Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Om det är som du säger så skulle Lars Johansson, åklagaren och TB inte flippa ut så totalt som dom gjör, till och med i media, för dom har ju i media sagt att dom vet vem han är, och därför vet dom ju förståss också vad det är för info han har, näää du Han har sannolik info som de 3 herrarna absolut INTE önskar skal komma ut, för det kommer säkerligen att vara till fördel för NB.
Jag menar om hans tipp var så helt ointressant, som LJ/ÅK och TB påstår, ja då så skulle
de 3 herrarna LJ/ÅK och TB väl bara låta IR göra bort sig med den fullständig ointressanta info i HR
Personlig uppfattning, men jag tycker media överdriver med att målsägandebiträdet är "ilsken" över detta åberopande.
En reaktion från dessa parter (främst åklagare) har mer troligt sin förankring i att man dels ser det som irrelevant men också luddigt påkommet - eftersom alla parter ska kunna förhöra ett vittne på ett adekvat vis.
För att understryka min uppfattning konstaterar jag att
ingen part reagerar på att AJ är åberopad, mer än att förtydliganden efterfrågas.
Men där finns möjlighet att på ett fullgott vis behandla hans uppgifter då dom finns i historiken.
Jag tror även IR tvekar över ett vittne som själv meddelar sig med så kort varsel, utan känt innehåll, även för henne.
Men jag har sagt mitt i frågan, och det stannar på gissningar. Vi får se vad BB´s uppgift skulle kunna tänkas innehålla.
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
För hela målets kredibilitet bör dock HR kalla honom. Som gammal välrenommerad polisman bör hans vittnesutsaga i allra högsta grad tas på allvar. Det ligget ju inte bara i försvarets intresse, utan även i LH's familjs intresse.
Om polisförhöret med honom mynnar ut i något som inte är relevant för målet, så bör man inte kalla honom tycker jag.
Irrelevans ligger i ingens intresse att sitta i en rättegång och lyssna till. Däremot är det väldigt bra att det reds ut om det finns någon relevans i ett polisförhör, men som sagt, jag tror inte polisen felvärderat hans tips då det begav sig.