2016-01-23, 22:34
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad har det med mordet att göra, varför är det intressant att NB var full dagen innan? Var han full även när han påstås ha frågat Adriana om vägen till Medelplana?

Jag kan inte se någon relevans för fallet i hur NB uppträder när han är berusad.
"dagen efter" pockar det på.
2016-01-23, 22:36
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HR kan väl efter domslut kräva att en RPU görs innan lämplig påföljd bestäms?

Av bekvämlighetsskäl kommer ingen att begära en RPU för då riskerar de att förinta Långströms et al's sexsadistiska koncept.

Tänk dig själv vad som skulle hända om en RPU visar att NB i själva verket är en incestuös homofil?
Det är faktiskt långt flera tecken på denna fallenhet än den föregivna.
2016-01-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Ja så har pappa Holm sagt och det kan vi väl tro på. Däremot Julias vittnesmål är osäker. Julia var självupptagen och tog tom en selfie innan hon körde i väg. Julia knappast tittade på Lisas moped.

Ser ingen anledning till att hon skulle kolla på hennes moped, hon visste inte vad som skulle hända.
Det är en vanlig dag fram till att dådet sker egentligen, att ta en selfie är inget konstigt.
Synd dock att hon använde sig av snapchat, varit bättre om hon instagramat den, för undersökningens skull.
2016-01-23, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är INTE VAD SOM FRAMKOMMER - dvs DINA FÖRSKÖNANDE TERMER. Han slår på IB med en kraft som är likt en man. Han puttar, slår henne på knäna, provocerar, nedvärderar samt trakasserar henne halva nätterna så att hon gråter. SADISTISKA DRAG.

... Och därav, med tanke på mordets våldsamma, sexualsadistiska karaktär hade det varit väldigt bra om man kollat:

# Varför han slog sin exfru och var våldsam mot henne så att de skildes.
# Varför han inte har kontakt med sin dotter.
Kanske också varför han fick flytta bort från sitt hem när han bara var 14 år, samtidigt som hans mamma hade andras barn hemma, d.v.s fosterbarn. Jobbigt läge?
2016-01-23, 22:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant att få veta bakgrunden på en sådan här person.

Citat:
Låtsas? Vad yrar du om?
Att åklagaren skiter i RPU är inte ett dugg konstigt - han går på fällande dom och livstid.

Det har sen hänt förut - dvs domslut skyldig i HovR och inför påföljd. DET är vad jag skriver och inte ATT det kommer ske.
Jag vet väl för fan inte vad domstolen tänker företa sig.

Sen vore det däremot jävligt, förbannat, helt otroligt mycket intressant.. att få veta bakgrund på en sån här äcklig dubbelnatur.

Detta vore absolut mycket intressant att få veta bakgrunden på en sådan här person.

Jag hoppas verkligen att polisen kommer att försöka kolla upp vad det kan finnas för andra fall som han ev. kan ha varit inblandad i.

Detta gäller då inte enbart England och Litauen utan även under den tid han höll till i trakterna av Göteborg. Även i Lettland, åtminstone de delar som ligger nära gränsen till Litauen, bör detta också kollas upp.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-01-23 kl. 22:40.
2016-01-23, 22:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det NL säger har en utgångspunkt i en kristen etik och moral misstänker jag. Han förmedlar det han uppfattar vara normalt ifrån en sådan utgångspunkt.

Oavsett var jag själv har sex och hur jag tar hand om min sperma och vad som är hygieniskt eller inte så kan jag förstå att folk inte är så nogräknade i en lada som håller på att renoveras, jag tänker främst på hur många ton bajs och kiss kossor eller grisar har dumpat på det golvet genom åren. Det skadar inte att ha lite perspektiv på saker och ting tycker jag.

Ladan var inte en lokal för livsmedelsproduktion som var i drift, och vad det hygieniska beträffar så anser jag att bajs, sperma, koskit, hydraulolja, snus, spottloskor, avgaser med mera är precis lika äckligt att ha i min mat. Folk gör en höna av en fjäder angående den där bajshögen och sperman.

Visst är det så. AJ tycks ju inte bry sig alls.
2016-01-23, 22:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Av bekvämlighetsskäl kommer ingen att begära en RPU för då riskerar de att förinta Långströms et al's sexsadistiska koncept.

Tänk dig själv vad som skulle hända om en RPU visar att NB i själva verket är en incestuös homofil?

Fast Långström tillhör den grupp som utreder just vilken klassificering som gäller för just såna NB. Så rättspsykiatrin behöver Långström för att konstatera diagnoser kan man säga. Så för den som inte fattat ännu, så när RPU görs, så är det från Långströms grupp och underlag.
2016-01-23, 22:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon var osäker om hur många det rörde sig om. Ansikten såg hon inte.
Se där, då var hennes vittnesmål med andra ord helt värdelöst. Om det var sant att alla tre faktiskt satt och drack vid denna ganska kritiska tidpunkt, så tycker man att lillbrorsan borde ha masat sig över hit till Sverige och vittnat till storebrorsans fördel. Eller åtminstone berättat om det i förhören.
2016-01-23, 22:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ladan var inte en lokal för livsmedelsproduktion som var i drift, och vad det hygieniska beträffar så anser jag att bajs, sperma, koskit, hydraulolja, snus, spottloskor, avgaser med mera är precis lika äckligt att ha i min mat. Folk gör en höna av en fjäder angående den där bajshögen och sperman.
Det handlar inte om ladan - det handlar om utbyggnaden där även slaktrum ingår. Denna slempropp har runkat och sprutat på väggar och golv. Det framkommer sen att han hanterar slang som används i rum där djur hänger. Han skiter i ladan och ränner sen i slaktrum.

Fattar du verkligen inte hygienrisken att ha en sån skitstövel där som inte tvättar sig?
Han är skitäcklig och det handlar om kötthantering och lokalerna.

Det borde rivas ner alltihop med tanke på riskt för E.Colibakterier samt främst: Ett vidrigt mord.
2016-01-23, 22:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Se där, då var hennes vittnesmål med andra ord helt värdelöst. Om det var sant att alla tre faktiskt satt och drack vid denna ganska kritiska tidpunkt, så tycker man att lillbrorsan borde ha masat sig över hit till Sverige och vittnat till storebrorsans fördel. Eller åtminstone berättat om det i förhören.
Helt värdelöst är det inte. Hävdar någon att tre personer satt och drack kaffe och ett vittne bekräftar att tre personer satt och drack kaffe så är det trovärdigt. Det vore en konstig tillfällighet om det var tre andra personer vittnet såg.
2016-01-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik

HR gör sitt arbete. Punkt.
2016-01-23, 22:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det handlar inte om ladan - det handlar om utbyggnaden där även slaktrum ingår. Denna slempropp har runkat och sprutat på väggar och golv. Det framkommer sen att han hanterar slang som används i rum där djur hänger. Han skiter i ladan och ränner sen i slaktrum.

Fattar du verkligen inte hygienrisken att ha en sån skitstövel där som inte tvättar sig?
Han är skitäcklig och det handlar om kötthantering och lokalerna.

Det borde rivas ner alltihop med tanke på riskt för E.Colibakterier samt främst: Ett vidrigt mord.
Absolut. Ett sådant äckel ska låsas in på livstid. Vad har det med Lisas försvinnande och dödsfall att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in