2016-01-23, 22:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HR kan väl efter domslut kräva att en RPU görs innan lämplig påföljd bestäms?
Inte efter domslut, men efter avslutad förhandling. Om det blir RPU återupptas förhandlingen där parterna pläderar för påföljd efter undersökningen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blackshild
Jag ställde några frågor till Blackmolly . . .

okej

Citat:
Man borde gå till botten med hans ohyggliga ilska och
fruktansvärda aggressivitet.

En sak, fyll ut dina meningar radvis(st)

Så har jag aldrig sagt. Hans(NB)i lska finns inte och hade man velat göra en sak av gärningsmannens ilska hade åklagaren, dennes biträde kontaktat ex frun. Så är inte gjort. inte heller har IR kontaktat denne. Finns inget att säga i denna rättegång av henne och deras barn. Gött.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
En helt normal häktning föreligger här, inget konstigt. Det finns varken en brutal eller omoralisk metod här med tanke på det grova brott som de misstänktes för. Du är bara dum om du tror att det förekommit psykisk "tortyr". När varken deras egna advokater kommit med invändningar och andra "vittnen" som tolkar styrker "tortyr" måste du fråga dig var sanningen om detta ligger.

Hennes vittnesmål igår har ändrat och tillrättalagts så att det ska passa in N önskemål. Det förstår alla som följt alla turer. Brodern har inte ändrat sig, borde han inte försvara en bror som riskerar livstid nu när han befinner sig på "säker" mark, långt bort från den svenska tortyren... - Nej, han vet att båda ljuger om tidpunkterna. Dessutom är brodern självförsörjande. Han gör helt rätt som håller sig borta från packet och istället tar hand om sin egen familj.

När det gäller Irinas vittnesmål under ed hoppas jag att det får rättsliga efterspel. När nu N återigen kommer dömas för mordet på Lisa Holm, ja då borde Irinas vittnesmål inte kunna ses som annat än att hon vittnat falskt för att skydda en brottsling. Alltså på en av de två grunderna hon inledningsvis häktades för !

Skulle tro att HR helt avfärdar det vittnesmålet.
2016-01-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inte efter domslut, men efter avslutad förhandling. Om det blir RPU återupptas förhandlingen där parterna pläderar för påföljd efter undersökningen.

OK Tack.
2016-01-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Julia är inte minsta osäker. Däremot har du svamlat en hel om sakfakta erinrar jag mig. Du hade noll koll på vilka personer det handlade om - så kasta inte sten i glashus:
Du ger ett förvirrat intryck snarare än Julia.

Julia beskriver mycket detaljer i förhör, lås och annat. Däremot står hon på en sida som omöjliggör att se vänster skärm på Lisas moped.
Utöver detta ser hon inga andra personer eller bilar likt Rebecka, Lucia eller Harald runt 18.20.

Solklart.

Vad är fel om jag litar på pappan mer än Julia?
2016-01-23, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Vad vet vi om hans aggressivitet då? Ett hotfullt utfall mot IB under åren de var tillsammans. Det är inget som tyder på att han ska ha burit på något djupt hat eller sadistiska begär som drivit honom till att vilja döda en för honom helt okänd och oskyldig flicka.
Det är INTE VAD SOM FRAMKOMMER - dvs DINA FÖRSKÖNANDE TERMER. Han slår på IB med en kraft som är likt en man. Han puttar, slår henne på knäna, provocerar, nedvärderar samt trakasserar henne halva nätterna så att hon gråter. SADISTISKA DRAG.

... Och därav, med tanke på mordets våldsamma, sexualsadistiska karaktär hade det varit väldigt bra om man kollat:

# Varför han slog sin exfru och var våldsam mot henne så att de skildes.
# Varför han inte har kontakt med sin dotter.
2016-01-23, 22:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp. Kan fortfarande komma och det har jag redan skrivit om.

Och det kommer inte att ske, NB kommer att få sitt straff fastställt utan någon som helst undersökning om hur skev i huvudet han är.

Varför ens låtsas om att rättsväsendet är intresserat över NB,s mentala status, livstid är vad som gäller.

Jag anser ju personligen att dödsstraff vore lämpligare men varför dessa charader, ingen är intresserad över hur NB är funtad egentligen.
2016-01-23, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför skulle det vara en rättsskandal, litar du inte på att domstolen kan göra en korrekt bedömning? Accepterar du inte hur domstolarna med all sin erfarenhet och vishet fattar beslut?
Jag litar på min egen bedömning av fallet, som överensstämmer med TR:s dom. Ser ingenting som skulle kunna få HR att inte fastställa livstidsdomen. Att HR skulle göra en annan bedömning än TR gjorde av Irinas vittnesutsagor ser jag som en orimlighet. Därför är det omöjligt i just detta fallet att svara på din fråga. Irinas vittnesmål saknar betydelse, hon har ingen trovärdighet.
I övrigt litar jag på att domstolarna oftast gör en korrekt bedömning men självfallet kan det också finnas undantag.
2016-01-23, 22:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vad är fel om jag litar på pappan mer än Julia?
Inte ett dugg. FUP sid 144: "Julia berättar att nycklarna inte satt tändningslåset till Lisas moped och att Lisas hjälm låg i omklädningsrummet när hon lämnade".
NLT:s direktrapportering: "Jag tror inte det var låst på morgonen. På kvällen minns jag inte".
Pappan är konsekvent.
2016-01-23, 22:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
"BÖR SKE"? Menar du att Niklas Långström har författat någon onanihandbok där han beskriver vart det bör ske och hur, för att det skall vara normalt? Det låter lite långsökt
Den länken får du allt försöka hitta själv.

Hur som helst så verkar det NB pysslat med inte vara så vanligt förekommande på arbetsplatser och om det förekommer så använder man sig oftast av en toalett. Så, lite dubbelfel av NB då.

NLT liverapportering.

https://brottsplatssverige.se/direkt...ngen-dag-fyra/

Det NL säger har en utgångspunkt i en kristen etik och moral misstänker jag. Han förmedlar det han uppfattar vara normalt ifrån en sådan utgångspunkt.

Oavsett var jag själv har sex och hur jag tar hand om min sperma och vad som är hygieniskt eller inte så kan jag förstå att folk inte är så nogräknade i en lada som håller på att renoveras, jag tänker främst på hur många ton bajs och kiss kossor eller grisar har dumpat på det golvet genom åren. Det skadar inte att ha lite perspektiv på saker och ting tycker jag.

Ladan var inte en lokal för livsmedelsproduktion som var i drift, och vad det hygieniska beträffar så anser jag att bajs, sperma, koskit, hydraulolja, snus, spottloskor, avgaser med mera är precis lika äckligt att ha i min mat. Folk gör en höna av en fjäder angående den där bajshögen och sperman.
2016-01-23, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och det kommer inte att ske, NB kommer att få sitt straff fastställt utan någon som helst undersökning om hur skev i huvudet han är.
Varför ens låtsas om att rättsväsendet är intresserat över NB,s mentala status, livstid är vad som gäller.
Jag anser ju personligen att dödsstraff vore lämpligare men varför dessa charader, ingen är intresserad över hur NB är funtad egentligen.
Låtsas? Vad yrar du om?
Att åklagaren skiter i RPU är inte ett dugg konstigt - han går på fällande dom och livstid.

Det har sen hänt förut - dvs domslut skyldig i HovR och inför påföljd. DET är vad jag skriver och inte ATT det kommer ske.
Jag vet väl för fan inte vad domstolen tänker företa sig.

Sen vore det däremot jävligt, förbannat, helt otroligt mycket intressant.. att få veta bakgrund på en sån här äcklig dubbelnatur.
2016-01-23, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Det är alibi som stöds av fakta.
Varför tror du att en enig TR dömde honom till livstid då om han har "alibi som stöds av fakta"?
Otur då eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in