2016-02-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
På tejprullen har man bara hittat Lisas DNA ingen annans. Lisas DNA finns på fyra ställen på insidan av rullen enligt FUp.
Talar för att hon tejpat sig själv? Under hot?

Detta talar för att de (Lisas DNA-spår på insidan av rullen) kommit dit på ett "oegentligt" sätt.
2016-02-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Detta talar för att de (Lisas DNA-spår på insidan av rullen) kommit dit på ett "oegentligt" sätt.

HR har redan avfärdat den typ av konspiration du antyder.
2016-02-15, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Minimal är nog tom i överkant , inte en chans att HD ger PT i det här målet .
Det finns inget som kan ge PT .
Ja ett gammalt Gestapo fängelse låter helt perfekt för mördaren nero !!!
Det är nog bäst att han mosar i sig ordentligt av den goda fängelsematen i Sverige , det blir nog annat efter ett överförande till litauern .
Många Svenskar börjar nog tycka att det får vara nog nu med " Rättssäkerhet" för mördaren .

Minimal är i det närmaste Noll Chans man kan komma.
Den mat han i framtiden kommer att få i sitt land är nog inte så trevlig. Rödbets soppa med ohyra.
Verkar inte så trevligt.
Han kommer troligen att trivas.
2016-02-15, 20:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Och handskarna tog han av sig när han skulle dra ner byxorna- men utan att röra kroppen?

Nerijus kan ha slarvat med handskarna, för att det var för svårt att knäppa upp Lisas byxor. Inget märkligt med det. Han är en riktigt amatör, ett slarvigt utförande av mordet - från början till slut! Nu får han sota för det.
Senast redigerad av henkess 2016-02-15 kl. 20:18.
2016-02-15, 20:19
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Minimal är i det närmaste Noll Chans man kan komma.
Den mat han i framtiden kommer att få i sitt land är nog inte så trevlig. Rödbets soppa med ohyra.
Verkar inte så trevligt.
Han kommer troligen att trivas.
Är det bestämt att han skall överföras t hemlandet? Inte uppfattat det så.
2016-02-15, 20:19
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Du brukar vara en vänlig debattör. Läste om nåt förut idag som gjorde mig förbryllad. Har du svar på min fråga tro för det verkar ingen annan ha....

Vad menas med att LH:s ben var felvända? Är det inte sekretessbelagda uppgifter som inte skulle läcka ut till allmänheten. Vadå, har hon blivit viken på mitten med benen bakåt i skåpet och fötterna uppåt först och sist bålen?

Jag har fått uppfattningen att kroppen stod på knä med benen bakåt , lutande snett mot baksidan av skåpet .
Men jag vet inte , obehagligt att spekulera om .
2016-02-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nerijus kan ha slarvat med handskarna, för att det var för svårt att knäppa upp Lisas byxor. Inget märkligt med det. Han är en riktigt amatör, ett riktigt slarvigt utförande av mordet - från början till slut! Nu får han sota för det.

Gissar att han gjorde misstaget att tro Lisa bara hade joggingbyxor på sig. Under hade hon slimmade jeans stängda med knapp. Betydligt svårare att dra ner.
2016-02-15, 20:22
Medlem
Det är alltså den här tomtegubben som har lett utredningen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6368710

Om kammarspelet i Martorp:
Vi var så uppe i varv men vi förstod när vi koncentrerade den här sökningen till Martorp här kommer vi nog hitta någonting, det var spänt i luften,

Spänt? Snacka om att militärerna på Martorp visste vad som var på gång.
Vilken foliehatt Lars Johansson är!
(Foliehatt är även Björn Sahl när han pratar om "utstrålningen" i sitt vittnesmål i TR där han far med osanning.)

Inte undra på att HR också fantiserar om Martorp när de påstår att Björn Sahl erinrade sig i efterhand.

Lars Johansson är ju öppen med det i intervjun ovan:
Sedan kommer det här uppträdandet vid Martorp som gjorde oss extra misstänksamma tanken var att hämta in dem till förhör och sedan stegrades misstankarna.

Lars Johansson visar alltså i intervjun att HR ljuger.
Det var ingen som "erinrade sig" i efterhand. Björn Sahl såg till att litauerna greps -med handbojor (inklusive poliser som sparkade katten).

Bara att HR ljuger borde få HD att reagera.

Kuriosa: Lars Johansson säger att de fick hindra "folk" från att "riva" stället. Väldigt professionellt. Inte. Den här utredningen är ett skämt och leddes av en tomte. Då är jag ändå snäll.

Jag vidhåller - i kammarspelet på Martorp finns de bästa trådarna att börja dra i.
Senast redigerad av nopomil 2016-02-15 kl. 20:54.
2016-02-15, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är mest spel för gallerierna. Det går inte att rucka på den bevisningen. Eller att komma med planteringsteorier om man vill fortsätta jobba i Sverige. Att kritisera polisen eller andra rättsvårdande myndigheter i Sverige är det mest förbjudna oavsett om man har rätt eller fel!

Ska det vara så då? Att de inte tål granskning alls? Domstolar får inte tolka lagen som de vill. Lagen ska vara förutsägbar enligt legalitetsprincipen.
2016-02-15, 20:33
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Jag har fått uppfattningen att kroppen stod på knä med benen bakåt , lutande snett mot baksidan av skåpet .
Var har du hittat det? Har också läst i tråden att benen var felvända, tänkte då precis som "han" du svarade, inte att LH stod på knä och underbenet vinklade snett bakåt...obehagligt men verkligheten finns, vilken är lite värre ytterligare, för det indikerar paniken att gömma och eller sadism, trash. Jag kan tänka mig om man gjort detta och tex inte planerat och gjort det förut, så kan man förtränga så att kan "inte minns".
2016-02-15, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är mest spel för gallerierna. Det går inte att rucka på den bevisningen. Eller att komma med planteringsteorier om man vill fortsätta jobba i Sverige. Att kritisera polisen eller andra rättsvårdande myndigheter i Sverige är det mest förbjudna oavsett om man har rätt eller fel!

När du säger som du gör Vresros då säger du ju att om polis skulle fuska då får det bara ske. Alla blundar. Så illa tror faktiskt inte jag att det är. Det finns bra poliser med. Liksom det finns folk som Hannes Rådstam. Allt passaerar inte bara obemärkt förbi. Och polis och domstol får ju själva arbeta på att minimera korruption. Med makt kommer ansvar. Med internet kommer frihet. Man kan inte låsa in det fria ordet därför kommer alltid läckor att ske.
2016-02-15, 20:39
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Jo det är sant mycket obehagligt och kymigt men jag började bara fundera på vad det var den menade som skrev om det så tack för svaret

Det är väl bara pengar det handlar om när det ska upp i HD nu? Varför litade NB så länge på IR som han gjorde då, kunde han ju lika gärna sagt när det varit uppe i TR. Det skall väl inte spela roll om man är man eller kvinna som advokat, skrattretande. Faktum är ju att alla DNA, vittnen som sett NB på Blomberg, vittnesmål från hustru och bror där de sa att han inte var hemma likadant att de inte fick säga att de tvättat.

Har Aivaras kommit till rätta än? Han gick ju under jorden....... kanske hans tysta sätt att säga på att han inte tänker ändra sina uppgifter för det var sanningen och inget annat som han uppgav i förhören?!! Skillnad mot hustruns som gör kovändning....... ska den vittna igen om det går upp i HD då? Hon var ju inget trovärdigt vittne.

Likadant med joggerskan som han tog kontakt med på lördagen 6/6 då han svettades ordentligt och det gjorde han nog inte utan anledning för han hade väl tänkt mörda henne, samma kväll ligger han med hustrun och har sex för att sen under söndagen mörda LH .
Sak samma bevisen pekar på honom. Man förstår väl att alla hästar inte är hemma i stallet när man runkar i en lampkupa?????????? Bara det alltså inte klokt ihop med han sexrum. Nej ligger säkert djupare, sjukare. Fantasier en lång, lång tid som förverkligades.

Knepig historia det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in