Citat:
Ursprungligen postat av
08.anna
Men då tycker jag att du ska visa mig dina "fakta". Var står det i sexköpslagen att det är skillnad på en eskort och en hora? Om du blir påkommen av polis och du säger "jag köpte bara hennes sällskap, inte sex" så klappar de dig på axeln och säger "ursäkta då, vi trodde att du köpte sex eftersom denna tjej ingår i en hallickhärva som vi har span på"? För att ta ett exempel på en scenario.
Läs sexköpslagen, det står inget om eskort eller hora. Det står bara säljandet av sexuella tjänster.
Ja du kan säga till dom att du betalade för tiden bara. Så länge dom inte har någon inspelning att du säger "Jag betalar 1000 för en avsugning" då har du ju åkt dit på det. Eller att dom ser dig ge pengar till henne och sen direkt efter får en avsugning. Det är väldigt svårt det där.
Det är för att alla erkänner som dom åker dit på det. Jag har själv blivit gripen av poliser efter en eskortträff, och där ville dom få mig erkänna det. Dom flesta blir bara rädda och erkänner. Men jag sa bara att jag tänker bestrida detta i en rättegång. Dom hade inga bevis som sagt att jag betalade för sex. Dom hade inga bevis att jag ens betalade för något, mer än att dom frågade eskorten senare och där blir det ju ord mot ord. Och då orkade dom inte med mig och släppte mig senare. Eftersom dom hade inga bevis.
Eskort är inte ordet för prostituerad. Det är ett kryphål i lagen.