• 1
  • 2
2016-02-13, 10:52
Medlem
Flertalet debattrer tycks betrakta konspirationer som ngonting ont. Som sjuka sammansvrjningar mot resten av mnskligheten, den vita rasen, svenska folket etc.
Nstan ingenting skrivs om de goda konspirationerna, som verkar fr hga och dla ml samt mnniskornas moraliska frkovran. M insikten om dessa sprida sig.
Snart bildas frhoppningsvis den underjordiska kamporganisationen "Konspirationsfrmjandet", som i det tysta ska arbeta fr alla goda konspiratrers framgng och frkovran.
Huvuduppgiften r dels att sprida maximal kunskap om goda konspirationer och konspiratrer. Dels att frhindra att dessa avsljas fr andra n dem, som r mogna och vrdiga att ta emot de stora sanningarna.
Samt naturligtvis att avslja alla onda, kommersiella och eljest falska konspirationer/konspiratrer, som alltid r ute efter vra sjlar och slantar.
Fr nrvarande saknas en moraliskt objektiv konsumentupplysning i mnet. Saklig konspirationskunskap br framtidsvis bli ett obligatoriskt mne p gymnasieniv. Hittills har onda konspiratrer effektivt stoppat alla frsk i sdan riktning.
Citera
2016-02-13, 11:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det kanske beror p att definitionen av ordet konspiration lyder:

Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvrjning, syftar p ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.
Citera
2016-02-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kanske beror p att definitionen av ordet konspiration lyder:

Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvrjning, syftar p ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.

Jamen, det stmmer ju inte i praktiken. Frimurarna t ex - som ideligen anklagas fr konspirationer - gnar sig t en hel del ytterst behjrtansvrd vlgrenhet. Sak samma med Rotary. De vnsterkonspiratrer, som jag rkar knna, pstr sig verka fr mnsklighetens fromma. Sak samma med de sossar, liberaler, moderater och sverigedemokrater, som ocks ingr i bekantskapskretsen.
Drfr mste ven en hrdhudad analytiker som SnakePlisssken inse att man inte kan utg frn en i och fr sig intressant sprklig analys av konspirationsbegreppet. Att skilja mellan goda och onda konspiratioer blir allt mer ndvndigt i dessa yttersta tider.
Misstnker allvarligt att sjlva konspirationsbegreppet just nu utstts fr en illasinnad konspiration.
Citera
2016-02-13, 11:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jamen, det stmmer ju inte i praktiken. Frimurarna t ex - som ideligen anklagas fr konspirationer - gnar sig t en hel del ytterst behjrtansvrd vlgrenhet. Sak samma med Rotary. De vnsterkonspiratrer, som jag rkar knna, pstr sig verka fr mnsklighetens fromma. Sak samma med de sossar, liberaler, moderater och sverigedemokrater, som ocks ingr i bekantskapskretsen.
Drfr mste ven en hrdhudad analytiker som SnakePlisssken inse att man inte kan utg frn en i och fr sig intressant sprklig analys av konspirationsbegreppet. Att skilja mellan goda och onda konspiratioer blir allt mer ndvndigt i dessa yttersta tider.
Misstnker allvarligt att sjlva konspirationsbegreppet just nu utstts fr en illasinnad konspiration.

Men du skriver ju sjlv vad det r frimurarna och Rotary gr - det r vlgrenhet.
Det finns vl ingen anledning att byta namn p vlgrenheten och brja kalla den fr konspirationer?
Det pminner snarast om woo woo's stt att kidnappa vanliga vldefinierade ord som "energi" och "dimension" och ltsas att de betyder ngot helt annat fr att ge legitimitet till teorier om vernaturliga saker.
Sen finns det frsts de som menar att t.ex. vnsterns mmande fr medmnniskor och kanske frmst invandrare egentligen bottnar i konspirationer om att frgra det vsterlndska samhllet, men d r det ju konspirationsteorier vi pratar om, inte "goda konspirationer".
Fast jag kanske missfrstr vad du far efter?
Citera
2016-02-13, 11:37
Medlem
plastgubbens avatar
Gott och ont r frga om perception. Jag tror personligen att ondska r intimt frknippat med upplysning. Det vi genomgr upplysning om r ont fr oss. Varfr tror du judarna kallas "a light unto the nations"? Otaliga mnniskor vill dela in judar i goda och onda judar. Jag tror de eventuellt inte frstr vad en jude r. Illuminati betyder de upplysta, och de vill upplysa andra. Katolska kyrkan vill ocks upplysa. En vanlig kritik mot katolska kyrkan r att de r raka motsatsen till Jesus budskap. D frgar jag mig, om du vill sprida ett budskap till samtliga mnniskor p jorden, hur br du dig t? Du kan ju se hur lngt du kommer med snllhet. Filmen Nightcrawler illustrerar detta utmrkt.

https://www.youtube.com/watch?v=u1uP_8VJkDQ

Citat:
We may regard those who hurt us as our adversaries, yet they are also our friends, because they force us to grow wiser. Our adversaries are the impetus or impelling force that helps us evolve. These adversaries bring awareness to our deepest fears and unconscious beliefs. When we can bring awareness to these hidden parts of ourselves, the things which we avoid can become our gateway to growth and healing. Our antagonizer is our helper.

The people who you struggle with will only be forcing you to dig deeper into your inner wellspring of lightness, love, and inner peace. The gems you find inside yourself will bring an even higher awareness, allowing others to respond from a more empowered loving space. When you start recognizing the divine within yourself and in everyone, then everyone you meet becomes a divine teacher showing you exactly what you need to learn next on your life journey.
klla: http://www.mindreality.com/learn-fro...rightest-light
Senast redigerad av plastgubben 2016-02-13 kl. 11:40.
Citera
2016-02-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Gott och ont r frga om perception. Jag tror personligen att ondska r intimt frknippat med upplysning. Det vi genomgr upplysning om r ont fr oss. Varfr tror du judarna kallas "a light unto the nations"? Otaliga mnniskor vill dela in judar i goda och onda judar. Jag tror de eventuellt inte frstr vad en jude r. Illuminati betyder de upplysta, och de vill upplysa andra. Katolska kyrkan vill ocks upplysa. En vanlig kritik mot katolska kyrkan r att de r raka motsatsen till Jesus budskap.

Jamen de illuminatimedlemmar och jesuiter, som jag knner, frskrar ihrdigt att de uteslutande sprider goda upplysningar. Likadant sger rosencreutzarna om sina lror.Inte kan man vl tro att de far med osanning heller?
Hr gller verkligen att skilja de goda brdraskapen frn de dliga. Ty gott r rent definitionsmssigt bttre n ont. Eller hur?
Citera
2016-02-13, 12:01
Medlem
inflik; de frimurare jag har mtt r bara vanliga sossar som sker gemenskap. Helt ofarliga
Citera
2016-02-13, 12:28
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jamen de illuminatimedlemmar och jesuiter, som jag knner, frskrar ihrdigt att de uteslutande sprider goda upplysningar. Likadant sger rosencreutzarna om sina lror.Inte kan man vl tro att de far med osanning heller?
Hr gller verkligen att skilja de goda brdraskapen frn de dliga. Ty gott r rent definitionsmssigt bttre n ont. Eller hur?
Osker p om du sker seris diskussion eller bara trollar. Du verkar inte lsa vad jag skriver.

Det r vl en mycket gammal diskussion vad gott och ont r, huruvida det r helt en frga om perception eller om det finns objektiv sanning i frgan om gott och ont, en kombination av de tv etc.

Du verkar inte ha frsttt vad jag menar. Det finns inom de hemliga sllskapen grader. De lgre graderna r mindre upplysta och drfr har dessa mnniskor frmodligen mindre raffinerade sinnen. De hgre upp r i perceptionen av de lgre ned onda, pga de lgres bristande perception. De lgre klasserna av samhllet mste spelas mot varandra fr att upplysas, dialektik, tes-antites-syntes, vnster-hger etc. Jag tror att false flags och annan mind control som anvnds fr att reta fram en knslomssig respons hos massorna har med denna upplysning att gra. Inom buddhism r ett ml med andligt arbete att bli distanserad till sina knslor, inte en slav under sina knslor. Nr man r s r man inte lngre mottaglig fr knslomssig manipulation, men knslomssig manipulation av de oupplysta massorna r ndvndig fr att de ska komma dit, de kan inte komma dit av egen kraft eftersom de r slavar under sina drifter och knslor. ven lgre grader av hemliga sllskap r nyttiga idioter p samma stt. Varfr r asperger mer utbrett i Vst n i arablnder? Varfr r svenska mn feminiserade?

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n_map_1821.jpg

Hr r ett exempel p hur massorna spelas mot varandra fr att upplysas:

https://www.youtube.com/watch?v=L9Bme9IUjgQ

Det r ndvndigt eftersom folk suger upp allt de blir matade med under barndomen fr att drefter vara fullstndiga robotar. Allt de gr r reflexreaktioner, det r vad de blivit programmerade till och de r inkapabla till ngonting annat.

Ego frknippas med ondska. Hr r en artikel om egots tillvxt:

http://laitman.com/2008/09/the-conse...goisms-growth/

Citat:
As time goes on, egoism develops and hence more hatred becomes revealed everywhere and in everything. As a result we are revealing that everyone hates everyone. Soon we will also reach the situation described in this verse.

Every verse has to be correct on every level. However, whether it has already been revealed in our world or not is a matter of time.

Citat:
Under the influence of Ohr Makif, the ego grows in parallel with its own negation or correction. Without correction, a person only has a minimal level of egoism (this is what is revealed in him), but as soon as he starts correcting himself, new layers of egoism appear (are revealed).

Han sger ven i denna video att egot vxer nr mnskligheten evolveras:

https://www.youtube.com/watch?v=6bCJOscgCc0
Citera
2016-02-13, 14:01
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha frsttt vad jag menar. Det finns inom de hemliga sllskapen grader. De lgre graderna r mindre upplysta och drfr har dessa mnniskor frmodligen mindre raffinerade sinnen. De hgre upp r i perceptionen av de lgre ned onda, pga de lgres bristande perception.
Intressanta tankar, men p den hr punkten tror jag att du verskattar ordenssllskapens gradsystem/hierarki. Om vi tittar p frimurarna tar det ca 20 r att n X graden, och det r klart att det r en mycket intressant resa att gra. Men man kan bli frimurare frn 24 rs lder. Den resa som en person gr genom graderna frn ex. 24-44 r, r ju en helt annan resa n en person som kliver in i frimureriet vid 65 r. Man kan drfr inte dra ett likhetstecken mellan grad i frimurarna och "upplysning"/"raffinerade sinnen" m.m., drfr att andra faktorer ocks spelar roll - som lder/livserfarenhet. En 70-ring i grad III kan vara mer insiktsfull n en 50-ring i grad X. Och, menar jag, det r precis det som gr frimureriet s intressant och givande.
Citera
2016-02-13, 16:45
Medlem
Citat:
Varfr r svenska mn feminiserade?

Kanske ett hemligt sllskap i smyg blandar kvinnliga knshormoner i dricksvattnet? Allt r mjligt i denna grymma vrld. Men kanske vi mn i sjlva verket bara mr bra av denna diskreta tillsats i dricksvattnet. I s fall r den ju bra.
Bra r definitionsmssigt bttre n dligt. I s fall en bra konspiration. Ungefr, som nr man brjade blanda fluor i vattnet, vilket p sin tid vllade skarpa protester frn mindre upplysta personer. Upplysning kan vara en mycket allvarlig sak, nr fel slags mnniskor upplyses.
Citera
2016-02-13, 16:52
Medlem
Harfagers avatar
En dold konspirationer r vl motsatsen till en dold hjlpande hand som ju ocks skulle kunna dras in i misstanken om att vara med i konspirationen om det fanns en sdan ocks .

Visst kan en konspiration vara god men d oftast fr de som konspirerar mot ngon , inte den drabbade som blir behandlad som ett redskap eller ml.

Ungefr som att ett mord skulle var utav godhet s r det ju inte fr den mrdade eller dennes nra ngot gott, dremot s kan ju det tnkas upplevas som gott utav den som slipper i frn tex en fodring i o m garens dd.
Allt r relativt.
Citera
2016-02-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
En dold konspirationer r vl motsatsen till en dold hjlpande hand som ju ocks skulle kunna dras in i misstanken om att vara med i konspirationen om det fanns en sdan ocks .

Visst kan en konspiration vara god men d oftast fr de som konspirerar mot ngon , inte den drabbade som blir behandlad som ett redskap eller ml.

Ungefr som att ett mord skulle var utav godhet s r det ju inte fr den mrdade eller dennes nra ngot gott, dremot s kan ju det tnkas upplevas som gott utav den som slipper i frn tex en fodring i o m garens dd.
Allt r relativt.

Javisst. Helt rtt. Men Konspirationsfrmjandet ska enbart engagera sig i garanterat goda sammansvrjningar. En ekonomisk politik, som omedelbart avskaffar alla skulder, r naturligtvis idel god fr de arma lntagarna. Men ven bankirer och ockrare gagnas moraliskt, d dessa ntligen fr uppleva givandets ofantliga gldje. Mnniskor ska tvingas att bli moraliskt lyckliga, oavsett de vill det eller ej.
Att mrda fordringsgare r dremot helt fel metod. Bra exempel p en ond konspiration.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in