Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Nej, dagar och veckor är helt uteslutet i min mening. Jag tror vi pratar om någon timmes "stalking" på sin höjd, men offer är inte ens då utvalt.
Vem som helst som kör moped, och han har ingen aning om vem. Bara att.
En kortare spaningsperiod kan nog ha förekommit. Kört förbi mot Medelplana en gång kanske, och räknat mopeder. Räknat bilar. Kanske rent av känner igen tex Rebeckas bil.
Nära stängningsdags, stillastående gömd bevakning.
Noterar en moped försvinna. En moped kvar på baksidan.
Stängning.
Delning på gruppen som stänger, precis som vanligt enligt rutin. En ensam tjej går något före mot baksida. Vänta.. Där går dom två andra mot andra parkeringen och kör iväg.
Läge..
Oftast är det en ganska primitiv form av spaning och förberedelse när det handlar om en för GM okänt offer.
Såhär tror jag oxå det gick till, han hade tänkt ta Adriana dagen innan, men jag tror det var ett tillfälle som gavs som han tog. Troligen alltför oförberett, stort adrenalinpåslag (svettig stressad enligt Adrianas vittnesmål) någonting gör att han avbryter.
Dagen efter ser två mopeder, en som åker tidigare, tillfället ges utan någon längre planering, det är oxå därför det ser ut som det gör med dna och vittnesmål all over the place, spridda tillhörigheter, stress i kombo med adrenalin, orationellt beteende som oxå gör att han sitter där han gör....
Adriana klarade nog livhanken med nån sekunds marginal, undra vad hon tänker när AJ sitter i rätten och sprider lovord över mördaren som va ett ögonblick från att ta henne. Tror inte hon sätter sin fot i Blomberg någonsin igen.....