2016-01-22, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Finns inga bevis för att Lisa pratat med någon i en svart SUV. Ifall du inte kan trolla fram det från din trollerilåda. Finns heller inga bevis för att bilen har någon koppling till Nerijus. - Men mest troligt är att den bilen inte existerar överhuvudtaget, vi har inga bevis på att den finns.
Skit snack (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-22, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vill bara ge en stor eloge till Er som orkar hänga kvar o "diskutera" med somliga härinne. Jisus christ, rättshaverist(er) är bara förnamnet (my goooood att det finns så många)... Vi pratar om DNA och plus 4 träffar!!!

Keep up the good work, men vet att varken Ni eller jag är orolig, Nero is going down! Å Lisas familj kan få börja sörja, äntligen!
Äcklet ska rätt över Östersjön snarast.
2016-01-22, 22:20
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tycker AJ ter sig som glömsk (dement)

Gubben är 80. Många tycker att det är samma som att vara dement. Kanske är han även det, det finns dock ingen information om det. Man får ju tycka som man vill men det gör det ju inte till sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
I vilket fall lär det leda till schism i familjen om AJ inte finner svärdottern trovärdig? Hennes make kanske tänker att hon var illa ute.

Man kan nog tänka sig att AJ är en sån som inte riktigt lägger så stor vikt vid vad andra tycker. Han är ju patriarken av Jönssonsläkten. Han verkar blir mer brydd då folk inte lyssnar till han och vad han har att säga.
2016-01-22, 22:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Ni som är duktiga analytiker, vad säger ni om att Adriana har sagt över telefon till Arnes fru att det var en polack som stoppade henne. Vi som ser det från andra sidan, ser andra alternativ. Relatera Adrianas kommentar till det som dagens vittne Billy sa att han såg en polsk bil röra sig i området.

Analys kan lämnas, men det är inte upp till mig att bedöma om den är duktig, men jag själv anser att följande är neutralt eftersom jag också är en alternativsökare i smyg:

"Polack" menar hon nog. Eftersom det i princip är omöjligt för en förvånansvärd majoritet att göra en skillnad på balter ytligt, simultant med att en lika stor majoritet har en slags förutfattad (grundad) och präglad uppfattning om att balter i Sverige alltid är polacker. Det är det första dom flesta får en korsande tanke om vid en snabb uppfattning, och om man sedan får reda på att personen i själva verket är litauer eller kanske estländare, då utbrister man i regel ett småskämmigt "Aahhaa"
Kalla det förlåten okunskap. Baltikum ligger jämte Polen och folkslagen är etniskt lika, men Polen som land med invånare är djupare rotat i Sverige därav är det just "polacker" som mest naturligt ligger till hands att slarvigt bruka som snabb beskrivning.
Iaf jag har noterat detta beskrivande många gånger tidigare i mitt liv.

BB ser en polsk-reggad bil i ett område där det sommartid rör sig en del gästarbetare, absolut. Men det är fel dag och fel tid för att hitta spontan relevans.
Adriana´s initiala utsago om att hon tyckte hon förnam mannen som bad om vägbeskrivning är ganska tungt ihop med det trevande utpekandet, som sedermera blev väldigt tydligt i TR-rättegången.
Senast redigerad av rotesau 2016-01-22 kl. 22:25.
2016-01-22, 22:24
Medlem
Är det någon som vet färg och modell på bilen som sågs med en ung kvinna i baksätet? Finns det fler än en vittnesuppgift av den?
2016-01-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Visst gör hon det - svamlar runt och skämmer ut sig. Nu är ju hennes vittnesmål värdelöst i sig från början så det kvittar väl.

Ja, det är verkligen stackars Lisa som utsatts för den vedervärdige balten.

Två bra saker med IB:s vittnismål:
Åklagaren läste högt ur förhörsprotokoll så rätten fick höra vilken "diversehandlade" i tidsuppgifter IB är.
IB fick svara ja på att hon och NB pratat om samtalat om rättegången.
2016-01-22, 22:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är lördag, du kanske har tullat på boxen. Du får tycka vad du vill men du svamlar iväg när du börjar dilla om hur det står till i familjen. Tror du HR bryr sig? Tror du det har med bevisningen i målet att göra?
1. och 2. var kallade för att berätta sina observationer, inte det du vill att dom ska säga.

Testa att lugna dig en smula är du vänlig.

Det är fredag än så länge. Du skrev inte till mig men jag svarar likväl.

HR bryr sig givetvis inte om hur det står till i familjen, men det kan ju påverka familjedynamiken långt framöver. Hur ställer sig övriga
familjen, maken, svärmor, m.flera till att farbror Arne försvarar den man som kanske skulle attackera Adriana.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kost och logi i Litauen.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Äcklet ska rätt över Östersjön snarast.

Ja det skall han. Så fort det bara går.

Det är där han hör hemma så att den litauiska staten får betala för denne mans kost och logi under många långa år.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Två bra saker med IB:s vittnismål:
Åklagaren läste högt ur förhörsprotokoll så rätten fick höra vilken "diversehandlade" i tidsuppgifter IB är.
IB fick svara ja på att hon och NB pratat om samtalat om rättegången.
Japp, helt klart - det öppnade snarare upp för ÅKs del. Ser dock ingen vits öht att dra in henne till HovR som vittne för övrigt för NBs skull iaf.
Men det fick väl gnällas lite extra på polisens hantering kanske - så till och med lagman går in och säger ifrån till blåsta IR.
Bah..
2016-01-22, 22:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Hörni, är det nån som vet om kaféets personalliggare är tillgänglig?
Jag läste något tidigare i veckan, om att åklagaren skulle ta fram den ifall det behövdes efter BB:s och Julias vittnesmål. Men detta gjordes aldrig. Det man kan undra är om alla fyra tjejerna skrev ut sig 18.15 men att Julia smet iväg en stund tidigare? Hennes vittnesmål motsäger inte detta. Men hon hänvisar i sin tidsuppfattning till personalliggaren, så jag tycker det vore väldigt intressant att få veta vilka tider som står noterade där. Enligt henne själv så noterade de tiderna på fem minuter när. Men, som sagt, åklagaren tog aldrig fram liggaren. Kan inte det betyda något?
Dessutom, om åklagaren har tillgång till nämnda pesonalliggare, borde den inte då vara en allmän handling?
2016-01-22, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hörni, är det nån som vet om kaféets personalliggare är tillgänglig?
Jag läste något tidigare i veckan, om att åklagaren skulle ta fram den ifall det behövdes efter BB:s och Julias vittnesmål. Men detta gjordes aldrig. Det man kan undra är om alla fyra tjejerna skrev ut sig 18.15 men att Julia smet iväg en stund tidigare? Hennes vittnesmål motsäger inte detta. Men hon hänvisar i sin tidsuppfattning till personalliggaren, så jag tycker det vore väldigt intressant att få veta vilka tider som står noterade där. Enligt henne själv så noterade de tiderna på fem minuter när. Men, som sagt, åklagaren tog aldrig fram liggaren. Kan inte det betyda något?
Dessutom, om åklagaren har tillgång till nämnda pesonalliggare, borde den inte då vara en allmän handling?
Men snälla... Vad ska denna liggare förklara allt hans jävla DNA med?
2016-01-22, 22:33
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns em "akademisk beräkning" i tråden beräkning i tråden. Du får leta själv.
Om jag inte minns fel så var repet lindat tre varv runt röret.
Du märker ju att fler ifrågasätter din tanke där.
Men meddela advokaten snabbt som tusan då om du är säker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in