[quote=PlanBoksBok|56104479]
Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Mitt emot honom satt även denna dag Lisas föräldrar. De släppte inte varandras händer många stunder. De höll i varandra i en gripande demonstration av kärlek och ömsesidigt stöd.
Deras närvaro fungerade som en
tyst protest mot de försök att dribbla bort sanningen som jag tycker kännetecknar Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäcks agerande i hovrätten.
http://www.expressen.se/kronikorer/b...-av-en-kansla/
Är det i dom här lägena man önskar att det finns dödsstraff? Ja, helt klart önskar jag det. Det ska svida att begå den här typen av brott, och inte låsas in tills man anser att straffet är avtjänat. Det går inte att avtjäna ett straff för det här brottet förutom att ha förverkat sin rätt till existens.[/QUOTE
Häpnadsväckande att en erfaren skribent anklagar ett vittne för att ljuga, med hänvisning till att åklagaren har den uppfattningen. Skribenter som inte har en aning om hurvida vittnet ljuger eller inte.
Detta vittnesmål är pinsam för flera parter. Ändå tycker jag att det var bra att hon ställde upp och berättade hur hon har blivit behandlad av poliser.
Jag lånar av Expressen:"Tingsrätten sammanfattade fruns olika vittnesutsagor i meningen "Nerijus Bilevicius har inte något alibi för tiden mellan kl. 18.00 till kl. 20.00 den 7 juni 2015"."
Precis. Han har inte det för jag tror att han satte i SUV:n från ca 18.00 till han kom i SUV:n till Martorp. Troligtvis han hade sin bil parkerat i närheten av Martorp, gissningsvis vid Gerts Torp.
SUV:n körde in på caféets norra parkering strax efter det att arbetskamraten åkte i väg med sin moped ca 18:15-18:20. Lisa fick en sms klockan 18:22:38 (obs! Lisa skikade inte sms, utan hon tog mot en, det står i fupen).
Klockan 18:24 kom en man med ruffsigt hår ut från ladan. Klockan 18:26:41 Lisas sk fickringning eller någon annan som pillade hennes telefon.
Lisa hann åka i väg en bit, stannade framför cafée ingången, SUV följde efter och svängde tillbaka och stannade framför caféet, in till vägen, nosen pekande norrut.
Klockan 18:37 fanns inga personer, mopeder eller bilar på parkeringarnaenligt vittnen. Klockan 18:25-18:40 var SUV på väg mot Källby och rörde sig väldigt sakta. Därefter har man inte sett varken moppe eller SUV. Jag kallar SUV den bilen som många vittnen har sett och beskrivit. Vissa vittnen kallar den SUV andra beskriver den suv-liknande, en svart eller mörk metallic.
Klockan 18:40 var ett förbipasserande vittne inne i ladan och tittade in. Inga parkerade bilar, ingen moped, inga personer på parkeringarna.
Klockan 19:20 kom en mamma med dotter (och en hund om jag minns rätt) och parekarde Range Rover till södra parekeringen. De promenerade förbi caféet, svänge till höger förbi ändan av gamla srpitfabriken, promenerade en runda och kom tillbaka. Inga bilar, ingen moped, inga personer.
Klockan 19:15 sågs NB på Gerts torp nära Martorp. Klockan 19:45 kör NB från Martorp ner mot sin bostad. NB säger i förhöret att när ha svängde till Källby med sin fru och köpa pizza, så stog en svart metallicfärjade bil på södra parkeringen. Flera vittnen har nämt att dessa två bilar körde efter varanda ända till Källby. NB:s bil stannade vid pizzerian, men SUV:n fortsatte.
Klockan 20:30 kom pappa Holm till norra parkeringen och då stog Lisas moppe där. Enligt flera vitten stog ingen moppe på någon av parkeringarna åtministone efter klockan 19.
Allt detta och lite till kan man läsa i fupen.
I den här händelsekedjan rymms inte något besök i ladan. Lisa har aldrig varit i ladan.