilket styrker teorien om att Lisa inte placerades i Boden på Söndagen den 7 Juni, utan i de allra närmaste dagarna till Fredagen den 12 Juni då hon hittades, jag skulle tro Onsdag, Torsdag eller Fredag.
Någon som har detaljerad info (länk? text? namn på den om hittade det) om det friska lövet som hittades på eller vid Lisa's kropp?
Och var finns trasmattorna nu ???
Och lägg till blodbesudlingarna som rättsläkaren hittade på Lisa's vänstra fotsula, hur kom dom dit? :
Hur kom det punktformade och fläckformade blodbesudlingar på Lisa's vänstra fotsula ?
När Lisa hittades hade hon ju både strumpor och sko på sig.
Hade Lisa varit avklädd och sedan påklädd igen?
I så fall hänger åklagrens handligsförlopp inte ihop och Lisa hade inte transporterats till Martorp boden rakt efter hon dödats i ladans mjölkrums förrum.
Och iom dessa punktformade och fläckformade blodbesudlingar hittades på Lisa's vänstra fotsula, varför har Lisa's strumpor och skor inte DNA & fingeravtryck testats ?
Eller har dom testats? och i så fall vad hittade man där måns tro ?
Och blod besudlingarna på fotsulan var det Lisa's eget blod ?
Och var kom blodet ifrån?
Och fanns det något främmande DNA i blodet och/eller på fotsulan?
"i snörfåran ses upp till cm-stora områden med ansamlingar av flugägg"
Varför fanns inga flug larver om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni ?
http://www.give2all.org/3/2012/05/sp...livscykel.html
Honorna lägger sina ägg på multnande material såsom frukt eller en avliden djur.
De kan lokalisera och nå ett lik inom några timmar av sin död och är oftast den första av många insekter att göra en måltid av en ruttnande animaliskt.
De föredrar ombonade platser i håligheter såsom näsa, mun och öron där de kan lägga sina ägg i en mörk, fuktig miljö.
Larvstadiet
Äggen kläcks cirka tolv timmar efter att de har lagt, och de larver livnär sig på multnande material precis som sin mamma gjorde.
Lægg till mysteriet med trasmattorna:
TRASMATTORNA SOM FÖRSVANN FRÅN FYNDPLATSEN !
Kom Lisa's kropp till boden EFTER tirsdag den 9 Juni ?
CB beskriver hur det såg ut i boden då han på tisdagen den 9 Juni tittade inn i boden.
han säger att det låg trasmattor framför klädskåpen där Lisa hittades på fredagen den 12 Juni.
Men på dom foton jag sett inne från boden finns inga trasmattor framför klädskåpen !!!
Det finns därimot släpspår framför klädskåpen på bilderna.
DVS att mellan den 9 och 12 Juni måste någon varit inne i boden och gjort något som fick trasmattorna att försvinna från sin plats !!!
var det att Lisa släpades över golvet?, jag tror det !
Så detta skulle ju avgjort kunna betyda att Lisa's kropp inte fanns i boden den 9 Juni !
FUP 458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30
"Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen."
Här är bild inne från boden, inga trasmattor att se!:
https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Ac...8352-60951.jpg
Jag minns också att en av teknikerna (tror jag det var) hittade ett friskt löv på eller vid Lisa's kropp då hon hittades i klädskåpet, vilket styrker teorien om att Lisa inte placerades i Boden på Söndagen den 7 Juni, utan i de allra närmaste dagarna till Fredagen den 12 Juni då hon hittades, jag skulle tro Onsdag, Torsdag eller Fredag.
Någon som har detaljerad info (länk? text? namn på den om hittade det) om det friska lövet som hittades på eller vid Lisa's kropp?
Och var finns trasmattorna nu ???
Och lägg till blodbesudlingarna som rättsläkaren hittade på Lisa's vänstra fotsula, hur kom dom dit? :
Hur kom det punktformade och fläckformade blodbesudlingar på Lisa's vänstra fotsula ?
När Lisa hittades hade hon ju både strumpor och sko på sig.
Hade Lisa varit avklädd och sedan påklädd igen?
I så fall hänger åklagrens handligsförlopp inte ihop och Lisa hade inte transporterats till Martorp boden rakt efter hon dödats i ladans mjölkrums förrum.
Och iom dessa punktformade och fläckformade blodbesudlingar hittades på Lisa's vänstra fotsula, varför har Lisa's strumpor och skor inte DNA & fingeravtryck testats ?
Eller har dom testats? och i så fall vad hittade man där måns tro ?
Och blod besudlingarna på fotsulan var det Lisa's eget blod ?
Och var kom blodet ifrån?
Och fanns det något främmande DNA i blodet och/eller på fotsulan?
Flugägg och fluglarver i den högra hörselgången, munnen och halsen i anslutning till snaran.
Det gäller att ha lite mer underlag, och jag har skrivit det här förut. Och du har kommenterat det.
Så det fanns även larver och då blir det en helt annan sak. Att rättsläkaren inte är på plats snabbt betyder att det tar tid att resa och man måste få ut Lisa ur skåpet. Tror inte rättsläkaren får plats i det här skåpet utan man skriver att Lisa ligger på rygg med tejpen i ansiktet.
Så hur lång tid tog det att få ut henne ur skåpet? Säkra spår osv.
Punktformade och fläckformade blodbesudlingar hittades på Lisa's vänstra fotsula kan vara av våld. Nej , den benämningen kom efter man klätt av henne givetvis.