Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-24, 17:56
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lvedin
Intressant, har du länkar till statistiken ?

På hur mycket öl danskar dricker?
Citera
2016-01-24, 17:59
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Öh, nä. Gör du? En amerikanare är en invånare i USA.

Nej , men samma jämnförelse.
Senast redigerad av LiberalGuy 2016-01-24 kl. 18:05.
Citera
2016-01-24, 18:03
Medlem
De hatar oss för att vi en gång i tiden ägde deras länder eller delar av dem, de har därmed "rätten" att hata oss.

Svenskarna måste sluta ge bort allt de har.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-01-24 kl. 18:20.
Citera
2016-01-24, 18:06
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Så alltså tyskar är bröder med holländare och britter för dom talar västgermanskt språk?
Det vet inte jag, det får du fråga dem. Men antagligen ser färre holländare britter som broderfolk och vice versa än vad svenskar ser norrmän som broderfolk. Du behöver inte se nordbor som broderfolk om du inte vill. "Broderfolk" är ett väldigt relativt begrepp.
Citera
2016-01-24, 18:12
Medlem
Patrik2108s avatar
Invandrade nordbor har högre sysselsättningsgrad än infödda svenskar så de dricker nog inte bara öl och flaggar hela dagarna.
Senast redigerad av Patrik2108 2016-01-24 kl. 18:15.
Citera
2016-01-24, 18:14
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det vet inte jag, det får du fråga dem. Men antagligen ser färre holländare britter som broderfolk och vice versa än vad svenskar ser norrmän som broderfolk. Du behöver inte se nordbor som broderfolk om du inte vill. "Broderfolk" är ett väldigt relativt begrepp.

Jag har aldrig dömt någon efter etnicitet utan efter mina egna erfarenheter och det finns flera på flashback som nämner samma sak om våra nordbors hat gentemot mot svenskar. Broderfolk?

Sedan var inte tråden om kriminalitet utan att tycka om landet Sverige och vara tacksam. Vilket jag finner sällan bland finnar, norrmän och danskar, snarare spyr dom galla på oss. Medans tyskar, holländare och britter ser upp till oss.

Jag skulle aldrig spela Sveriges nationalsång eller hissa flaggan när jag bodde i London.
Citera
2016-01-24, 18:21
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Invandrade nordbor har högre sysselsättningsgrad än infödda svenskar så de dricker nog inte bara öl och flaggar hela dagarna.

Vad då? Norrmän som shoppar billig mat och alkohol och är allmänt respektlösa. Jag är uppväxt i Strömstad så jag vet.
Citera
2016-01-24, 18:23
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Försvarar inte våldtäkt vem det än är som utför det. Så en annan nordbo har mer rättighet att våldta än någon annan?
Hur kunde du dra den slutsatsen?

Många här är besatta av att leta upp och prata om våldtäkter begångna av utomeuropéer.
Utan att prata om nåt annat.

Har jag gjort mig förstådd?

Försvara våldtäkt?
I'm out of here
Senast redigerad av Ziaya 2016-01-24 kl. 18:24. Anledning: stavning
Citera
2016-01-24, 18:23
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Jag har aldrig dömt någon efter etnicitet utan efter mina egna erfarenheter och det finns flera på flashback som nämner samma sak om våra nordbors hat gentemot mot svenskar. Broderfolk?

Sedan var inte tråden om kriminalitet utan att tycka om landet Sverige och vara tacksam. Vilket jag finner sällan bland finnar, norrmän och danskar, snarare spyr dom galla på oss. Medans tyskar, holländare och britter ser upp till oss.

Jag skulle aldrig spela Sveriges nationalsång eller hissa flaggan när jag bodde i London.
Jag tycker det är rimligt att norrmän och danskar spyr galla på oss ibland när vi svenskar riskerar hela vår nordiska identitet och trygghet.
Citera
2016-01-24, 18:24
Medlem
Citat:
På hur mycket öl danskar dricker?
Nja, på något av det som stödjer att våra grannar är sämre för oss än utomnordiska och utomeuropeiska. Alltså finns det något mer än din egen observation och uppfattning som t ex "Medans andra invandrare jag känner jobbar hårt ".

Jag undrar, för det finns statisik på SCB att nordiska invandrare har högre sysselsättingsgrad än både europeiska och utomeuropeiska invandrare, se länken sidan 35+37. Jobba hårt eller inte, men nordiska invandrare dra in mer skatteintäckter per capita i Sverige och har mindre bidrag syns ju här:

Sysselsättningsgrad.
Svenskfödda: ca 82%
Nordiska invandrare: ca 65%
Europeiska invandrare: ca 61%
Utomeuropeiska invandrare: ca 50%

http://www.immi.se/integration/integration-rapport3.pdf
Senast redigerad av lvedin 2016-01-24 kl. 18:27.
Citera
2016-01-24, 18:25
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Vad då? Norrmän som shoppar billig mat och alkohol och är allmänt respektlösa. Jag är uppväxt i Strömstad så jag vet.
Om du mest träffat shoppingturister så förklarar ju det varför du aldrig träffat en som jobbar i Sverige.
Citera
2016-01-24, 18:29
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Hur kunde du dra den slutsatsen?

Många här är besatta av att leta upp och prata om våldtäkter begångna av utomeuropéer.
Utan att prata om nåt annat.

Har jag gjort mig förstådd?

Försvara våldtäkt?
I'm out of here

Jag skrev lite dumt jag erkänner. Men för mig är det märkligt att det är mer acceptabelt att en nordbo begår ett brott i Sverige än en icke nordbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in