Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Fantastiskt långt inlägg mot min teori, utan ett enda argument mer än "Du har fel". Jag föreslår att du läser min teori så du ser vilka argument jag har och bemöter dem.
Jag har redan läst den. Och det största problemet med den är att de metoder som du använder för att försöka påvisa att den är korrekt är helt åt helvete. Du argumenterar precis på samma sätt som någon som tror att man kan bevisa att tomtar existerar genom att påpeka att detta omöjligtvis kan motbevisas. Dessutom försöker du lägga över bevisbördan på dina meningsmotståndare istället för att själv bevisa att du har rätt (vilket du inte på något sätt har gjort, hur mycket du än vill tro det). Vidare använder du dig av sannolikhet på ett sätt som är näst intill komiskt (eller bara tragiskt), och till sist bortser du från alla de självklara omständigheter som motsäger precis allt du påstår. Din teori är irrationell och det är nödvändigt att bortse från allt logiskt tänkande om man ska välja att tro på den. Inte ens virrepannan IR har försökt sig på att lägga fram din teori, och med tanke på alla de galenskaper hon har försökt hitta på i rätten för att försvara sin klient så säger det extremt mycket...
De två första punkterna i din teori handlar återigen om sannolikhet och kan omedelbart bortses ifrån, vilket jag förklarade i förra inlägget.
Vidare finns det tecken på att en kamp mellan Lisa och Nerijus uppstått, t.ex. hennes örhänge är ett bevis på detta.
Om vi går vidare till nästa punkt så är det inget ovanligt på något sätt att brottslingar kan vara benägna att ta oerhört stora risker när de begår brott. Att Nerijus tog en risk när han lurade/tvingade med sig Lisa över gatan talar inte på något sätt över huvud taget mot det faktum att det var det som hände. Att du försöker göra ett sådant påstående är löjeväckande, och återigen ett lysande exempel på din bristande förmåga att lägga fram konkreta och sakliga belägg för att bevisa din sak.
Det finns mängder av verkliga exempel som direkt motbevisar ditt påstående.
Ida Johansson t.ex. överfölls och mördades i ett joggingspår med mycket människor i rörelse. Även GW har tagit upp de stora risker som GM tog i det fallet med tanke på den förhållandevis öppna terrängen vid brottsplatsen samt närvaron av andra människor i området osv. GM tog enorma risker genom att överfalla Ida där han gjorde det, men det stoppade honom uppenbarligen inte.
Ett annat exempel är Anders Eklund som även han tog en betydande risk när han stoppade och överföll Engla på grusspåret.
Hagamannen är ytterligare ett perfekt exempel på en GM som bortsåg från de omfattande risker för att bli upptäckt som han tog när han begick sina brott.
Den här listan kan göras mycket längre. Så ditt påstående kring detta är fullständigt meningslöst.
Resterande argument du lägger fram är lika meningslösa som de tidigare. Du kommer med en massa tomma påståenden (det är lättare att hänga sig själv än att hänga någon annan, Lisa hade 1,5 timme att iscensätta sitt självmord, hennes DNA finns på alla delar av snöret etc.) som inte säger något över huvud taget. Att du försöker komma med en massa vaga påståenden som saknar verklighetsförankring för att bevisa din irrationella teori är ofattbart. Du har ingenting som konkret talar för din sak över huvud taget.
Och det du kallar för ett "troligt scenario" är lika troligt som att Borat skulle ha varit inblandad.
Med andra ord finns det inget i din teori som ens egentligen är värt att bemötas. Att du orkar älta det som du gör utan några som helst belägg är för mig en gåta.