Citat:
Ursprungligen postat av
zascha
"Nedstämd och förkrossad"?
Att hon själv inte förstår att det är ganska pinsamt för egen del att uttrycka att han känner det så.
Vilken trovärdighet som försvarare får hon om hon gett honom så falska förhoppningar så att han blir alldeles FÖRKROSSAD när livstidsdomen fastställs.
Ja, tänk hur många timmar hon spenderat här bland tomtar och troll och fått inspiration.
Visst, allt kändes tyvärr igen. Många timmars oseriöst arbete för att vara en advokat.
Jag tillhör den gruppen som tror att gärningsmannen kunde ha haft en bättre advokat.
Samtidigt så tror jag att henne klient har varit mycket svår att försvara, p.g.a. klienten själv.
Jag tror att hans instruktioner har bundit advokaten till en mycket begränsad strategi och som lök på laxen så var hon kanske inte den bästa försvararen.
Kanske gärningsmannen känner så oerhört stora skamkänslor, inte för brottet i sig men för att han pekas ut som en person med mycket snedvridna sexuella lustar? Att "kavla hud" och skvätta här och där, skita som en gris och sedan ett sjukt lustmord.....det kanske var anledningen till att han tvärnekade?
En advokat har nog gjort sitt bästa för att få gärningsmannen att erkänna för att tillåta försvaret att sikta in sig på alternativa brott och därmed ett lägra straff.