2016-01-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Brukar växa upp sly där inte man använder byssjan och syntes väl att dörren använts öppnats. Polis går ofta på magkänsla. Kanske inte LH var där när Björn tittade in, låg i närheten... nä glöm det inte vet jag inte, gissade filosoferade kring vad du sa.

Den var öppnad tidigare under veckan som enligt vittnet då såg "gräs" under dörren.På fredagen öppnar Björn Sahl dörren.
Senare "känner" HA att något är fel och ser grenar. Vem stoppade dit grenarna?

Björn Sahl sa inget om dessa grenar. Han borde vittna igen om han såg dessa grenar när han öppnade dörren. I annat fall är det ju han som sparkat till grenar , på 87 cm höjd, och skapat HA:s "känsla.".
2016-01-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fattar du inte hur korkat och risikabelt det är att skicka samma läkare, som just har kropsundersökt och skrapat sår-blod mm på dom misstänkta mördarna, direkt över och undersöka mord-offret ?

Detta är bara en utav fadäserna som begåtts.
Men detta är den värsta eftersom det endast finns 10 DNA-spår mellan frihet och livstid.
2016-01-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tingsrättens slutsatser av den redovisade tekniska bevisningen

Av förhören med Helene Almgren och Helena Eriksson framgår att de fynd som
gjorts säkrats på ett professionellt och säkert sätt. Att någon sammanblandning skett
kan uteslutas.

ATT NÅGON SAMMANBLANDNING SKETT KAN UTESLUTAS.

Sidan 25 i domen

Fattar du? "Uteslutas".
Om du eller någon annan mördarkramare sen ifrågasätter riktigheten i det påståendet
så får ni väl göra det bäst i helvete ni vill, men tro för allt i världen inte att ert illvilliga jävla
skit ska vinna genomslag i rätten framöver.

Dom tyckte det ja, dvs fr a domaren. Andra domare tycker annorlunda.
2016-01-10, 16:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så om hans förtroendekapital är förbrukat kan han dömas oskyldig. Är det det du vill?
Hahaahahaahaa - tillbaka till ruta 1. Du ältar inte sa du? Du tror inte advokaten har ansvar kring detta? Att påtala vad som kan ske om man nekar i 6 månader och sen gör en helomvändning? Detta med risk och förtroendekapital?

Är han så korkad, likt andra mördare med samma beteende, så kan han ta dubbel livstid för ren dumhet.
För övrigt blir kontentan av det du säger är att man inte kan lita på domslut, det krävs tydligen övervakat mord eller nån slags superheavy bevisning.
Det finns som sagt detta med rimlighet i sammanhanget: Ja, det är mer rimligt att han är mördaren än det svammel som du kommer med som du förväntar dig i sista minuten.
Snart är du nere på nivå: Vem kom först - hönan eller ägget.
Senast redigerad av develi 2016-01-10 kl. 17:01.
2016-01-10, 16:57
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men han tog tillbaka det i rätten. Glömde du det?

10:23, 2 November 2015
-[i]Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat.

Björn Sahl: Det var vad jag trodde där och då.[/I]

Vem är källan till vad som hände i torsdags? Björn Sahl och de andra militärerna? Hur många var de?

Och hur var det med larmet? Som de hörde hela natten? Vad gjorde de då där hela natten?

Jag tror att Militärer höll koll på Mördarens bostad nattetid för att se om han gav sig iväg , och isf vart .
2016-01-10, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp - det står inte Inger Rönnbäck - det gäller samtliga försvarare. Dock är ju IR helblåst om hon anser att det handlar om "otillbörlig press" samt " psykiska påtryckningar, detta till styrkande av att de båda utsatts för en påtaglig psykisk påverkan av ej lämplig art" i de förhör hon suttit med och tigit.
Hon är väl snarare den som ska granskas gällande sitt ämbete i så fall - utifrån passivitet, att blunda och tillåta all denna press.

Det är det enda resultat detta kommer att ge, att HON är den som kommer att bli hårdgranskad.
Sen är det hon som använt sig av "otillbörlig press" samt "psykiska påfrestningar" av ej lämplig art när hon pressat IB att vittna och ljuga. I detta skulle jag också vilja att hon senare blir allvarligt granskad.
2016-01-10, 17:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hahaahahaahaa - tillbaka till ruta 1. Du ältar inte sa du?Du tror inte advokaten har ansvar kring detta? Att påtala vad som kan ske om man nekar i 6 månader och sen gör en helomvädning? Detta med risk och förtroendekapital?

Är han så korkad, likt andra mördare med samma beteende, så kan han ta dubbel livstid för ren dumhet.
För övrigt blir kontentan av det du säger är att man inte kan lita på domslut, det krävs tydligen övervakat mord eller nån slags superheavy bevisning.
Det finns som sagt detta med rimlighet i sammanhanget: Ja, det är mer rimligt att han är mördaren än det svammel som du kommer med som du förväntar dig i sista minuten.
Snart är du nere på nivå: Vem kom först - hönan eller ägget.
Nu svamlar du. Jag begär inte att mord ska vara övervakat, eller någon superheavy bevisning. Men ett enda litet bevis är väl inte för mycket begärt?
2016-01-10, 17:02
Bannlyst
Citat:
Intressant. Det är alltså troligare att någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen än att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen. Nekrofili förekommer, Expressen: Skändade lik i kyrkan, och är klart vanligare än det brott åklagaren beskriver. Och jag antar på goda grunder att nekrofilibrott ofta sopas under mattan, dels för att skona den avlidnes anhöriga, men framförallt för att skona ryktet hos den institution som hanterar den avlidne. Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.

Japp det förstnämda är ”troligare”, mycket mer troligt än det sistnämda som är av sådan absurditet
att detta inte ens existerar. Men oavsett tillvägagångssätt kan man ändock tala om nekrofili som är samlingsnamnet som sedan indelas i olika grupper. En av dom nekrofila grupperna är ditt första exemel, där man mördar för att bl a komma åt / förgripa sig sexuellt på ett offer. Flertalet med exempel går att finna t ex Isakin Jonsson, Albin Asplund och Kristoffer Andersson. Utöver nekrofili finns i mina exempel givertvis andra parafilier, diagnoser, personlighetsstörningar, psykiska besvär osv. Vanligast dock inom denna grupp av nekrofili är där man dödar för att "komma åt en kropp" är att offret är en bekant, partner eller fd partner men undantag finns vilket Kristoffer Andersson är ett exempel på. Men undantag av din dimension, att NB hittat en redan död LH som han sedan förlustar sig på är helt otänkbar. Finns inte helt enkelt.

Din länk ifrån Expressen där en kyrkogårdsvaktmästare skändat och haft sex med lik är en annan nekrofil grupp. Det är också den gruppen dom flesta associerar ihop med nekrofili och där får du ett rätt i alla fall: tillgången till likoffren fås oftast via sitt yrke kanske så enkelt att nekrofiler dras till dessa yrken precis som pedofiler söker sig till dagis osv. Men som sagt var att NB snubblat över ett lik och sedan förlustat på kroppen, just den "kategorin" finns bara i din fantasin. Vad skulle ens denna typ av historia kunna få för resultat i HoR ? Är det detta som kommer bli hans förklaringsbörda så kan han lika bra fortsätta tiga och ta emot livstidsdomen på nytt för denna nekrofilhistoria kommer definitivt inte ta han vidare till en griftefridsdom i rond två. Oavsett förklaring så är griftefrid loppet kört, om det nu ens någonsin varit möjligt. . .
Senast redigerad av LKVN 2016-01-10 kl. 17:25.
2016-01-10, 17:03
Medlem
Citat:
Där har du ursprungsdiskussionen som du undviker. Du hoppade över en viss mening texten och skrev:
och nämnde att hon inte fick någon hjälp från litauiska ambassaden och någon skulle ordna transport till Arlanda. Hon var så rädd och bad mig hjälpa henne. Det gjorde jag av medmänsklighet.

Sanningen är dock via Bennhage och ljudfil:
Hon nämnde att hon inte fick hjälp från litauiska ambassaden direkt, nån skulle ordna så hon kunde åka tåg ifrån Skövde till Stockholm, till centralen, sen ta sig själv ut till Arlanda, men hon var så rädd så hon bönade och bad om jag kunde hjälpa henne och då gjorde jag det av medmänsklighet.
Du skrev även:

AB i FUP:

Kl 11 den 23 juni kom besked att IB släpps ur häktet.
CG:
På henne står följande i FUP:

# Vad skulle hon till Blomberg och göra istället för att åka direkt till Arlanda med tanke på att du förfasas över att hon inte fått "specialtransport" likt AB?
# Varför påstår hon att hon inte fick hjälp via ambassaden? Kan det ha med en viss svängom till Blomberg att göra? Trots detta påstående från henne fanns tydligen en tågbiljett som "nån" skulle ordna...
Det här nämns också i förhöret med CG:
Dagen efter frisläppandet sker resten så vart hon sov natten mellan 23-24 juni framkommer inte. Enligt media så var lägenheten fortfarande avspärrad vid den tidpunkten.

24 juni under dagen upptäcks att hon fått mobilerna med sig - dvs samma dag som hon åker till Arlanda. Dock snarare med hjälte Bennhage än tåg som ordnats.

SENSMORAL: Via allt detta har du påtalat särbehandling och hur synd det är om IB. Svara mig nu på rätta frågeställningen som ställts gång efter annan där du istället dravlar om annat.
Tack på förhand.

Precis. IB var rädd. Hon fick ingen specialtransport.
AB hade svarat "rätt". Han fick specialtransport.
2016-01-10, 17:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Men hur är det med hans alibi?

Bra fråga...jag vet inte, men jag ska ta och läsa färdigt hela förhörsbiten med honom, och det är, vad var det? ca 100 sidor så det tar et tag.

Men som jag kommer ihåg det, så har både han själv, IB och NB sagt att han var på sit rum stort sett hela söndagen och kollade på film & TV-serier, och IB och NB hörde för det mesta bara hans dator, ända tidspunkter han inte "var på ditt rum" var när han rökte, åt pannkakor och pinkade, och varken IB eller NB gik in på hanns rum annat än då dom skulle åka på macken kl 20 då var dom inne och fråga om dom skulle köpa något åt honom.

Men jag medger det är problematiskt särskilt hur han skulle ha tagit sig till Ladan och tillbaka hem och hur han skulle transportera Lisa till Martorp, han har ju ingen egen bil.
2016-01-10, 17:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu svamlar du. Jag begär inte att mord ska vara övervakat, eller någon superheavy bevisning. Men ett enda litet bevis är väl inte för mycket begärt?
Kontentan blir att du kräver en orimlighet i detta sammanhang med tanke på att det finns rena indiciemål. Ihop med förklaringsbörda som inte enbart innebär att pipa till: Jag har enbart hanterat kroppen - så ska det vara rimlig förklaring. Det ska vara trovärdigt och det är det minsta du presenterat hittills i otaliga varianter.
Citat:
det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt
Senast redigerad av develi 2016-01-10 kl. 17:08.
2016-01-10, 17:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag håller på att läsa igenom det igen nu, jag har enbart läst ABs förhör i skilda bitar tidigare, aldrig det hela på en gång ut i en köra.

Men de tankar jag har haft på det jag läst tidigare är att AB är en otäkt giftig broder som redan mycket tidigt säger en massa saker som han med säkerhet vet kastar misstanke på hans bror, och han gör det helt och hållet onödigt, dvs utan att förhörledaren på något sätt pressar honom.

Och som i ditt exempel, i ena sentensen säger han att hans bror NB inte känner/har mött Lisa, och i nästa sentens säger att NB har varit och fikat på cafeet för 1-1.5 veckor sedan, AB är alt en slug jävul tycker jag och jag har tidigare sagt att det är mycket mera sannolikt att det är AB som mördade Lisa än att det är NB.

Det är ju bara svammel. Du tar detaljer och rycker dem ur sitt sammanhang, tilldelar en betydelse som bara existerar i ditt huvud.
Man måste se fallet i sitt sammanhang, men det är uppenbart för alla här att du inte är kapabel till det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in