2016-01-25, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så samtal från flickor från 2009 finner du sakligt? För att?
Hon ägnar sig åt att kasta skit åt alla håll i den desperata förhoppningen att något ska fastna. Jag tror inte hennes eftermäle från fallet kommer att vara vackert.

Det där med tjejer som har känt obehag eller varit med om något finns i FUP, anställda på spritfabriken, hur sakligt som helst.
2016-01-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Det är väl inte så konstigt att argumentationen är korkad.
Den är ju mer eller mindre hämtad från FB:s alternativförespråkare...

Typiskt gick det inte att skönja minsta spår av inspiration från FB i åklagarens argumentation. Är det nån av er mer balanserade skribenter som känner sig sårad av det förbigåendet? Skulle inte tro det. Det hade bara varit för beklämmande.
2016-01-25, 21:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med tjejer som har känt obehag eller varit med om något finns i FUP, anställda på spritfabriken, hur sakligt som helst.
Vi får väl vara ense om att vara oense. Spritfabriken är nedlagd, det enda gemensamma är platsen.
Hon försöker med FUD men man får väl vara tacksam att hon inte gjorde en Silbersky och började citera Stig Dagerman. Det fungerade inte det heller.
2016-01-25, 21:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lite här.
Du kan söka på "lekt i ladan" på den här tråden.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Länk i fallande ordning.

IR säger kan, hon påstår ingenting.

Phelipevilla som påstår.

ikarus80 som påstår.

Det är rätt så vanligt att folk i krimtrådarna inte kan skilja på ett påstående och ordet kan, det är min erfarenhet, det gagnar ingen att inte vara korrekt i det här avseendet, det blir mest bara snömos på sista raden när man inte skiljer på begrepp, jag tycker så.
2016-01-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har idag inte haft så mycket tid att vare sig följa rättegången eller tråden.

Läste på text-TV att dom kommer att meddelas den 8 februari.

Det lilla jag har läst i tråden idag, så har jag läst något om att HR i morgon kommer att meddela om den häktade skall kvarbli i häkte.

Även begäran om RPU från IRs sida.

Stämmer detta?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6352667

Citat:
Mats: Om hovrätten ändå skulle fälla mannen, öppnar nu Rönnbäck för att han borde genomgå en rättspsykiatrisk undersökning.

11:49, 25 January 2016
2016-01-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
[lesta att hålla i en slutplädering efter en så galenpanna som Inger Rönnbäck visade sig vara. Kom igen, Twin peaks står människan och yrar om. Är Lisa Holm Att jämföra med Laura Palmer i den serien som blev mördad av sin pappa som egentligen visade sig vara besatt. Advokat dessutom. Någon verklighets förankring måste hon ju ha om hon förväntar sig att bli tagen på allvar. Ungefär som om åklagaren skulle kontra med att att dra in filmen The Shining När han talar om N som gästarbetare på Blomberg. Jag tror att både åklagare och målsägandebiträdet fick bita sig rejält i tungan för att inte avsluta med att föreslå en sinnesundersökning av advokat Inger Rönnbäck.

AHA, var det det hon anspelade på med Twin peaks
2016-01-25, 21:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stämma av inställningen?

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det bekymrar mig inte. De ska väl åtminstone sätta sig ner och stämma av inställningen.

Nej det bekymrar inte mig heller. Jag bara undrade.

Kan mycket väl vara på det sättet som du skriver.
2016-01-25, 21:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Länk i fallande ordning.

IR säger kan, hon påstår ingenting.

Phelipevilla som påstår.

ikarus80 som påstår.

Det är rätt så vanligt att folk i krimtrådarna inte kan skilja på ett påstående och ordet kan, det är min erfarenhet, det gagnar ingen att inte vara korrekt i det här avseendet, det blir mest bara snömos på sista raden när man inte skiljer på begrepp, jag tycker så.
Tror du ledamöterna i HR kände rimligt tvivel och tänkte att, japp: hon kanske faktiskt var därinne och lekte, med snören, tejp och IBs trosor?
Hade hon varit mer fokuserad på de punkter hon kunnat framkalla tvivel än på att skjuta på precis allt tror jag det hade gagnat försvaret bättre.
2016-01-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Exakt. Passivt aggressivt brukar man väl kalla det där. Halvkvädna visor som inte leder nånvart. Massor av dom.
Vad bra, då fick jag en term för ett fenomen, som jag lagt märke till inte bara hos advokaten, och massor att läsa om, visar det sig. Begreppet används tydligen mycket i relationsanalys och det är så jag spontant upplever advokaten: jag skulle inte stå ut en dag med henne. Min personliga och helt osakliga uppfattning förstås...
2016-01-25, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vi får väl vara ense om att vara oense. Spritfabriken är nedlagd, det enda gemensamma är platsen.
Hon försöker med FUD men man får väl vara tacksam att hon inte gjorde en Silbersky och började citera Stig Dagerman. Det fungerade inte det heller.

Men männen fanns kvar i Blomberg.

FUP. s.274 citat;

Längst ner i raden av hus ligger en villa som är under renovering. Agneta har tankar kring de två männen som jobbar där. De är från Lettland och har tidigare varit otrevliga mot tjejer som jobbat på spritfabriken när den låg vid Blomberg. Detta har Agneta hört av en kvinna som heter Rajli Kosonen. Rajli har tidigare arbetat på spritfabriken

Med Lettland avses med största sannolikhet Litauen.

Hur sakligt som helst av IR att dryfta för domstolen att de båda männen har varit otrevliga mot tjejerna. NB och -->AB bör vara de två män som Agneta vittnar om, precis hur sakligt som helst ovasett om spritfabriken är kvar eller inte.
2016-01-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hahahaahaha - vad i helvete skriver du?!

Det var tamejfan det mest långsökta förklaring som hittills skådats om hur NBs blod överförs - fullständigt horribelt och tekniskt omöjligt.
Nej, det är en av många förklaringar i brist på ett av åklagaren framlagt händelseförlopp hur hon kom till hängingen (och sen boden). Han gillade fantasin om sexuallsadism så efter mopeden hoppade han direkt till hängningen, sedan till arbetsboden, hoppade över lite vittnen och ev. förklaring till fynden efter grusvägen. Dessutom brydde åklagaren sig inte om att bilen var ren från spår efter Lisa trots att mördaren kladdat överallt på hennes kläder, det var den som användes annars fungerar inte han och polisens fantasi. Ja, det finns mera också men det räcker så, du vill ändå inte se några brister.

Blodet var det ja, vems var det nu då? NB:s DNA ovanpå, i eller i plaggets av blod fuktade fibrer? Var togs provet egentligen? Går det att åldersbestämma blodet och fläcken (den blodlika besudligen). Är blodgrupp undersökt? NB:s, Lisas, kontaminering eller en sur polis som vill ha fallet löst. Ja vem vet, horribelt och tekniskt omöjligt.
2016-01-25, 21:39
Medlem
Citat:
Det är meddelat, har för mig att det fanns med på någon av liverapporteringarna men annars finns det på Hovrättens hemsida:

http://www.gotahovratt.se/Lisa-Holm-malet/
Helt åt helv att han ska få
ö-klaga tigsrätts-domen, med hans dna innanför flickans byxor på mordplatsen e.t.c. Ign chans
att ngn annan gjort detta,det=ju helt omöjl !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in