2016-01-29, 20:28
Medlem
Shuffleslaps avatar
Bra att höra att det inte var någon censur iaf
Citera
2016-01-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffleslap
Bra att höra att det inte var någon censur iaf

Hur kommer detta sig?
Det fungerar via TOR nätverk, jag har inte läst alla inlägg. Vad har jag missat?
Citera
2016-01-29, 20:29
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Frågan är hur det kommer sig att det enbart är artiklar som handlar om Sverige som inte går att nå i så fall.

Förmodligen har "svenskt" innehåll fått extra mycket trafik från Sverige de senaste dygnet och Akamai har kanske skalat ut med fler instanser. Kanske har dessa instanser inte varit uppdaterade med det senaste innehållet och de agerade som att innehållet inte fanns tillgänglig och gjorde då en redirect till en felmeddelandesida på Daily Mail.
Citera
2016-01-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
[...]

att vissa börjar anklaga regeringen mm säger en del om hur paranoida en del är för att bara censurera några få artiklar på en sida skulle krävas sjukt mycket jobb och ingen svensk isp skulle orka med det jobbet då det är en kostnad

Det skulle inte vara första gången svenska regeringsmedlemmar censurerar internet. https://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%...bbplatser_2006

Citat:
[...]

En tjänsteman vid Utrikesdepartementet och personal från Säkerhetspolisen tog därefter kontakt med Sverigedemokraternas webbhotell, Levonline AB, som den 9 februari 2006 stängde ned webbplatserna.

[...]

Laila Freivalds meddelade den 21 mars 2006 sin avgång som utrikesminister, bl.a. sedan det framkommit uppgifter om att hon i förväg känt till UD:s kontakter med Levonline, vilket hon tidigare enligt fleras tolkningar (däribland statsminister Göran Perssons) hade förnekat.

[...]

Bortsett från detta kommer regelbundna uttalanden från diverse riksdagspolitiker eller därmed jämförbara personer om att censurera internet.
Citera
2016-01-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
ett exempel kan vara att dem har typ 100 servrar som sprider ut hemsidan så kommer olika artiklar hamna på olika servrar vilket leder till att vissa saker funkar medans annat inte funkar..

ofta så står servrarna inställda på att cachea sakerna enligt ett visst mönster och sedan bara uppdatera dem typ en gång per dag så blir det då fel så kan det ibland ta dagar innan det fixas
Aha, så det kan vara så att beroende på varifrån man skickar sin förfrågan så beter sig trafiken annorlunda, och att "sverige-servern" inte gör sitt jobb här? Kan denna typer av tjänster "gå ner" då och då?
Citera
2016-01-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Aha, så det kan vara så att beroende på varifrån man skickar sin förfrågan så beter sig trafiken annorlunda, och att "sverige-servern" inte gör sitt jobb här? Kan denna typer av tjänster "gå ner" då och då?

Varför fungerar det då på mobilen t.ex?
Citera
2016-01-29, 20:34
Medlem
glodhetts avatar
Även denna artikel blockas i Sverige och den är mycket läsvärd. Ändras till UK via vPN så går den att läsa:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...t-Molndal.html

De skriver rätt hemska saker om Mölndal och Göteborg:
EXCLUSIVE -The city destroyed by migration: Inside the Swedish town where armed gangs patrol the streets, crime has exploded and a beautiful social worker's murder has shocked Europe

(sorry, såg nu att den länkats tidigare)
Citera
2016-01-29, 20:34
Medlem
dajevlars avatar
fast kan nån länka ursprunget igen... orkar inte gå igenom alla....
Vänta - det funkar ju inte än ju..... OK...

Fast hela skiten är för jävligt, Sverige är inte vad det var. Brukar kolla gamla TV-program och melodifestivaler för nostalgi, för att minnas. Those were the days. Fy fan vad de gjorde...... medvetet.
Senast redigerad av dajevlar 2016-01-29 kl. 20:39.
Citera
2016-01-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Förmodligen har "svenskt" innehåll fått extra mycket trafik från Sverige de senaste dygnet och Akamai har kanske skalat ut med fler instanser. Kanske har dessa instanser inte varit uppdaterade med det senaste innehållet och de agerade som att innehållet inte fanns tillgänglig och gjorde då en redirect till en felmeddelandesida på Daily Mail.

Jag tror forvisso att det finns en teknisk forklaring, men med det sagt, vad det verkar sa funkar det ju via svensk 3G? Det ar mysko....
Citera
2016-01-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Varför fungerar det då på mobilen t.ex?
Fråga inte mig! Jag kan ingenting om detta.
Citera
2016-01-29, 20:38
Medlem
Shuffleslaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hur kommer detta sig?
Det fungerar via TOR nätverk, jag har inte läst alla inlägg. Vad har jag missat?

Läste detta så jag antog https://twitter.com/friatider/status/693152173094473728
att det var därför
Citera
2016-01-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Fråga inte mig! Jag kan ingenting om detta.

Det var en allmän fråga i tråden, inte enbart riktad till dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in