2016-01-23, 22:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Du vet ju inte exakt hur det sagts för det handlar om översättningar och hon har heller inte haft någon möjlighet att förstå vad det står och själv kunna läsa igenom det. Men en sak kan du vara klar över och det är att utredaren vinklat varenda rad till Nerijus nackdel. För de var övertygade om att det var han som var gärningsmannen.Nu gällde det bara att sätta dit han. Hon är ju satt under enorm psykisk press och hotad att dömmas till fängelse som skyddande av brottsling. Efter att Lindström gogglat och visat dom bilder på uppståndelsen i litauisk media så begriper en idiot att hennes son mår dåligt av att hans mamma sitter i fängelse anklagad för medskyldig till mord. Helt uppenbart har polisen utnyttjat situationen. Givetvis vill hon komma ut i från detta helvete och åka hem och berätta hur det ligger till. Hon hade inget val i det läget.Och tror du verkligen att hon skulle vilja skydda sin make med falskt alibi om han begått ett sånt bestialiskt mord?
Och du kan väl inte vara helt blind för att tidschemat inte håller och bygger på klar fakta. 18.00-1815, ser Schoni dom sitta vid deras trappa till bostaden. Gustav säger han kommer hem vid sju och möter sin bror i allén, men det måste varit tidigare eftersom brodern HJ kommer hem till konstnären vid cirka 19.00. och HJ som var så uppmärksam på grund av stölder i området. Tror du inte Gustav har sagt då att han reagerat på att han sett en moped stått utanför cafeét och dels en hantverkarbil som är lätt att lasta i vid denna tid en söndag när alla hantverkare är lediga normalt. Tror du då inte att HJ sannolikt har kört en runda runt byggnaderna, runt caféet och ladan och spritfabriken. Han som hade jobbat med lantbruk i Ryssland i sju år och lärt sig vara uppmärksam. Sannolikt befinner han sig betydligt tidigare i detta område än vad som uppgivits. Och vilken bil kör han? Har han kanske lånat sin fars svarta Suv, när han åker ifrån Blomberg, eler är det klarlagt? Den svarta suven som senare lämnas in till Åkessons bilfirma i Götene och de uppmanas att också göra rent i bagaet för att AJ ska åka bort ca två veckor senare över midsommar.
Enligt lillbrorsan satt dom inte och drack kaffe på trappan vid sexsnåret. Ljuger han? Varför, i så fall? Om det är sant att dom faktiskt gjorde det så vill han väl inte sätta dit sin bror för ett mord som han måste vara oskyldig till?

Har Choni vittnat i rätten? Det är ju ett vansinnigt viktigt vittnesmål.
2016-01-23, 22:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Enligt lillbrorsan satt dom inte och drack kaffe på trappan vid sexsnåret. Ljuger han? Varför, i så fall? Om det är sant att dom faktiskt gjorde det så vill han väl inte sätta dit sin bror för ett mord som han måste vara oskyldig till?

Har Choni vittnat i rätten? Det är ju ett vansinnigt viktigt vittnesmål.
Ja, hon vittnade i TR, och vittnesmålet spelades upp i HR i tisdags.
2016-01-23, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Ja så har pappa Holm sagt och det kan vi väl tro på. Däremot Julias vittnesmål är osäker. Julia var självupptagen och tog tom en selfie innan hon körde i väg. Julia knappast tittade på Lisas moped.
Julia är inte minsta osäker. Däremot har du svamlat en hel om sakfakta erinrar jag mig. Du hade noll koll på vilka personer det handlade om - så kasta inte sten i glashus:
Du ger ett förvirrat intryck snarare än Julia.

Julia beskriver mycket detaljer i förhör, lås och annat. Däremot står hon på en sida som omöjliggör att se vänster skärm på Lisas moped.
Utöver detta ser hon inga andra personer eller bilar likt Rebecka, Lucia eller Harald runt 18.20.

Solklart.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Han hade väl svårt att få upp sin lilla mask, annat än då han var bakfull? Han kanske var extra kåt på ett litet "äventyr" som innefattade blottad, hängd och tejpad flicka. Sådär dagen efter, menar jag.

Bakiskåt efter en eller två sexpack 3,5% , blev han ens berusad?

Drack han sig full dagen innan han påstås ha frågat Adriana om vägen till Medelplana också? Om inte så var det inte ett sexövergrepp som var planen, jag drar den slutsatsen av ditt resonemang.
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans aggressivitet är dock inte lika ointressant - dvs bortom hans överkonsumtion av 6-pack.

Vad vet vi om hans aggressivitet då? Ett hotfullt utfall mot IB under åren de var tillsammans. Det är inget som tyder på att han ska ha burit på något djupt hat eller sadistiska begär som drivit honom till att vilja döda en för honom helt okänd och oskyldig flicka.
2016-01-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att nåt är galet med denna man råder ingen tvekan - oavsett om det är utan ICD, DSM eller skattning via Hare för all del..

Att prata dagligen med en förälder ser jag inte som värst märkligt - alla har väl olika livsrutiner: däremot verkar hans morsa korkad via hennes paranioda försvarstal i media.
Det finns för lite via Mamma Mö för att uttala sig. Däremot finns en hel del via förhör om NBs personlighet via de som känner honom bäst och det säger en hel del:
Det finns sidor hos NB som Blombergsborna inte sett.
Det är högst troligt inte en så lugn och fin man som man tolkat honom som.

Att hålla detta dubbelspel i skick är nog inte så enkelt. Att dra en handtralla och fantisera håller stressorerna i skick till viss del.

HR kan väl efter domslut kräva att en RPU görs innan lämplig påföljd bestäms?
2016-01-23, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ja vad kan det bero på att jag har kontakt med Niklas Långström. Du tänker, vill poängtera, att jag är patient. Så kan det vara. Men nu talar vi inte om mig utan går till kärnan. Hade du länk till Niklas Långström. Dennes svar i TR gills inte. Inte heller Bengt. Vet du ens vem Bengan är

Seså. Länk tack till min "polare" Niklas. Där onani bl a bör ske på toa med vatten, desinfektionsmedel, och sats nerspolad.
"BÖR SKE"? Menar du att Niklas Långström har författat någon onanihandbok där han beskriver vart det bör ske och hur, för att det skall vara normalt? Det låter lite långsökt
Den länken får du allt försöka hitta själv.

Hur som helst så verkar det NB pysslat med inte vara så vanligt förekommande på arbetsplatser och om det förekommer så använder man sig oftast av en toalett. Så, lite dubbelfel av NB då.

NLT liverapportering.
Citat:
Simon Wadebäck: Hur pass vanligt är det att män och kanske kvinnor onanerar på sin arbetsplats?
- NL:Vi brukar kalla det för hypersexualtiet och detta kan öka risken för att man ska agera ut.
Simon Wadebäck: Jag frågar igen, hur vanligt är det bland allmänheten?
- NL: Det kan handla om 5 procent, det vanligaste är att man gör det på t.ex. en toalett för att det inte ska bli upptäckt
.
https://brottsplatssverige.se/direkt...ngen-dag-fyra/

2016-01-23, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Drack han sig full dagen innan han påstås ha frågat Adriana om vägen till Medelplana också? Om inte så var det inte ett sexövergrepp som var planen, jag drar den slutsatsen av ditt resonemang.
Brandy. Att det sups till lördagar framkommer. Han fyller på och ljummar runt på 3,5r. Frun försöker förhindra att han kör bil då han dricker men det lyckas inte.

Han dricker öl hela dagen den dag han grips och tar bilen från Martorp. Dess innan har hans bror fått köra pga av öldrickande på arbetet. Han luktar alkohol då han pratar med MPS.

Normalt? Not.

Lägg därtill rattfylla i England.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Hon var osäker om hur många det rörde sig om. Ansikten såg hon inte.
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

2 st 6-pack 3,5 % innehåller omräknat ca 48 cl starksprit, om det är 1/2-litersburkar.
Han kanske var ännu kåtare dagen han tog BO.
Men det spelar egentligen ingen roll, han lär torska på livstid i HovR också.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HR kan väl efter domslut kräva att en RPU görs innan lämplig påföljd bestäms?
Japp. Kan fortfarande komma och det har jag redan skrivit om.
2016-01-23, 22:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack! Ska lyssna på ljudfilen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in