2016-01-05, 16:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Problem angående NÄR Lisa plaserades i boden?

Hur kommer det sig att det enbart hittades flug ÄGG på Lisa's hals i sår-fårorna efter snöret som låg om hennes hals ?

Flugägg och fluglarver i den högra hörselgången, munnen och halsen i anslutning till snaran.
Det gäller att ha lite mer underlag, och jag har skrivit det här förut. Och du har kommenterat det.
Så det fanns även larver och då blir det en helt annan sak. Att rättsläkaren inte är på plats snabbt betyder att det tar tid att resa och man måste få ut Lisa ur skåpet. Tror inte rättsläkaren får plats i det här skåpet utan man skriver att Lisa ligger på rygg med tejpen i ansiktet.
Så hur lång tid tog det att få ut henne ur skåpet? Säkra spår osv.

Punktformade och fläckformade blodbesudlingar hittades på Lisa's vänstra fotsula kan vara av våld. Nej , den benämningen kom efter man klätt av henne givetvis.
2016-01-05, 16:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att de fotograferade innan topsning när de fotograferade efter att ha flyttat hinkarna och slangarna?
Jösses... Nej, de gick rätt på fläcken med en tops och rörde runt. Sen tog de foto. Ytterligare en konspirationsfaktor?
Jag tror det är dags att du går till den andra tråden och ger en förklaring. Det är mycket insinuationer nu. Hamilkar skrev om detta igår i ett inlägg: Det går jättebra att förklara detta med plantering etc i alternativa tråden. Du har ju påbörjat, jag har svarat - så fortsätt där.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev polis, NFC gällande bilen eftersom plantering påstås skett i den kedjan. Om nu den alternative mördaren har sån koll på NB så se tröjan som ett exempel. Denna tröja är ju väldigt i fokus annars som DNA-spridare och upplöst blod. Denne är ju så förslagen och genomskinlig själv så det han hade nog kunnat fixa ett plagg - ett rejält signum.
För övrigt är andra delar jag skrev om extremt långsökta och omständiga (silvertejp, Martorp).
2016-01-05, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Källa på att de fotograferade innan topsning när de fotograferade efter att ha flyttat hinkarna och slangarna?

develi har naturligtvis ingen källa som backar upp påståendet. Utgångspunkten bör kanske vara att blodbesudlingen på röret mycket väl kan ha varit dammig tills polisen eller någon annan vidrörde dammet ovanpå besudlingen.
2016-01-05, 16:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
develi har naturligtvis ingen källa som backar upp påståendet. Utgångspunkten bör kanske vara att blodbesudlingen på röret mycket väl kan ha varit dammig tills polisen eller någon annan vidrörde dammet ovanpå besudlingen.
Develi har vett nog att begripa att en polis sen 20 år, varav 10 som krimtekniker inte skulle vidröra bevisning med tops innan en fotografering - som diskussionen handlar om. Så nu har hon rört röret/fläcken och skriver sen nåt annat?!
2016-01-05, 16:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Sluta tramsa det är väl fan inte så att polisen röjer mordplatsen innan fotografering. Nu får Ni ger er med löjliga påståenden. Du har väl mer att komma med än så här?

Man fotograferar och dokumenterar platserna först, sen börjar man arbeta sig igenom platsen.
Fotografierna är till för att styrka sitt påstående som då alla kan se att dammet är borta och man skönjer märke efter snöret, och blodfläcken.
2016-01-05, 16:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sluta tramsa det är väl fan inte så att polisen röjer mordplatsen innan fotografering. Nu får Ni ger er med löjliga påståenden. Du har väl mer att komma med än så här?

Man fotograferar och dokumenterar platserna först, sen börjar man arbeta sig igenom platsen.
Fotografierna är till för att styrka sitt påstående som då alla kan se att dammet är borta och man skönjer märke efter snöret, och blodfläcken.
Men jag har bevisat att slangarna och hinkarna rördes före fotografering, så mordplatsen dokumenterades inte först.
2016-01-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Problem angående NÄR Lisa plaserades i boden?

Hur kommer det sig att det enbart hittades flug ÄGG på Lisa's hals i sår-fårorna efter snöret som låg om hennes hals ?

http://www.homokozo.se/lh/hr/hemligt.pdf sidan 30

"i snörfåran ses upp till cm-stora områden med ansamlingar av flugägg"

Varför fanns inga flug larver om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni ?

http://www.give2all.org/3/2012/05/sp...livscykel.html
Honorna lägger sina ägg på multnande material såsom frukt eller en avliden djur.
De kan lokalisera och nå ett lik inom några timmar av sin död och är oftast den första av många insekter att göra en måltid av en ruttnande animaliskt.
De föredrar ombonade platser i håligheter såsom näsa, mun och öron där de kan lägga sina ägg i en mörk, fuktig miljö.
Larvstadiet
Äggen kläcks cirka tolv timmar efter att de har lagt, och de larver livnär sig på multnande material precis som sin mamma gjorde.

.....
Detta är långt ifrån mitt kompetensområde, men en sak har jag förstått, efter att ha sett en dokumentär häromnatten. I det däri aktuella fallet hade ett par skjutits till döds i sina sängar, med några sekunders mellanrum. Den ena kroppen var i stark förruttnelse och invaderad av insekter, den andra såg helt nydödad ut. Detta ledde polisen på en omväg i utredandet, man t o m trodde att det var ett mord senare följt av självmord. Förklaringen var att kvinnan, som av gärningsmannen av bisarra sexuella skäl fått sitt ansikte övertäckt, hade sitt enda öppna sår i huvudet helt täckt, medan hennes make hade flera stora sår på kroppen. För det första börjar flugorna tydligen med blod, om sådant finns, för det andra kan tydligen två kroppar förfalla i helt olika takt. Detta fall var lärorikt för forensikerna. Min lärdom: det är ett alldeles för komplext och kunskapskrävande område för att sitta hemma och försöka göra nedbrytningsanalyser.
2016-01-05, 16:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Develi har vett nog att begripa att en polis sen 20 år, varav 10 som krimtekniker inte skulle vidröra bevisning med tops innan en fotografering - som diskussionen handlar om. Så nu har hon rört röret/fläcken och skriver sen nåt annat?!

Egentligen vill jag inte gå i diskussion med dig för jag tycker att du uppför dig otrevligt men jag vill svara på din kommentar.

Jag har inte påstått att polisen har topsat besudlingen innan fotografering, den hypotesen kom från annat håll, dock så kan det inte uteslutas, det håller jag med om.

En annan person kan ha vidrört röret innan polisen kom dit, jag vill inte säga mördaren eftersom att jag tror att NB är mördaren, men den som inte utesluter en alternativ gärningsperson kan ju tänka i de banorna även om du tycker att det är löjligt.
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
På sid 459 upplever CB AB som väldigt tyst, inte tyst efter att NB greps som du skrev här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad. Jag vidhåller att ingen arbetskompis träffade AB efter att NB greps.

Men, läser inte du vad man skriver eller för då är det ingen idé att vare sig skriva fråga eller svara???
Ja men det har också stått i media någonstans att brodern blev ännu mer tyst efter gripandet förstår lilla tomtemor. Nu ska hon vara snäll och lyssna.
Och du, jag passerade i FUP idag att det varit 3 stycken medium som alla sagt samma sak vad det gällde LH då nån känner dom. Det som svar på en mycket tidigare fråga du gav i höst. Hade väl för mig det, jag som ingenting vet som du kan med att skriva. VET DU ALLTING? I så fall kan man ju lika väl lägga ner denna länk om bara en ska ha rätt.

Vi är ju många här ute med olika ideér och uppfattning om detta som hänt. Inte bara en som för talan och alla ska rätta sig därefter, var ju värre förut i början i och för sig ända till de sagt till att vi ska hålla respekt i våra diskussioner mot varandra. Eller hur?
Ska bli intressant när nu IR vill ha in frugan till NB. Jag skrev förut idag, tänk om hon säger att hon inte kan styrka alibit kväll 7/6, då har allt IR satt sin klient snyggt på pottkanten. En god vän hade hört/läst att NB sagt till bror och fru att säga att han var hemma när mordet begicks och till sin bror hade han tydligen sagt att denne var dum om han sa nåt annat. Jaja .
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men jag har bevisat att slangarna och hinkarna rördes före fotografering, så mordplatsen dokumenterades inte först.

Slangarna och hinkarna? Är det där hon har hängt menar du eller? Det var väl inte så att man skulle styrka något påstående om slangar och hinkar? Ge dig nu det här bör du veta.
2016-01-05, 16:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Slangarna och hinkarna? Är det där hon har hängt menar du eller? Det var väl inte så att man skulle styrka något påstående om slangar och hinkar? Ge dig nu det här bör du veta.

Man gjorde fynd även på golvet, så varför flyttade man föremål på mordplatsen innan den var dokumenterad på bild, är det brukligt?
2016-01-05, 16:55
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Källa?

Men spelar roll med källa eller? Sunt förnuft är väl svaret, det som är VIKTIGT ÄR ATT BLODET KOM FRÅN NB, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in