Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
1. Free Shipping gäller inom USA.
2. Det är väldigt säkert att handla från Amazon.

Sverige har väldigt hög skatt på tv-spel, det är därför det är så billigt. Ingen tull sålänge du inte handlar för mer än 1400 kr. Däremot så kan du råka ut för moms + postavgifter ändå.

Förövrigt så prövade jag att lägga spelet i varukorgen, slutsumman efter fraktavgifter och Import Fees blev 600 spänn.

Tack för hjälpen. Har inget konto där så kunde inte gå så pass långt. Spelet kom även på PS Store nu för 329 kr, blir nog att införskaffa det där om jag inte hittar ett pris under 500 kr i Sverige. Mer najs att ha det i fysisk skiva
Citera
2015-12-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Någon som har testat att handla med visa electron på sistone? Nya regler från Nordea innebär att man måste öppna upp korten för internetköp och electron kan man bara öppna upp i ett fönster på 60 minuter...(?)

Frågar åt syrrans grabb, annars måste jag kliva in med mitt kort & pröjsa hennes födelsedagspresent...

Det kommer inte att fungera. Amazon debiterar kortet först när varan skickas.
Citera
2015-12-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Det är otroligt säkert, det är därför som folk använder det. Du behöver inte hålla på med speciella bankkort och liknande, eftersom det är så säkert. ICA Mastercard rekommenderas eftersom det blir billigare (det finns fler bra kreditkort). Observera att du skall handla i den "lokala" valutan (EUR på Amazon.de).

Tyvärr kan man inte rekommendera ICA Mastercard längre, de inför valutakurspåslag på sina kort. Nu är det Coop Med Mera Mer som gäller. https://www.coop.se/Betalkort-och-ba...t/MedMera-Mer/
Citera
2016-01-07, 15:58
Medlem
Finns det någon anledning att betala för Amazon Prime i Sverige? Hade en test period nyligen som jag glömde att säga upp så nu betalades det ju för ett år automatiskt...

Edit: Såg nyss att det även inte funkar över de olika sidorna heller... Prime i US bara.
Edit 2: Sa upp, fick mina blodspengar tillbaka. Men finns det någon poäng att betala för Prime i UK eller DE?
Senast redigerad av IngenReklamTack 2016-01-07 kl. 16:28.
Citera
2016-01-10, 21:38
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Hej behöver lite hjälp!

Har hittat en klocka på amazon.com som kostar 349 $ (USD) dvs drygt 3 000kr som jag bara måste ha !
Motsvarande klocka kostar 5800kr här i Sverige så det är nästan halva priset.

Vad bör jag tänka på när jag beställer den? Vad kan jag åka på för avgifter och vad kan klockan hamna på i slutändan om jag har otur med tull etc? Är det lönt att köpa den i USA?

Har ingen erfarenhet med Amazon, har aldrig handlat där så drf låter frågorna kanske dumma.
Citera
2016-01-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenReklamTack
Finns det någon anledning att betala för Amazon Prime i Sverige? Hade en test period nyligen som jag glömde att säga upp så nu betalades det ju för ett år automatiskt...

Edit: Såg nyss att det även inte funkar över de olika sidorna heller... Prime i US bara.
Edit 2: Sa upp, fick mina blodspengar tillbaka. Men finns det någon poäng att betala för Prime i UK eller DE?

Det finns tyvärr ingen anledning att betala för Prime i DE eller UK. Frakten blir inte gratis och tjänsterna fungerar inte.
Citera
2016-01-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Hej behöver lite hjälp!

Har hittat en klocka på amazon.com som kostar 349 $ (USD) dvs drygt 3 000kr som jag bara måste ha !
Motsvarande klocka kostar 5800kr här i Sverige så det är nästan halva priset.

Först måste du skapa dig ett konto på Amazon.com (eller amazon.de eller amazon.co.uk, det är samma konto). Sedan lägger du varan i varukorgen och klickar på "Estimate your shipping and tax" under knappen "Proceed to checkout". Sedan gör du samma sak på amazon.de och amazon.co.uk. 349 $ (USD) + frakt + moms + tull blir en del. På Amazon.de ingår moms, endast frakt tillkommer.

Observera att det oftast är bäst att själv välja säljare (leverantör) av varan. Amazons förslag är optimerat för att du bor i USA (på Amazon.com) och i Tyskland på Amazon.de.
Senast redigerad av flipkvist 2016-01-14 kl. 15:10.
Citera
2016-01-30, 14:15
Medlem
ze932s avatar
Tänkte köpa grejer för ca 700 kr, när jag går till kassan står det 1082 kr? hur kan amazon.co.uk ta så mycket extra i avgifter???? har jag gjort något fel? betalar med Mastercard (SEK). Något sätt att minska kostnaderna på?

Sen en annan fråga: Hur betalar man? vart använder man alltså kortet, är det först i sverige eller via sidan. Om det är via sidan så känns det osäkert pga betalning utan att ens paketet kommit, tänk om det kommer bort osv efter att man betalat? kan någon förklara dessa grejer så jag förstår lite bättre.
Citera
2016-01-31, 22:46
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze932
Tänkte köpa grejer för ca 700 kr, när jag går till kassan står det 1082 kr? hur kan amazon.co.uk ta så mycket extra i avgifter???? har jag gjort något fel? betalar med Mastercard (SEK). Något sätt att minska kostnaderna på?

Sen en annan fråga: Hur betalar man? vart använder man alltså kortet, är det först i sverige eller via sidan. Om det är via sidan så känns det osäkert pga betalning utan att ens paketet kommit, tänk om det kommer bort osv efter att man betalat? kan någon förklara dessa grejer så jag förstår lite bättre.

Vissa som man köper av på Amazon.co.uk tar rejält betalt för frakten medans andra kostar det typ 50-60 spänn, tyvärr är det inget att göra åt utom att bestämmma sig för om det är värt eller inte. Köper du produkter från olika affärer så blir det ju en frakt A+frakt B+frakt C istället för enbart en frakt från en butik, kostnaderna springer lätt iväg då om en av dem tar ut överpris.

Du betalar i samband med beställningen, pengarna dras rätt snabbt från ditt konto och du får också ett mail, oftast inom en dag om att dina varor är "dispatched" alltså skickade och ändringar i ordern inte längre kan göras.

Jag har blivit av med med en del av en sändning, mailade Amazon som vidarebefodrat mitt mail till berört företag som skickade det som kommit bort omedelbart och med snabbare frakt så det kom lite snabbare än vanligt. Schysst och bra hanterat, köpte även en T-shirt vars tryck lossnade efter första tvätten, tog ett photo på den som jag mailade och fick en ny t-shirt utan något tjafs.

Mina erfarenheter är goda men mitt råd är att kolla betygsättningen och kommentarerna, framförallt de kritiska, om respektive företag. Även om många är överlag positiva så kan man känna på sig om de verkar vara bra att handla av om man tar sig tid och läsa de negativa kommentarerna.
Citera
2016-02-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze932

Amazon är otroligt säkert och har omfattande garantier för att varan kommer, oavsett vilken säljare du handlar ifrån. Du kan vara säker på att få paketen, så att betala i förskott är inget som helst problem.

Angående priset så går det inte att säga vad du gjort eftersom du inte talar om vilka varor du försöker köpa. Det går oftast att minska fraktkostanden genom att köpa från säljare där varorna levereras av Amazon. Oftast blir frakten mycket billigt på det sättet. Observera att du själv kan välja säljare på många varor.

Vidare är oftast tyska Amazon, amazon.de bäst och billigast för svenskar.
Citera
2016-02-02, 14:54
Medlem
Fick leverans från amazon som jag inte beställt

Idag kom ett paket från Amazon till mej. Jag kunde spåra försändelsen via fraktsedeln och det var sänt från Birmingham UK. Det jag fick var ett överdrag till en Japansk "flickvänskudde" a la detta: http://xaxor.com/wp-content/uploads/...-pillows18.jpg (kudde ingick ej)

Jag har absolut inte beställt detta, inte betalat för detta och det kom ingen faktura eller liknande. Namn och adress stämmer fullt ut så det verkar ju som att det är skickat till rätt person. Hur kan detta ha hänt? Är Amazon snäll och bjuder på saker eller ska man bli orolig?

Jag har ingen susning om var detta inlägg hör hemma så lägger den här.
Citera
2016-02-04, 13:17
Medlem
ze932s avatar
Beställde iallafall. Fick nu dessvärre problem då det står: " Delayed, your action required ", vid shipment details: " Held by carrier - Customer to arrange delivery " Vad är problemet? Vad ska jag göra för att mitt paket ska fortsätta till destinationen?
Står även: Your parcel could not be delivered, please contact amazon for assistance.
Första gången jag beställer från amazon.. aldrig igen... snälla HJÄLP
Senast redigerad av ze932 2016-02-04 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in