2016-01-23, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Var står detta?
Personundersökningen
2016-01-23, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
NB skulle knappast bajsa på golvet eller spruta sperma på väggarna i någons hus. Vad han gör i den redan skitiga ladan är ingen stor grej. Det vittnar väl om att han inte är den allra mest fräscha och hygieniska personen men man behöver inte dra större växlar på det än så.
Första meningen raderade jag helt.

Andra meningen är sann utifrån vad man jämför med, eftersom allting är relativt:

Med tanke på det sexualsadistiska mordet på Lisa som NB utfört så bleknar både skithögen och sperman.
2016-01-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej, jag menade att jag tror att Lisa var valt i förväg som offer. Fasten Tore Brandtler påpekade att så var inte fallet. Varför Brandtler kommenterade det, förstår jag inte. Hur kunde han veta det? Den där mystiska bilen skulle annars kunnat köra efter Julia och tagit henne i stället. Den vägen är en rätt ödslig väg. Där skulle varit mycket lättare att kidnappa en flicka än framför caféet, tycker jag.

Tore Brandtler visste inte, han trodde att LH inte var ett utvalt offer. Jag själv tror som Tore. Jag skulle inte kalla den vägen för ödslig, och det kanske är lättare att kidnappa någon som färdas på sin moped.... Att kidnappa en flicka från caféet verkar ha gått lätt som en plätt.
2016-01-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
NB kanske smet iväg efter kaffedrickandet och utförde sitt dåd?
Det är vad jag tror. Han stack emellan med en fikapaus bara, inför kvällspasset. Allt var ju förberett och klart nu.
2016-01-23, 23:21
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackshild
blackmolly123 En fråga

Jag har läst endel på tråden, och alla handlingar.
Det jag saknar är att folk har samtalat för lite om
hela hans psykiska status både förberedelse och anfall
och situationen under själva mordet.

Hur har hans psyke fungerat ?
Hur har hans psyke fungerat vid upphängningen ?
Och sedan hela hans sätt ifrån ladan till Martorp.?
Och det jag kan se i handlingarna är en ohygglig ilska
och en fruktansvärd aggressivitet när han tryckt in henne
i det trånga skåpet.

Hela hans handlande under hela tiden från mordet och till
hans ilska och aggressivitet i hur han hanterat kroppen vid
Martorp.

En normal person kan bli arg under normala former.
Men rent Psykologiskt anser jag att hela hans ilska och
aggressivitet är av mer sjuklig art.
Vist har man samtalat om psykopater m.m. men jag tycker
att det saknas mer djupgående samtal om hur hans psyke
har fungerat vid ett så ohyggligt mord på en ung flicka.

Det är ju en sådan ilska och aggressivitet under hela
situationen, och vad är det som utlöst ett sådant sätt.
Det verkar vara en hund begraven....varken åklagare eller
Advokat eller rätten har djupare ställt sig dessa frågor.

Man borde gå till botten med hans ohyggliga ilska och
fruktansvärda aggressivitet.

Det är väll viktigare åt vilket håll mopeden stod, eller om det blåste, eller liknade konstiga saker jag läst på tråden.

Jag tycker oxå detta är väldigt intressant, trots att jag inte är så insatt i ämnet.
Hans bror vittnar om att han alltid är stressad, och Adriana sa i sitt vittnesmål att han var svettig och stressad. Jag får intrycket att han verkar vara kraftigt ångestladdad/ha mkt spänningar i kroppen och hans höga ångestnivåer i samband med hur han kanaliserade ut den via sina sjuka fantasier, är kärnan i detta tror jag.
När han blir kåt och får ett adrenalinpåslag får han ut sina kraftiga spänningar och då öser det på nåt oerhört för honom som har så kraftiga spänningar. "Reptilhjärnan" tar över helt och hållet och hans högre hjärncentra funkar inte alls och till slut blev resultatet sadistiskt mord.

Det har beskrivits att hans bekantskapskrets är väldigt liten, ingen känner honom. Att ha så liten bekantskapskrets och folk man diskuterar saker och ting med, gör att det blir lättare att "normalisera" udda tankar och beteende. Han blev aldrig ifrågasatt liksom.

Du skrev nåt om att hans aggressioner och ilska är av mer sjuklig art. Det har skrivits om att han åt Tradolan, en ganska svag opioid. Om det var så och han var utan dem ibland och blivit beroende, så vet jag att abstinensen gör att man både blir fruktansvärt kåt och även aggressiv. Regelbundet drickande under lång tid skapar mer eller mindre ångest/abstinens/spänningar i kroppen, och vad de sagt på bygden så köpte han ofta öl i Källby.
Han kanske alltid haft en hög grundspänning i kroppen, och i kombination med det jag skrev ovan, även om den lilla bekantskapskrets han hade, kan ha skapat detta monster?
Säkert något i barndomen som spökar oxå.
2016-01-23, 23:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att han beter sig förunderligt denna nekrofil beror på att han är påhittad. En slags Mållgan.

Om man håller sig till att han är dömd i TR som mördare och det är detta HovR ska ta ställningså blir det mer normalt varför han flyttade på henne:

För att försöka undkomma ett mord
.
Ja, det brukar vara den vanligaste anledningen till att flytta en kropp.

Om NB snubblat över en död kropp så skulle han nog ha ringt sin kompis AJ fort som sjutton.
2016-01-23, 23:24
Medlem
Det är möjligt att NB är skyldig men han är ingen sexualsadist, det är en historia som lagts ovanpå mordet för att dölja sanningen.
Jag tror inte heller att han är skyldig på så sätt som du menar, jag tror att han hjälpt någon.

Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Ödsla inte din tid på folk som påstår dumheter som att NB inte är skyldig eller att han inte är en sexualsadist eller liknande trams.
Man kan ju förstå varför AJ sitter och lovordar NB och säger att han är en av de bästa och mest pålitliga personer han någonsin anställt (undrar vad fan det är för folk han normalt anlitar). Klart AJ vill rädda sitt eget skinn. Men en användare på Flashback som låtsas som att det inte är något konstigt med att skita på golvet på sin arbetsplats eller att gå omkring och onanera där är helt enkelt irrationell och kan inte övertygas med logiska argument.
Som sagt, NB ÄR skyldig och han ÄR en sexualsadist. De som låtsas annat är antingen troll eller retarderade.
2016-01-23, 23:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det är vad jag tror. Han stack emellan med en fikapaus bara, inför kvällspasset. Allt var ju förberett och klart nu.
Fast lillbrorsan har väl inget minne av den här fikapausen? Eller är det jag som minns fel. Dom små grå lurar mig ibland.
2016-01-23, 23:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, det brukar vara den vanligaste anledningen till att flytta en kropp.

Om NB snubblat över en död kropp så skulle han nog ha ringt sin kompis AJ fort som sjutton.
Varför skulle det vara den vanligaste anledning till att flytta en kropp? Är inte det att för att dölja mordet? Nu ringde inte NB AJ, han gjorde något ovanligt, men inte lika vidrigt som mord.
2016-01-23, 23:27
Medlem
Citat:
Sa inte Choni att det var vid sex - kvart över sex?
FUP sid 187: ...ca 18.00...
2016-01-23, 23:27
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är möjligt att NB är skyldig men han är ingen sexualsadist, det är en historia som lagts ovanpå mordet för att dölja sanningen.
Jag tror inte heller att han är skyldig på så sätt som du menar, jag tror att han hjälpt någon.

Vilken sanning är det du syftar på?
2016-01-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag är inte säker. Om det är riktigt och han åkte till ladan efter det så hann han varken planera eller förbereda något, troligen hittade han Lisa redan död, skändade kroppen och transporterade den till Martorp.

Om vi leker med tanken att du har rätt.

Han tiger sig igenom HovR som fastställer TRs livtidsdom.

Sedan för han för sig att han ska prata, påstå att han
hittade Lisa död osv mm mm.

Kommer HD att överhuvudtaget bry sig om han inte kan
lägga fram nya bevis som styrker det han då skulle påstå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in