Citat:
Ursprungligen postat av
TheMiracle
Det är möjligt att planteringen har skett efter det att det blivit känt att polisen intresserade sig för litauerna. Den verklige mördaren kan ha fått kännedom om att NB topsats och sett sin chans att sätta dit en oskyldig och därmed själv undgå att bli misstänkt. Var det inte så att NB skadade sig och blödde någon gång under veckan mellan mordet och gripandet? Mördaren kan i så fall ha lagt beslag på exempelvis en näsduk eller pappersbit med NB:s blod och använt det för att plantera hans DNA på offrets kläder. Tid och utrymme har funnits för ett sådant företag. Det är ganska troligt att mördaren är någon från trakten och inte omöjligt att han känner NB eller åtminstone vet vem han är och har rört sig i hans närhet.
Visst kan man säga att en sådan här teori är långsökt men detsamma gäller ju för åklagarens gärningsbeskrivning. Ingen kan ge en vettig förklaring till varför NB skulle ha transporterat kroppen från ladan till byssjan, vilket han inte har tjänat någonting på utom att öka risken att bli upptäckt. Ingen kan komma på något trovärdigt motiv för NB att placera ut LH:s tillhörigheter på det sätt som gjorts. Ingen kan heller förklara hur NB kan ha blött så att det droppat på flera olika ställen utan att det finns några spår av kamp på offret. Det blir alltså långsökt oavsett vilken version man tror på.
Den enklaste och minst häpnadsväckande förklaringen skulle vara att någon annan mördat LH och att NB:s DNA har överförts till hennes kläder via golvet i ladan där han svettats och blödit eller att något misstag skett under den tekniska undersökningen hos polisen eller NFC.
Man har utrett alternativa GM alldeles för lite.
Om NB är oskyldig så bör GM känna till Byggnader om Områdena väl.
GM bör också känna till NB arbetsrutiner.
GM bör känna NB väl.
Jag tror att HR dömer NB mot sitt nekande och bara med hjälp av DNA och Blod.
Som kan vara av smittad art.
Jag tror att fallet L H kommer att leva kvar med många spekulationer i flera År.
Skulle vara en skandal för hela Sverige om NB är oskyldig.
Och blir oskyldigt dömd.
Om HR skulle fria mot DNA så skulle mycket för framtiden sättas ur spel när det gäller DNA betydelse som bevis.
Den risken tror jag inte HR tar.
Hellre fäller man så får framtiden utvisa eventuell skuld.
Så i stort tror jag det blir.
Det är mycket som är oklart.
Veliga vittnen som säger än det ena och än det andra.
Själv vill jag ifrågasätta Polis Ledningens arbete.
När jag 50 meter från där man hittade LH hittade hjulspår i terrängen o anmälde det till Polisledningen.
Så fick jag som svar.
Ä vi kanske har varit där tidigare.
Detta var dag 2 efter att LH saknades.
Det verkar som om Utredarna o Åklagare vill få till en Fällande Dom oavsett vad.
Bara för att slå sig för bröstet o säga att här kommer Vi, o fan va bra Vi är.
Storyn som Åklagaren målat upp verkar vara hämtad ur Sagans värd.
Finns inget som styrker att så har det gått till, detta till 100%.
LH kan lika gärna vara bortförd i Bil och aldrig varit i Ladan mittemot.
Därefter är allt Planterat.
Märk väl:
Inga DNA spår efter NB i Bod där man hittade LH.
Inga DNA spår på LH kropp.
Själv hoppas jag att Billy Bertilsson har något vettigt att komma med om han nu får vittna.
Jag känner honom personligen.
Han är en ansedd Polis som arbetat i Lidköping i många år.
De flesta Lidköpingsbor känner honom som mycket seriös.
Så har han något att komma med så bör det tas på största allvar.
Sedan tycker jag det är märkligt att inte folk i Familjen AJ kommer ihåg vad dom gjorde aktuell kväll.
Om de var o bytte kläder till ex.
Eller om de åkt till sin Bostad i Gum.
NB hejade ju på en av Sönerna ca 19.00 Söndag kväll.
Han kunde ju till o med se o ange färgen på kläderna.
Hoppas alla förstår hur viktigt det är att få till en rättvis Dom.
Och att man verkligen ser till att mer kommer på bordet för Dom.
Skulle NB vara oskyldig o Dömer honom så dödar man en person till i själen, men förhoppningsvis så fortsätter hjärtat att så.