Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Uppenbarligen eftersom att den jag kommenterade berättade att slasken är på 5000 sidor. Sätt min kommentar i den kontexten. Om slaskens volym bestämmer vem som ska höras så menar jag, slasken var förmodligen inte stor när Bertil hörde av sig.

Då borde den fått mer intresse (möjligen) om det hade varit intressant.

Visst är det märkligt hur IR "nosar" upp fd poliser ... hon har en näsa som en fågelhund
2016-01-15, 00:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jasså, hade man hittat Lisa när polisen frågade om NB jobbade svart, ljuger du inte lite där?

Nej, jag ljuger absolut inte, inte medvetet i alla fall. Jag har inte påstått att en svart SUV förklarar DNA spår. Jag pratar inte om allt på en gång, just nu diskuterade jag en svart SUV som en enskild företeelse. Jag vet att det förekommer mängder med biluppgifter, men nu pratar jag om den svarta SUV:en, vill du prata om övriga fordon med mig så kan vi beta av var och en i turordning när jag är klar med SUV:en.

Var ställs frågan och vad är rubriceringen vid det tillfället? Källa tack.
Du pratade om tjejerna som gick hem den här kvällen efter stängning, men du missade den ena tjejens iakttagelser vid den norra gaveln. Det fanns alltså fler bilar där just den här kvällen.
2016-01-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kommer inte hända så mycket mer än att HR ger försvaret allt hon begär för att det ska vara så att man tömmer ut allt som finns. Så kan ingen säga något sedan. Det tillhör även det som inte tillför något. Det skulle inte förvåna mig om försvaret ska få ihop något med frun berättelse och den svarta SUV, men det blir bara slarvsylta och ett desperat försök att få till rimligt tvivel.
Hoppas dock HR orkar hålla sig vakna under allt som ska läggas fram. Dom såg lite halvtrötta ut i Blomberg på synen.

Jag tror som du. Lika bra att få allt på bordet, så att det inte finns några som helst tvivel.
2016-01-15, 00:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Å hur vet du att inte polisen förhört Kia föraren, och att det sen hamnat i slasken. Verkar ju mest troligt eftersom dom tydligen vet vem han är.

I så fall borde det vara med i FUP om polisen vet vem som befann sig vid caféet i en svart SUV strax innan Lisa slutade jobba. Personens iakttagelser är viktiga.

Om man inte vet vem som satt i den svarta SUV:en utanför caféet så borde det vara med i FUP. Det kan ha varit den kriminelle som körde på fyndvägen, i övrigt är det till den misstänktes fördel.

Det är min uppfattning.
2016-01-15, 00:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då borde den fått mer intresse (möjligen) om det hade varit intressant.

Visst är det märkligt hur IR "nosar" upp fd poliser ... hon har en näsa som en fågelhund

Jag kan inte uttala mig eftersom att jag inte vet om det är IR som nosade upp B eller om det var B som spårade upp IR.
2016-01-15, 00:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kommer inte hända så mycket mer än att HR ger försvaret allt hon begär för att det ska vara så att man tömmer ut allt som finns. Så kan ingen säga något sedan. Det tillhör även det som inte tillför något. Det skulle inte förvåna mig om försvaret ska få ihop något med frun berättelse och den svarta SUV, men det blir bara slarvsylta och ett desperat försök att få till rimligt tvivel.
Hoppas dock HR orkar hålla sig vakna under allt som ska läggas fram. Dom såg lite halvtrötta ut i Blomberg på synen.
Det var kallt och jävligt också, och man riskerade halka omkull på alla spermafläckar. - En svart bil, och någon som smugit sig in i bostaden för att stjäla IB:s trosor samt nya DNA-rön kommer nog att sätta sprätt på ledamöternas bevisvärdering. Efterlyses sedan också NB:s enäggstvilling som joggerskan stött samman med så kan åklagaren hälsa hem.
2016-01-15, 00:46
Medlem
Citat:
Jag kan inte uttala mig eftersom att jag inte vet om det är IR som nosade upp B eller om det var B som spårade upp IR.

I detta fallet var det nog B som tog kontakt med IR iaf, men Palme-utredaren är väl hennes påhitt? (Pål Johansson)
2016-01-15, 00:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det vet jag. GT: Han är nya vittnet i Lisa Holm- fallet
Citat:
– Jag hörde av mig till advokaten, Inger Rönnbäck. Jag frågade om hon hade fått höra om mina uppgifter och hon sa: "Kära någon, det har jag verkligen inte fått. Det här måste du bli hörd om igen".
2016-01-15, 00:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Var ställs frågan och vad är rubriceringen vid det tillfället? Källa tack.
Du pratade om tjejerna som gick hem den här kvällen efter stängning, men du missade den ena tjejens iakttagelser vid den norra gaveln. Det fanns alltså fler bilar där just den här kvällen.

Det är CB som berättar det i en domstolsförhandling, finns länk på första sidan i den här tråden, har du inte satt dig in i materialet?

Jag vet inte vad rubriceringen var just då, men inte mord i alla fall, CB pratar med NB, det kan han knappast ha gjort efter det att Lisa hittades, uteslutningsmetoden.
2016-01-15, 00:51
Medlem
Oavsett otroligt märkligt att B tog kontakt med I efter avslutad rättegång... borde han inte försökt få kontakt när datumet för första rättegången var fastställd? Han väntar alltså till december med att anmärka på utredningen? Hade jag varit han hade jag kollat upp allt redan i augusti, senast!
2016-01-15, 00:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det är CB som berättar det i en domstolsförhandling, finns länk på första sidan i den här tråden, har du inte satt dig in i materialet?

Jag vet inte vad rubriceringen var just då, men inte mord i alla fall, CB pratar med NB, det kan han knappast ha gjort efter det att Lisa hittades, uteslutningsmetoden.

Nähä, du vet inte rubriceringen? Ändå gnäller du för att dom ställer en fråga? Är det möjligen människorov inledningsvis? Oavsett så är det utredning av ett brott, och då frågar dom vad fan dom vill i princip då det gäller personer som har anknytning runt dom här platserna. Har du problem med det så vänd dig till någon organisation som orkar lyssna på rättshaveristiska synpunkter.
2016-01-15, 00:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var kallt och jävligt också, och man riskerade halka omkull på alla spermafläckar. - En svart bil, och någon som smugit sig in i bostaden för att stjäla IB:s trosor samt nya DNA-rön kommer nog att sätta sprätt på ledamöternas bevisvärdering. Efterlyses sedan också NB:s enäggstvilling som joggerskan stött samman med så kan åklagaren hälsa hem.
Enäggstvillingen behöver inte efterlysas, det räcker med någon som är till förväxling lik. Sid 434:
Citat:
25-35 år, lite mer kraftigt byggd, inte tjock och inte trådsmal, jeans och en grå t-shirt. Något
kortare än den andre killen. Jag ser inte riktig ansiktet. Jag skulle inte känna igen honom.
Mörkblont kort hår. Skulle någon säga att de är bröder så skulle jag inte bli förvånad.
Samma vittne berättade i TR att han inte kunde se skillnad på bröderna när de var tillsammans, däremot visste han vilken bror han såg ensam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in